recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udvidelse af stereo setup til surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udvidelse af stereo setup til surround

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Udvidelse af stereo setup til surround
    Sendt: 18-Januar-2018 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af kamajoka kamajoka skrev:

Og det virker  - tusind tak T-Duck 
så lidt
Til top
kamajoka Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2013
Sted: Horsens, Danmar
Status: Offline
Point: 119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kamajoka Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 08:29
Og det virker  - tusind tak T-Duck 
Stereo: NAD M33 * JBL4349 * 2 x Arendal Sub 2 * Rega RP40 * * Cambridge 840C
Surround: Yamaha RX-A2080 * Klipsch RP 5.2.4 * Philips 65pusS8102 * ATV4K * Epson EH TW-5000 / Hivilux 100" lærred
Til top
kamajoka Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2013
Sted: Horsens, Danmar
Status: Offline
Point: 119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kamajoka Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 14:07
TAK !! Det skal lige prøves i aften. Det var jeg ikke opmærksom på Smile
Stereo: NAD M33 * JBL4349 * 2 x Arendal Sub 2 * Rega RP40 * * Cambridge 840C
Surround: Yamaha RX-A2080 * Klipsch RP 5.2.4 * Philips 65pusS8102 * ATV4K * Epson EH TW-5000 / Hivilux 100" lærred
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af kamajoka kamajoka skrev:

Jeg har kun ændret lyd ud til bitstream - troede så automatisk den ville sende det "lydformat" jeg vælger til filmen. Synes ikke der var andre steder jeg kunne ændre noget. Er det i manualen for UD7006 der skulle stå noget ?
Ja på side 7. jeg undret mig også. for det du beskrev ville det være den ikke understøttet bitstream af dts hd, så fandt jeg side 7 med vejledningen til hd bitstream
Til top
kamajoka Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2013
Sted: Horsens, Danmar
Status: Offline
Point: 119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kamajoka Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 13:58
Jeg har kun ændret lyd ud til bitstream - troede så automatisk den ville sende det "lydformat" jeg vælger til filmen. Synes ikke der var andre steder jeg kunne ændre noget. Er det i manualen for UD7006 der skulle stå noget ?
Stereo: NAD M33 * JBL4349 * 2 x Arendal Sub 2 * Rega RP40 * * Cambridge 840C
Surround: Yamaha RX-A2080 * Klipsch RP 5.2.4 * Philips 65pusS8102 * ATV4K * Epson EH TW-5000 / Hivilux 100" lærred
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af kamajoka kamajoka skrev:

<span style="font-family: Verdana, sans-serif; font-size: 9pt;">Så har jeg købt surround
receiver og det endte med en Yamaha RX-V781 + lidt ekstra højttalere til et 7.1 setup. Så må Atmos 5.1.2 følge lidt senere.</span><p ="msonormal"="" style="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;line-height: normal"><span style="font-size: 9pt; font-family: Verdana, sans-serif;">Som Mefisto foreslog, har jeg tilsluttet
alle kilder til Yamahaen og bruger så Hegel som effektforstærker via HT Bypass.
Jeg synes stadig det lyder aldeles fremragende Smile.<o:p></o:p></span>



<p ="msonormal"="" style="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;line-height: normal"><span style="font-size: 9pt; font-family: Verdana, sans-serif;"> </span>



<p ="msonormal"="" style="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;line-height: normal"><span style="font-size: 9pt; font-family: Verdana, sans-serif;">Men i denne nye verden med surround er der
så dukket et spørgsmål op.<o:p></o:p></span>



<p ="msonormal"="" style="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;line-height: normal"><span style="font-size: 9pt; font-family: Verdana, sans-serif;">Jeg har min BD afspiller (Marantz UD7006)
tilsluttet Yamahaen med HDMI.<o:p></o:p></span>



<p ="msonormal"="" style="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;line-height: normal"><span style="font-size: 9pt; font-family: Verdana, sans-serif;">Afspilleren er sat til at sende lyd i
bitstream, og hvis jeg f.eks. afspiller en DVD med DTS lyd viser Yamahaen også DTS.<o:p></o:p></span>



<p ="msonormal"="" style="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;line-height: normal"><span style="font-size: 9pt; font-family: Verdana, sans-serif;">Hvis jeg derimod afspiller blu ray med f.eks. DTS
HD Master Audio, viser Yamahaen PCM. <o:p></o:p></span>



<p ="msonormal"="" style="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;line-height: normal"><span style="font-size: 9pt; font-family: Verdana, sans-serif;">Er det på nogen måde muligt at få den til
at vise det lydformat den dekoder til ?<o:p></o:p></span>



<p ="msonormal"="">

Har prøvet at sende PCM lyd fra afspilleren, og også her viser Yamahaen PCM.<o:p></o:p>



<p ="msonormal"="">Tror den dekoder det rigtigt nok, men kunne bare være rart
at se formatet Smile Er det muligt ?<o:p></o:p>


Har du aktiveret hd-audio output som, beskrevet i manualen? på side 7 manual

Redigeret af T-Duck - 17-Januar-2018 kl. 13:56
Til top
kamajoka Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2013
Sted: Horsens, Danmar
Status: Offline
Point: 119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kamajoka Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 13:17
Så har jeg købt surround receiver og det endte med en Yamaha RX-V781 + lidt ekstra højttalere til et 7.1 setup. Så må Atmos 5.1.2 følge lidt senere.

Som Mefisto foreslog, har jeg tilsluttet alle kilder til Yamahaen og bruger så Hegel som effektforstærker via HT Bypass. Jeg synes stadig det lyder aldeles fremragende Smile.

 

Men i denne nye verden med surround er der så dukket et spørgsmål op.

Jeg har min BD afspiller (Marantz UD7006) tilsluttet Yamahaen med HDMI.

Afspilleren er sat til at sende lyd i bitstream, og hvis jeg f.eks. afspiller en DVD med DTS lyd viser Yamahaen også DTS.

Hvis jeg derimod afspiller blu ray med f.eks. DTS HD Master Audio, viser Yamahaen PCM.

Er det på nogen måde muligt at få den til at vise det lydformat den dekoder til ?


Har prøvet at sende PCM lyd fra afspilleren, og også her viser Yamahaen PCM.

Tror den dekoder det rigtigt nok, men kunne bare være rart at se formatet Smile Er det muligt ?



Redigeret af kamajoka - 17-Januar-2018 kl. 13:18
Stereo: NAD M33 * JBL4349 * 2 x Arendal Sub 2 * Rega RP40 * * Cambridge 840C
Surround: Yamaha RX-A2080 * Klipsch RP 5.2.4 * Philips 65pusS8102 * ATV4K * Epson EH TW-5000 / Hivilux 100" lærred
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Hvis du både vil have din sub på din kommende AVR og på din Hegel, kan du bruge en linje input omskifter, som denne:


Man kan sikkert godt finde noget med remote hvis man vil.
Måske kan der findes en som bruger trig out på SR? 

Der skal nok også stilles lidt på sub hver gang for at kamajoka bliver tilfreds med lyden.


Ja det ville være smart, men om man kan købe det? DIY projekt måske.

Det kan godt tænkes der skal stilles på subben hvis den Hegel ikke selv har mulighed for filtrering og levels. Det kender jeg ikke noget til. Hvis ikke den har, så peger det mere imod at tilslutte alle kilder direkte til AVR og så lade den styre det hele.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af kamajoka kamajoka skrev:

Jeg går ud fra at fronter på Yamaha kobles fra dennes pre-out til HT bypass på min Hegel. 

Min sub er tilsluttet Hegel og bruges i stereo setup, og det skal den fortsat bruges til. 

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

ikke andet end du smadrer sub hvis begge forstærkere er tændt på samne tid. Og det er de jo, da Hegel skal være tændt for at fungere som effekt for fronter i sin HT bypass funktion
Oprindeligt skrevet af kamajoka kamajoka skrev:

Ok - tak. Så er det nok ikke så aktuelt  
Det er ikke aktuelt at den ene eller anden forstærker smadrer når du bruger pre-out fra SR
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Hvis du både vil have din sub på din kommende AVR og på din Hegel, kan du bruge en linje input omskifter, som denne:


Man kan sikkert godt finde noget med remote hvis man vil.
Måske kan der findes en som bruger trig out på SR? 

Der skal nok også stilles lidt på sub hver gang for at kamajoka bliver tilfreds med lyden.



Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 14:33
Hvis du både vil have din sub på din kommende AVR og på din Hegel, kan du bruge en linje input omskifter, som denne:


Man kan sikkert godt finde noget med remote hvis man vil.

Den anden mulighed er at tilslutte alle kilder direkte til din AVR og kun bruge din Hegel som effektsorstærker, via HT pass through. Så skal subben kun tilsluttes din AVR. Det vil imo være det nemmeste, men der er sikkert dem der vil mene at det det lyder dårligere og at den anden løsning med nogle kilder tilsluttet il din Hegel og nogle andre til din AVR er besværet værd. Det vil jeg lade være op til dig.


Redigeret af Mefisto - 06-Januar-2018 kl. 14:40
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

ikke andet end du smadrer sub hvis begge forstærkere er tændt på samne tid.


Hvorfor gør man det?

Hvad er det der skulle ødelægge subben?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu