recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp... ny lyd til ny stue
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp... ny lyd til ny stue

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
CoolMLJ Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2006
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CoolMLJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp... ny lyd til ny stue
    Sendt: 05-Januar-2018 kl. 22:15
Hej Alle sammen.

Ja så skete det jeg ikke troede ville ske :)
Jeg skal nok til at flytte i nyt hus, så ikke noget slemt.
Dog ser det ud til at de 2 steder vi har kigget, vil mit nuværende surround med store front højtaler og NAD forstærker ikke lige passe ind.

Derfor kom konen med foreslag om en soundbar.
Her har jeg kigget på LGs da jeg har deres OLED idag, og fandt ud af efter at have læst lidt test at Sonys Atmos soundbar skulle bide noget mere fra sig.

nu kommer så mit spørgsmål

1. Nogen der kender til en af disse 2 soundbars?
2. Er lyden "forfærdelig" eller er det ok til en lille hjemmebio, når der er 2 små børn der også skal kunne sove
3. Både LG og Sony skriver dolby atmos, men kræver de en forstærker ved siden af, eller er det blot at sætte HDMI fra blueray i også klare soundbar resten ?
Lykkelig ejer af:

Forstærker : Denon X3400
Front: B&W CM8
Back: B&W M1
Center: B&W CMC
SUP: B&W 610XP

LG OLED B7 65"
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 00:41
Oprindeligt skrevet af CoolMLJ CoolMLJ skrev:

Hej Alle sammen.

Ja så skete det jeg ikke troede ville ske :)
Jeg skal nok til at flytte i nyt hus, så ikke noget slemt.
Dog ser det ud til at de 2 steder vi har kigget, vil mit nuværende surround med store front højtaler og NAD forstærker ikke lige passe ind.

Derfor kom konen med foreslag om en soundbar.
Her har jeg kigget på LGs da jeg har deres OLED idag, og fandt ud af efter at have læst lidt test at Sonys Atmos soundbar skulle bide noget mere fra sig.

nu kommer så mit spørgsmål

1. Nogen der kender til en af disse 2 soundbars?
2. Er lyden "forfærdelig" eller er det ok til en lille hjemmebio, når der er 2 små børn der også skal kunne sove
3. Både LG og Sony skriver dolby atmos, men kræver de en forstærker ved siden af, eller er det blot at sætte HDMI fra blueray i også klare soundbar resten ?
har du overvejet godt bogreol højtalere som front i stedet.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 08:21
Soundbar kommer aldrig i nærheden, af det du har nu.

Foreslå konen en lille kommode til hendes tøj og flyt anlægget i soveværelset.

Redigeret af Mufti - 06-Januar-2018 kl. 08:22
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2018 kl. 23:58
Det ville da være synd at gå fra et anlæg du er glad for og til en soundbar. Man kan altid passe et ordentligt surround setup ind i en stue og specielt hvis i skal flytte i nyt hus der sikkert alligevel skal istandsættes/renoveres/tilrettes jeres smag.

Men kan det ikke være anderledes så er her et par tests:

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu