recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En passende router søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En passende router søges

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: En passende router søges
    Sendt: 14-Januar-2018 kl. 22:04
Købte dette sæt, efter jeg så anmeldelsen her på recorder : http://www.recordere.dk/2017/05/wifi-test-ubiquiti-amplifi-hd/

Må sige, at det sæt satme har taget røven på mig. Det spiller virkelig lækkert....  
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
St1ckboy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Januar-2018
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér St1ckboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2018 kl. 11:17
Jeg skiftede min håbløse router fra Telenor ud med en Archer C9 (AC1900) router sidste år efter adskillige udfald og forbindelsesproblemer. Den står på 1. sal og jeg har fuldt signal på min PC i kælderen på 2.4GHz. På netværket er der 2 iPhones, 2 iPads, ATV4, 1 HEOS AVR, 1 HEOS 1, et overvågningskamera, wifi LED pærer og en Garmin badevægt.
Den eneste gang jeg har oplevet lidt problemer var at Spotify stoppede på HEOS'en en aften jeg spillede online (både HEOS og PC er på 2.4GHz - der er ingen problemer med at se Netflix på ATV da denne kører på 5GHz. Jeg sætter nok lige HEOS på 5GHz også).

Køb den evt. og prøv i 14 dage fra Komplett

Morten
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2018 kl. 10:18
Den er faktisk rimeligt belastet - ikke nødvendigvis med "mængden" af enheder - selvom en gammel enhed faktisk ikke er bygget til at håndtere så forfærdelig mange enheder samtidigt, MEN mere fordi de fleste produkter fungerer via bonjour, og hver apple baseret enhed svarer ca til 5 alm pc enheder i et netværk på grund af bonjour - bare spørg de danske skoler der fandt ud af det ved at købe ipads. :-) Der er til gengæld intet odiøst i det, man skal bare være klar over at lige netop bonjour trækker ekstra mange tænder ud af et netværk.

MEN vil enten sige et mesh baseret netværk eller gå ac87 vejen. indtil jeg fik waoo via aura og blev påtvunget at bruge deres crap som router, havde jeg også en ac87, og den var bundsolid.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2018 kl. 09:59
Er dit router hårdt belastet ?
Du har sikkert mulighed for at få nogle stat på den.

Umiddelbart virker det ikke som om du har mange ting på den.

Benytter selv en Asus 87, med væsentligt flere enheder end du var, den er ikke belastet.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2018 kl. 09:18
Jeg har idag en Apple airport extreme, som jeg har haft nogle år snart. Den skal trække op til 1.3 gbps via 5ghz netværket. Routeren står i mit køkken alrum hvor trafikken er højest.
Egentlig har jeg forsøgt at udskifte den af 2 omgange, men alligevel vendt tilbage til den her.
Jeg prøvede en Asus ac66xxxx blandt andet, men det mistede voldsomt meget hastighed allerede på 1.5 meters afstand. Prøvede også noget linksys uden succes. Fælles for dem var en maks pris på 1500kr, måske mindre.
Jeg søger et skifte fordi at jeg har en ide om at airport Extreme ikke kan følge med længere.
Jeg har en 300/300 Mbit linje, men oplever nogle gange længere loadetider en jeg synes at kunne forvente.
Da jeg fik den forbindelse prøvede jeg at teste hastighed med min mobil og der kunne jeg fra min sofa fange knap 300/300 på min iPhone. (Eneste enhed tilkoblet).
Idag har jeg smidt en switch på en port og en harddisk i hver af de sidste 2 porte, så al plads er brugt.
Dernæst er der tilkoblet en harddisk i usb porten, så de samme porte skal der også være på en ny.
Herhjemme kører imac, 2x iphone, 3x ipad, 10 hue pærer (udvides til ca 20 snart), sonos:
Playbase, sub, 2x play1 og en play5 trådløst.

Min switch har tilsluttet:, tv, ps4 pro, NEEO Remote, Apple tv hue hub.

Sådan vil det også være fremadrettet, — hvilken router vil jeg gerne have til sådan et behov?
Jeg har ikke låst mig på et budget.

Da min Extreme som bekendt er nogle år gammel, har jeg slet ikke sat mig ind i det marked, så jeg er åben for en masse råd og vejledning;)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu