recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp vedr valg af 4G opsæt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp vedr valg af 4G opsæt

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dk90024 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-September-2010
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dk90024 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp vedr valg af 4G opsæt
    Sendt: 15-Januar-2018 kl. 07:56
Hejsa folkens,

jeg søger nogle gode råd og anbefalinger vedr 4G modtagelse, samt det bagvedliggende hjemmenetværk. Jeg er gået fra kablet bredbånd til en 4G løsning, men er meget hurtigt kommet til den erkendelse at det kræver udviddelse af maskin-parken. Jeg har forsøgt forskellige kombinationer af en 4g dongle (Huawei E3372)  i en NUC, eller en bærbar koblet op mod en gammel Linksys E3200. Det virkede som sådan set OK, men routeren har nok set bedre dage og er moden til en udskiftning.

Så har jeg efterfølgende købt dedikeret 4G router (TP-Link MR6400), men er stødt ind i flere udfordringer end åbenbaringer, den kan slet ikke håndtere den mængde af enheder jeg skal have koblet op.

Vi er 5 i husstanden, og vi går mod at gøre hjemmet 'smart' så jeg skal bruger et opsæt der kan håndtere mange tilsluttede enheder. Pt har vi omkring 20-25 enheder koblet på netværket, men forventningen er at dette tal kun vil stige støt og roligt fremover.

I dag tæller vi 5 stk Sonos enheder, 2 smartphones, 4 tablets, 2 chromecasts, 2 Apple TV, 2 smart TV, Danfoss CC, Xbox, 4 PC'ere, printer, NAS osv... og vi planlæggerat udvidde med flere Sonos enheder, HUE etc

Drømmescenariet er en 4G router der kan klare 'det hele' da jeg simpelthen ikke har tiden/indsigten længere til at sidde og pille med det i timevis. Har kig på en TP-Link Archer MR400, men ved ikke om den er kraftig nok til at håndtere mit behov.

Håber meget på at nogle herinde har de vises sten, som kan guide os i den rigtige retning.

- Peter
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 08:18
Hej.

Jeg bruger selv TP link archer i sommerhuset. Det fungerer fint til mit behov.

Asus laver rigtig gode routere. Nu kender jeg ikke dit budget. Men tjek denne.

http://www.edbpriser.dk/router/asus-4g-ac68u-id-26975492.aspx

Redigeret af Mufti - 15-Januar-2018 kl. 08:19
Til top
dk90024 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-September-2010
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dk90024 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 09:09
Hvis det kan mindske hovedpinen fra 4 skrigende familiemedlemmer, så kan budgettet godt klare det :) Tak for forslaget :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu