recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvalitet på Stofa tv (Fiber) i alm. antenneinstal.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kvalitet på Stofa tv (Fiber) i alm. antenneinstal.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 280
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rulle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kvalitet på Stofa tv (Fiber) i alm. antenneinstal.
    Sendt: 12-Januar-2018 kl. 17:47
Hej.

Har endelig fået mulighed for fiber på min adresse, da Sydenergi (Stofa) er ved at grave det ned.

Jeg har Canal Digital local pakke nu, men Stofa vil jo gerne sælge tv. Jeg kan se tilsvarende kanaler hos dem kan laves næsten til halv pris!

Men hvordan er kvaliteten på det TV signal, specielt mht. HD kanaler? Jeg ved Stofa tilbyder at lave så signalet køres i eksisterende antenne installation, og man derved ikke skal have TV boks på (Hvilket jeg gerne vil undgå)

Uden at vide alt for meget om det, så vil jeg bare vurdere kvaliteten på signalet bliver noget ringere på den måde?


Redigeret af Rulle - 12-Januar-2018 kl. 17:48
Til top
kcaroe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kcaroe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2018 kl. 08:35
Så længe du holder dig fra Yousee/TDC TV og Viasat tror jeg, du vil blive tilfreds med kvaliteten, selvom waoo nok er noget bedre end SE efter skiftet til Stofa.

Du vil nok opleve bedre kvalitet på DR-kanaler. Resten vil formentlig falde lidt i kvalitet. Nogle udenlandske kanaler vil muligvis blive i markant ringere kvalitet, da Stofa bearbejder sattelitsignalet - og så kan det kun blive ringere. Herudover vælger de at komprimere visse kanaler forholdsvis hårdt.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2018 kl. 10:45
Stofa grundpakken står knivskarpt her med coax
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2018 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Stofa grundpakken står knivskarpt her med coax


Har du fiber ind i huset og konverterer til coax som der spørges efter?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2018 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af Rulle Rulle skrev:

så vil jeg bare vurdere kvaliteten på signalet bliver noget ringere på den måde?


Det er digitale data, så selve processen med at sende det over coax-kablet gør ingen forskel. Der er kun forskel, hvis udbyderen bevidst har valgt at det skal være sådan.
Til top
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 280
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rulle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2018 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Rulle Rulle skrev:

så vil jeg bare vurdere kvaliteten på signalet bliver noget ringere på den måde?


Det er digitale data, så selve processen med at sende det over coax-kablet gør ingen forskel. Der er kun forskel, hvis udbyderen bevidst har valgt at det skal være sådan.

Ok, så er den del da klaret, tak :) 
/Martin
Til top
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 280
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rulle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2018 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Stofa grundpakken står knivskarpt her med coax


Har du fiber ind i huset og konverterer til coax som der spørges efter?


Klaus

Ja det ville jeg også gerne vide, om det er samme setup som jeg påtænker?
/Martin
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2018 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af Rulle Rulle skrev:

Hej.

Har endelig fået mulighed for fiber på min adresse, da Sydenergi (Stofa) er ved at grave det ned.

Jeg har Canal Digital local pakke nu, men Stofa vil jo gerne sælge tv. Jeg kan se tilsvarende kanaler hos dem kan laves næsten til halv pris!

Men hvordan er kvaliteten på det TV signal, specielt mht. HD kanaler? Jeg ved Stofa tilbyder at lave så signalet køres i eksisterende antenne installation, og man derved ikke skal have TV boks på (Hvilket jeg gerne vil undgå)

Uden at vide alt for meget om det, så vil jeg bare vurdere kvaliteten på signalet bliver noget ringere på den måde?


Tidligere har det været sådan at Stofa har brugt det eksisterende satellitencode uden at re-encode dette som f.eks. YouSee gør det - med kvalitetstab til følge hos YouSee. Om Stofa stadig gør dette skal jeg lade være usagt.

Der til kommer at nogle kanaler også er udbyderne tilgængelige som SDI-signal som kabel-tv udbyderne selv kan encode og give en bitrate i netværket.

...På Coax signaler vil jeg sige at jeg generelt har større tillid til Stofa end jeg har til YouSee, mens billedet der det modsate i forhold til streaming-tv (altså StofaTV app vs YouSee TV & Film app)

Redigeret af TBC1 - 13-Januar-2018 kl. 16:43
Til top
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 280
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rulle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2018 kl. 17:54
Ok, mange tak. Så burde der jo ikke være de store bekymringer om den løsning Smile
/Martin
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2018 kl. 07:57
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Stofa grundpakken står knivskarpt her med coax


Har du fiber ind i huset og konverterer til coax som der spørges efter?


Klaus

Det gør ikke nogen forskel om RF signalet leveres på fiber og konverteres til Coax i hjemmet eller om det leveres på fiber og konverteres i en node i lokalområdet. I princippet burde det være bedre at levere på fiber til hjemmet og konvertere i hjemmet. Men i praksis er der ikke forskel.

Det er digitale TV signaler (QAM) hvor kvaliteten af signalet afgøres i Stofa's centrale TV hovedstation. Her transkodes de modtagne satellit signaler så de ikke fylder så meget i nettet.

Har selv Stofa og i praksis er kvaliteten god bortset fra TV3 puls som bare er totalt ringe. Om det stammer fra kilde signalet Stofa modtager ved jeg ikke.
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2018 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

 
Det gør ikke nogen forskel om RF signalet leveres på fiber og konverteres til Coax i hjemmet eller om det leveres på fiber og konverteres i en node i lokalområdet. I princippet burde det være bedre at levere på fiber til hjemmet og konvertere i hjemmet. Men i praksis er der ikke forskel.

Præsis
Dog er der ikke nogen ændring i linearitet på signalet i fiberen, da det ikke påvirkes af forskellige karakteristika på coax kablerne. Men da nogen skal være billig hos brugeren kan der jo være andre udfordringer som fx indstråling via strømforsyningen

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det er digitale TV signaler (QAM) hvor kvaliteten af signalet afgøres i Stofa's centrale TV hovedstation. Her transkodes de modtagne satellit signaler så de ikke fylder så meget i nettet.

Har selv Stofa og i praksis er kvaliteten god bortset fra TV3 puls som bare er totalt ringe. Om det stammer fra kilde signalet Stofa modtager ved jeg ikke.


Synes også det lød for godt til at være sant at Stofa ville kunne alle kanaler ind i nettet uden af reinkode signalerne, da det jo skal passe i de givne qam´er. Hvor meget ligger deres bitrate på fx hovedkanalerne som Tv2 og så andre kanaler som sverige osv?

Ser lige på Yousee facebook der også spørges om 3 puls´ kvalitet:

https://www.facebook.com/youseedanmark/posts/1614029448678941


Redigeret af Bjarke - 14-Januar-2018 kl. 13:43
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu