recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iMac 27" late 2013 hvad er kursen....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iMac 27" late 2013 hvad er kursen....

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Sool Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iMac 27" late 2013 hvad er kursen....
    Sendt: 12-Januar-2018 kl. 06:56
Space Grey tilbehør kan kun købes sammen med iMac Pro, så man skal være sikker på om man er til mus eller touchpad, når man bestiller den.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2018 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Potter - er sg lidt misundelig på den der imac pro nu :-) Rigtig god fornøjelse når den kommer! Synes dog det nye keyboard er voldsomt pebret, men damn det er godt nok også najs..

Hej Claus, kan man godt købe det spacegray keyboard i løs vægt, jeg kan sgu ikke finde det nogen steder?
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2018 kl. 16:26
Jeg har tilbudt den til en bruger her på sitet til kr. 8.000,- som den er.

Så hvis der er nogen interesseret.

Så er kursen/ prisen sat til kr. 8.000,-  Fanme en fin maskine til de penge.


4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2018 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Er det overhovedet muligt selv at skifte harddisken uden at bryde skærmen op?

Man skal ikke bryde skærmen op, selv panelet/ displayet holdes fast på chassis med noget 3M tape. Det er der ikke de store ben i.


Ja, forseglingen/tapet skal jo brydes op med værktøj, og nyt tape skal påsættes, inden en installation af ny hardware kan ske. Det er ikke bare lige noget man gør. Det skal du måske lige gøre potentielle købere opmærksom på. ;)

Eller som claus_jac foreslår: at installere ny harddisk for køberen. IMO, falder den voldsom i værdi, hvis man selv skal fifle med en ny harddisk -især hvis man ikke har prøvet det før.

Redigeret af A.M. - 10-Januar-2018 kl. 15:38
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2018 kl. 14:48
Ellers tilbyd at sætte det i køber gerne vil have. Det er på ingen måde trivielt at udskifte harddiske i imacs. Og det er på ingen måde alle der har værktøjet til det.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2018 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Potter - er sg lidt misundelig på den der imac pro nu :-) Rigtig god fornøjelse når den kommer! Synes dog det nye keyboard er voldsomt pebret, men damn det er godt nok også najs.

MEN ja - skift harddisken inden. - Måske endda brug en 1TB SSD i stedet. Det ville give rigtig god mening, så man ikke var så afhængig af at skulle bruge TB lagring for at få noget ordentlig disk performance hvis man skulle sælge den som videoredigeringsmaskine.

Det var her jeg tænkte at det måske gav god mening at sælge/ købe den som er, og så kunne ny ejer selv vælge den nye disk, herunder kapacitet og evt. SSD.  1TB SSD sammen med PCIe flashen på de 128GB som fusion drive skal nok sparke r..
Den køre nu uden problemer til videoredigering i FCPX og Photoshop etc. som den er.

Jeg glæder mig nu også til den nye iMac Pro, men gik lidt på kompromis med ram da det blev kun til 32GB. Det vil være så sjælden at behovet vil blive større, i hvert fald for mit vedkommende.

Skulle den så evt. begynde at swape på disken, så er dens SSD jo heller ikke lige frem af den langsomme type. ca. 3GB/S. Jeg har ikke pt. set nogle benchmark med 2TB som den er bestilt med.

 


Redigeret af Potter - 10-Januar-2018 kl. 13:58
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2018 kl. 13:28
Potter - er sg lidt misundelig på den der imac pro nu :-) Rigtig god fornøjelse når den kommer! Synes dog det nye keyboard er voldsomt pebret, men damn det er godt nok også najs.

MEN ja - skift harddisken inden. - Måske endda brug en 1TB SSD i stedet. Det ville give rigtig god mening, så man ikke var så afhængig af at skulle bruge TB lagring for at få noget ordentlig disk performance hvis man skulle sælge den som videoredigeringsmaskine.
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2018 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

I forbindelse med jeg skal have mig en ny iMac Pro kommer sidst på måneden.

Så har jeg en iMac 27"" late 2013 med en i7 3.5 Quad Core - Nivida GTX 780M - 24GB Ram - 3TB Fusion Drive inkl. apple trådløs mus og tastatur som gerne skulle have et nyt hjem....

Den skal have en ny alm. Harddisk da denne døde for et årstid siden. Den køre fint alene på PCIe flash disken som er på128GB.

Hvad er kursen enten som den er, eller jeg sætter en ny standard disk i og gendanner til nyt fusion drive?
Det er nok stor forskel for Hr og Fru DK om harddisken virker eller ej. Så få den skiftet. Jeg har lige solgt en iMAC 27" 2011-model i7 3.4/500GB SSD/radeon grafik/16 GB ram for 7.000,-

Din er nyere og med 5K skærm og bedre grafik. Et sted mellem 8 og 10.000,- er nok ikke helt skævt, hvis der er ny 2 eller 3tb harddisk som supplement til PCIe flash.

Det er ikke 5K skærm. Den kom først fra Late 2014 Wink
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2018 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

I forbindelse med jeg skal have mig en ny iMac Pro kommer sidst på måneden.

Så har jeg en iMac 27"" late 2013 med en i7 3.5 Quad Core - Nivida GTX 780M - 24GB Ram - 3TB Fusion Drive inkl. apple trådløs mus og tastatur som gerne skulle have et nyt hjem....

Den skal have en ny alm. Harddisk da denne døde for et årstid siden. Den køre fint alene på PCIe flash disken som er på128GB.

Hvad er kursen enten som den er, eller jeg sætter en ny standard disk i og gendanner til nyt fusion drive?
Det er nok stor forskel for Hr og Fru DK om harddisken virker eller ej. Så få den skiftet. Jeg har lige solgt en iMAC 27" 2011-model i7 3.4/500GB SSD/radeon grafik/16 GB ram for 7.000,-

Din er nyere og med 5K skærm og bedre grafik. Et sted mellem 8 og 10.000,- er nok ikke helt skævt, hvis der er ny 2 eller 3tb harddisk som supplement til PCIe flash.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2018 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Er det overhovedet muligt selv at skifte harddisken uden at bryde skærmen op?

Man skal ikke bryde skærmen op, selv panelet/ displayet holdes fast på chassis med noget 3M tape. Det er der ikke de store ben i.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2018 kl. 11:04
Er det overhovedet muligt selv at skifte harddisken uden at bryde skærmen op?
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2018 kl. 10:58
I forbindelse med jeg skal have mig en ny iMac Pro kommer sidst på måneden.

Så har jeg en iMac 27"" late 2013 med en i7 3.5 Quad Core - Nivida GTX 780M - 24GB Ram - 3TB Fusion Drive inkl. apple trådløs mus og tastatur som gerne skulle have et nyt hjem....

Den skal have en ny alm. Harddisk da denne døde for et årstid siden. Den køre fint alene på PCIe flash disken som er på128GB.

Hvad er kursen enten som den er, eller jeg sætter en ny standard disk i og gendanner til nyt fusion drive?


Redigeret af Potter - 10-Januar-2018 kl. 11:01
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu