recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dolby Vision settings LG Oled tv 2017
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dolby Vision settings LG Oled tv 2017

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ms.nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ms.nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dolby Vision settings LG Oled tv 2017
    Sendt: 14-Januar-2018 kl. 13:19
Jeg har købt et LG oled 55c7, som jeg har fået indstillet . Jeg er rigtig tilfreds med dette tv - før havde jeg Samsung D7005 plasma 50"- selvom der nogen gange er noget billedflimmer/artifakter på skærmen, men det vil jeg tage op i et andet emne.

Jeg vil jeg have fokus på hvordan man indstiller Dolby Vision. Jeg har indstillet biograf (bruger) indstillingen efter Flatpanels test af LG b7, når jeg afspiller noget i Dolby Vision format og selv om film og serier fra Netflix ser fantastisk ud i DV, synes jeg stadig at der er alt for meget lys i mørke scener og underteksterne "skriger" kridhvide, som om der er alt for meget kontrast/oled lys i billedet. Jeg har justeret oled lys til 50 mod de 60 som anbefalet og justeret kontrast fra 85 (anbefalet) til 50, men det gør billedet for mørkt, men stadig med ekstremt meget lys på teksten og generelt lyse ting i billedet.

Er der nogen der har et bud på de "rigtige" settings for Dolby Vision visning? Smile


Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 13:19
Underteksterne i Dolby Vision følger som udgangspunkt de dynamiske metadata, som signalet bruger. Derfor kan de være ret skrappe, når der er knald på lyset i scenen. Det irriterer også mit øje (mest at de står og justerer op og ned i lysstyrke), men jeg ved ikke, hvor meget fokus Dolby har på undertekster. De sidder jo ovre på den anden side af dammen, hvor film er på originalsprog.

Det hjælper ikke at justere kontrast i menuen. Det vil blot betyde, at du mister detaljer i skygger eller højlys, afhængigt af indstillingen.
Til top
ms.nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ms.nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2018 kl. 17:22
Tak for dit svar Rasmus. Ja, jeg havde faktisk også tænkt på at det nok kun er os der bruger undertekster der synes det er et problem. Vil du så mene at der skal undlades at justeres i billedindstillingerne i Dolby Vision? - jeg tænker nemlig stadig at der er for meget knald på lyset i mørke scener -fx i filmen Bright på Netflix- også hvis man ser bort fra det med underteksterne.

Redigeret af ms.nielsen - 24-Januar-2018 kl. 17:24
Til top
jacobn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-April-2015
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2018 kl. 18:23
På Netflix kan du ændre undertekster til en anden farve, eller transparente.
Til top
axelrodi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-September-2009
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér axelrodi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2018 kl. 18:25
Netflix: Man kan gå ind og ændre på underteksternes udseende på ens Netflix- konto. 
Til top
ms.nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ms.nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2018 kl. 17:23
Tak for tippet med at ændre underteksternes udseende i Netflix indstillinger. 

Jeg har sat teksten til halvgennemsigtig og det gør at underteksterne står meget mere neutrale og ikke så skrigende hvide som før, når man ser indhold i DV.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu