recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Solgt: Ikea trådfri bridge og kontakt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Solgt: Ikea trådfri bridge og kontakt

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2018 kl. 17:51
Nej, det er en smule kringlet. Kan anbefale at se videoerne fra RepairGuyDK på YouTube. Han laver en let forståelig gennemgang på dansk, både hvordan Trådfri opsættes, og ikke mindst også hvordan det kan spille sammen med Hue. Mener det er de seneste 5-6 videoer han snakker om det, og også om at få det til at spille sammen med Alexa.

Men giv agt, det er laaaange videoer :)
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2018 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Nej, det er en smule kringlet. Kan anbefale at se videoerne fra RepairGuyDK på YouTube. Han laver en let forståelig gennemgang på dansk, både hvordan Trådfri opsættes, og ikke mindst også hvordan det kan spille sammen med Hue. Mener det er de seneste 5-6 videoer han snakker om det, og også om at få det til at spille sammen med Alexa.

Men giv agt, det er laaaange videoer :)
No shit de er lange. Jeg må se i morgen, om jeg kan finde den rette. Tak for tippet med ham.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Nej, det er en smule kringlet. Kan anbefale at se videoerne fra RepairGuyDK på YouTube. Han laver en let forståelig gennemgang på dansk, både hvordan Trådfri opsættes, og ikke mindst også hvordan det kan spille sammen med Hue. Mener det er de seneste 5-6 videoer han snakker om det, og også om at få det til at spille sammen med Alexa.

Men giv agt, det er laaaange videoer :)

Det lykkedes mig endelig, at få tilføjet mine Ikea trådfri pærer. De skulle så være på datterens værelse. Jeg har så hentet hue appen på hendes mobil, og ville opsætte den, men den vil ikke tilslutte. Kan der kun være en person på?
 




Redigeret af Flemming Larsen - 06-Januar-2018 kl. 15:33
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2018 kl. 19:01
Så har jeg fået brugt denne bridge, til det jeg skulle have lavet, så nu kan den komme videre. Kun brugt en time eller to i går, så er som ny. Jeg har så købt en kontakt ved siden af, som jeg har fået smidt min bon væk på.Embarrassed Havde regnet med 275,- for begge to. Afhentet i Taastrup 




Redigeret af Flemming Larsen - 07-Januar-2018 kl. 19:03
Mvh
Flemming Larsen
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2018 kl. 20:00
250 og jeg kan afhente i Taastrup
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2018 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

250 og jeg kan afhente i Taastrup
Så skidt da. Sender du mig en PB?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2018 kl. 09:09
Står selv i samme situation som dig Flemming, så bare lige kort. Skal man have kontakten også eller kan man nøjes med en bridge?
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2018 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af dumb dumb skrev:

Står selv i samme situation som dig Flemming, så bare lige kort. Skal man have kontakten også eller kan man nøjes med en bridge?
Hvis de ikke er opdateret, så skal du have begge to. Mine var så åbenbart opdateret, men det var en helt bestemt metode, som skulle bruges, som jeg selvfølgelig først fandt ud af senere.

Jeg endte med, at gøre det, som står herunder. Det er ikke mig som har skrevet det, men taget med en google oversæt.



6) Nulstil pæren (sluk 6 gange i træk)

 

7) Sluk alle eksisterende farve pærer forbundet med din HUE bro

 

9) Placer Trådfri pære tæt på HUE broen

 

10) Download Hue Lights app - https: //itunes.apple.com/us/app/hue-l ... og tilslut den til din HUE bro

 

11) Nulstil pæren igen og sluk den

 

12) Start søgningen efter nye lys i Hue Lights app - tænd for den trådløse pære og annuller søgningen

 

13) Start søgningen igen - pære skal nu vises på listen efter søgningen

 

14) Åbn Philips Hue app - Pæren kan nu omdøbes og bruges som et andet Hue-lys

 

Det kan være, at nogle af de angivne trin ikke er nødvendige. Men jeg kunne ikke få det til at fungere, før jeg fandt denne metode, og den har virket for 3 separate pærer

Mvh
Flemming Larsen
Til top
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2012
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2018 kl. 19:51
Er der nogen som har kunne få Alexa til at finde ikea pære som er koblet op via Hue Bridge? Synes jeg har prøvet alt, men uden held :/ håber det er ok at spørge til råds i denne tråd. :)
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2018 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af JayQ JayQ skrev:

Er der nogen som har kunne få Alexa til at finde ikea pære som er koblet op via Hue Bridge? Synes jeg har prøvet alt, men uden held :/ håber det er ok at spørge til råds i denne tråd. :)
Kender ikke svaret, men det er bare ok med spørgsmål. Produktet er solgt.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu