recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wifi på LG OLED65B7V
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wifi på LG OLED65B7V

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Wifi på LG OLED65B7V
    Sendt: 08-Juli-2018 kl. 10:28
stofas thomson har jeg lige forsøgt at koble på wifi. Når kun 9,7 Mbps fordi den er et stykke væk og pga porebeton vægge.
Asus Access point 2,4ghz når også 80 mbps. 

Jeg fatter ikke noget af det hjælper at genindtaste den korrekte kode. Det er mystisk.
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2018 kl. 10:19
Har stadig problemet. Alle 4 led i kæden i LG 65 b7v menu under netværk / wifi-forbindelse / avanceret wifi indstillinger - står med grønt lys - også dns. Står til Indstil automatisk. Kan også ændre i Ip, undermaske, gateway og dns-server. Hvordan tjekker jeg de nævnte står korrekt? Hastighed er 20-31 Mbit. Alt efter om der måles via fast.com eller Speedtest.net. Har nu lige genindtastet wifikoden på 5ghz og det bringer hastigheden op på ca 80 (linjen er 80/50).




Redigeret af Warren - 08-Juli-2018 kl. 10:23
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 05:51
Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Det lyder umiskendeligt som en IP/MAC-adresse issue.


Hvad er det?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 00:54
Oprindeligt skrevet af dtslyd dtslyd skrev:


LG OLED B7 lavede det samme med mig, købte det i fredags, satte det op med 5 ghz , kørte fint et stykke tid, så tjekkede jeg og der var ingen forbindelse til nettet, satte det ind igen og det kørte lidt igen , og så var det bare væk, der kom slet ikke noget frem under WI Fi, så smed jeg et kabel i og så har det virket siden. Og alt andet virker med min router så der er noget galt med det Tv WIFI.


Det lyder umiskendeligt som en IP/MAC-adresse issue. Kan du udelukke det, inden du skyder skylden på Tv'et?
Til top
dtslyd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-April-2011
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dtslyd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 00:42
LG OLED B7 lavede det samme med mig, købte det i fredags, satte det op med 5 ghz , kørte fint et stykke tid, så tjekkede jeg og der var ingen forbindelse til nettet, satte det ind igen og det kørte lidt igen , og så var det bare væk, der kom slet ikke noget frem under WI Fi, så smed jeg et kabel i og så har det virket siden. Og alt andet virker med min router så der er noget galt med det Tv WIFI.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2018 kl. 17:44
Og al problematik kan fjernes med et kabel - uanset om det er AP eller TV der skaber "uheldighederne" og at det "bør virke".


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2018 kl. 16:25
Tv’et har alle 4 grønne (også dns). Har lige tjekket. Linjen er testet til 1,6/1,2 på Asus 5 GHz. Derefter har jeg skrevet koden til wifi ind igen og testes nu til ca 80/50.
Kender godt omkring kabel og stabilitet men det andet bør virke. Asus skulle have nyeste firmware. Egentligt underligt det virker fint efter koden tastes påny. Som om tv’et sover. Så vidt jeg kan se har jeg slået diverse energibesparende fra.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2018 kl. 16:11
100 Mbit der altid virker kontra 450 Mbit (sådan rent teoretisk set) der ikke altid virker og som et let at forstyrre - og som deler båndbredde med andre enheder?
Det valg er let for mig, jeg tog kablet!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2018 kl. 14:53
Og dit tv kræver mere end 100 Mbit ?
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2018 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvorfor sætter du ikke bare et netværkskabel i fjernsynet?

Klaus


I en del tilfælde er Ethernet kun 100 Mbit. Ved ikke om de er kommet efter det og det nu er gigabit. Kunne ikke finde den info. Nogen der ved det? Lidt bøvlet nu hvor det hænger på væggen.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2018 kl. 13:49
Så fortæl hvordan det skal man undgår rod i DNS.

Ellers stopper denne tråd aldrig.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2018 kl. 13:36
Uanset så er der et DNS problem. Det fortæller TVet jo også.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu