recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Neeo gav mening til mit behov
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Neeo gav mening til mit behov

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Neeo gav mening til mit behov
    Sendt: 06-Januar-2018 kl. 15:58
Egentlig havde jeg set lidt frem til at min antennepakke lukkes og jeg så kan bruge Apple tv remoten til alt i forbindelse med tv/film.

Jeg har et Sonos 5.1 i tv stuen samt en Sonos play 5 i spisestuen. Hue i snart hele huset.
Jeg streamer primært fra eget bibliotek eller tidal.
Tidal er blevet med connect, så jeg kan tilgå mine Sonos højtalere direkte herfra og derfor bruger jeg sjældent Sonos app’en.

Pt er vores hjem dog lettere omfattende i brug vedr Philips hue, hvorfor jeg kigger på neeo eller Logitech.
Jeg har haft Logitech og været fint tilfreds med den, men neeo’s ambitioner om at ville integrere dybere tiltaler mig. Dernæst kan den endda fuld betjene ps4 (tænde den).

Det er dog en relativt dyr løsning for at navigere i atv og volumen på Sonos.
Fremover vil alt tv brug ske med atv pånær ps4.

Jeg vil dog gerne have en løsning hvor hue er nemt at bruge, her har Logitech dedikerede knapper som er skide smart.

Hvordan er hue på neeo remoten eks? Kan jeg nemt få overblik over zoner, så de kan dæmpes eller slukkes?
Kan der hentes scener fra hue appen?
At jeg ikke kan skifte farver er ligemeget, men styring af zoner er et must.

Hvad siger jer med neeo?

Redigeret af Bromberg5 - 12-Januar-2018 kl. 18:54
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2018 kl. 16:28
Nå Det endte med at jeg bestilte mig en neeo, så må vi se hvad det bringer med sig:)
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2018 kl. 16:54
Hummelmose kunne sikkert have svaret dig, - men han er jo optaget andetsteds .
Har du en ide om ca leveringstid ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2018 kl. 17:04
Ja han skrev godt at han nok ville lave en del 3 af testen her efter ces.

Jeg kunne bare mærke at harmony gav mig en følelse af at “nøjes” og de koster mig det samme.
Jeg fandt nogle video af hue bla og forstod lidt bedre app/Remote display navigeringen og tænker at alle i huset fint skal kunne finde ud af.
Neeo har sensor for hvem der har remoten og det gør det sgu lækkert ift børnene at jeg kan lave en virkelig skrappet version, mens vi andre kan have andet på:).

Jeg har den formentlig fredag (har købt den second hand - ikke taget i brug).
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2018 kl. 09:40
For at forstå dig ret, så vil du have en Neeo, fordi du vil kunne tænde og slukke lyset, fordi at jeres nuværende løsning vel er at bruge Hue App'en?
BaaaaaH
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2018 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

For at forstå dig ret, så vil du have en Neeo, fordi du vil kunne tænde og slukke lyset, fordi at jeres nuværende løsning vel er at bruge Hue App'en?

Ikke isoleret set nej, jeg vil gerne væk fra nuværende løsning, hvor jeg skal bruge en app til Apple tv, en til hue og en til Sonos.
I huset bruger vi kun basis tingene og her tror jeg på neeo når i mål.

Pt har jeg min magic Remote i brug til Apple tv, men det virker ikke halvdelen af gangene og det er sgu træls:).
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2018 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

For at forstå dig ret, så vil du have en Neeo, fordi du vil kunne tænde og slukke lyset, fordi at jeres nuværende løsning vel er at bruge Hue App'en?

Ikke isoleret set nej, jeg vil gerne væk fra nuværende løsning, hvor jeg skal bruge en app til Apple tv, en til hue og en til Sonos.
I huset bruger vi kun basis tingene og her tror jeg på neeo når i mål.

Pt har jeg min magic Remote i brug til Apple tv, men det virker ikke halvdelen af gangene og det er sgu træls:).

Ok.
Herhjemme har vi pir sensorer overalt, så de fleste steder slukker lyset automatisk.
De steder hvor de ikke gør, bruger vi evt. stemmestyring til at tænde eller slukke lyset.

Da både Sonos og hue styres via touchscreen på Nero, kan man næsten lige så godt bruge sin mobil som har en større skærm, og man altid har den nyeste app på
BaaaaaH
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2018 kl. 17:27
Jeg skal også have sensorer flere steder. Jeg har pt på badeværelset, mens ungerne også skal have på værelserne.
Stue og køkken alrum er egentlig samme rum, så det blir noget rod og her vil jeg gerne kunne lave et scenarie der hedder “aften bio”, så lyset slukket i 5 lamper, mens det dæmpes i 2 der fortsat skal være tændt.

Stemme styring driller noget her ift “sted navne”, men det kan være det kan ændres ved navn bare.
Min søns navn kan siri ikke kode sammen med lyskommando eks.

Jeg tror dog at vi herhjemme vil have en glæde i at slå røven i sofaen og her enten have nogle favorit recipies eller på remoten have overblik over lamper, uden at have mobilen med sig.
Kæft det er godt nok også meget ift vaner det smart noget her - eller det er jo præcis det det er.
Var vi et hus med 7-15 job mandag til fredag havde vi helt sikkert meget mere brugt scenarier.
Det er vi bare ikke, så det er noget med for fruen at kunne sætte Sonos igang fra samme sted som hue.
Fra samme sted at tænde eks ps4 og vores uhd afspiller. Fra samme brugerflade og app.
Forsøgte med harmony og den gjorde det nu helt fint, men lige hue blev jeg aldrig glad for med harmony
Til top
pallemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pallemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2018 kl. 17:46
Det må da være irriterende med pir sensor i hele huset.
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2018 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af pallemann pallemann skrev:

Det må da være irriterende med pir sensor i hele huset.

Det er det også, det er mega upraktisk at lyset tænder af sig selv, og man ikke selv skal finde lyskontakten.. ;)
BaaaaaH
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2018 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:


Neeo har sensor for hvem der har remoten og det gør det sgu lækkert ift børnene at jeg kan lave en virkelig skrappet version, mens vi andre kan have andet på:).

Bare lige så du ikke bliver skuffet - så er sensorerne godt nok indbygget, men funktionen er ikke færdigudviklet, og er således ikke aktiv endnu!

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2018 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:


Neeo har sensor for hvem der har remoten og det gør det sgu lækkert ift børnene at jeg kan lave en virkelig skrappet version, mens vi andre kan have andet på:).


Bare lige så du ikke bliver skuffet - så er sensorerne godt nok indbygget, men funktionen er ikke færdigudviklet, og er således ikke aktiv endnu!



Ah ok:) ja jeg må nok også indrømme at den er købt for sit potentiale og ikke dagsform;).
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu