recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee boks (YSR-4000) - Anmeldelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee boks (YSR-4000) - Anmeldelse

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee boks (YSR-4000) - Anmeldelse
    Sendt: 15-Januar-2018 kl. 08:52
Hej
Jeg har nu haft den nye boks siden midten af sidste uge.

Jeg må sige på mange parametre er den en fed lille ting. Jeg kan ikke forstå den kritik der er, fordi den ikke lige har en masse apps, eller yousee ikke bare udvikler til ATV/AndroidTV - tænk på det flertal blandt alm. mennesker/forbrugere der ikke har dem....
Det at have alt samlet i en lang række af kanaler, herunder Netflix - betyder at det er lettere at navigere og at man komme til at se noget man ikke vidste man ville se => lære nyt og blive oplyst. Det ville jeg synes var ærgeligt hvis man børn ikke havde mulighed for det. Det betyder bl.a. at min datter på 9 gerne vil se Discovery Science, da de her har en masse programmer om hvordan ting bliver lavet. Det ser man ikke på Netflix, Disney eller DR Ultra.
Det vil så være fedt hvis/når HBO/Amazon/Chromecast kommer ind og ligger som kanaler, hvorefter man bruger fjernbetjeningen til at navigere videre.

  1. Kanalskift er lynhurtigt. Hurtigere end den gamle boks, som vi nåede at have en måned. Og lysår hurtigere end vores snart 7 år gamle plasmaskærm.
  2. Funktionalitet
    1. Fedt med at kunne optage på en meget fleksibel måde. Vi var i weekenden på familiebesøg og kunne derfor ikke se en håndboldkamp. Der kunne jeg med app'en på min telefon optage kampen, og se den da vi kom hjem - smart. Den funktionalitet gad jeg godt se andre steder ;-) Det kan vist kun lykkedes hvis man nørder rigtig meget med HTPC/NAS/Firewall og NAT.
    2. Fedt med indbygget Netflix app - hos os ligger den på kanal 42, så man skal ikke ind i en menu for at finde den - meget børnevenligt.
    3. Har fået oplyst der også kommer den samme funktionalitet med HBO, ligenu er den blandet sammen med deres serie og film menu - totalt uoverskueligt. Vi har afmeldt den, men mest fordi vi ikke har tid til at se noget derfra pt. Det ænder sig nok når Westworld kommer tilbage...
    4. Har også fået oplyst at der snart kommer et pointsystem, så man kan vælge kanaler den vej (herunder Netflix og HBO) og ikke er låst til grundpakke + 10/20/30 kanaler
  3. Strøm - den bruger noget mindre strøm, fylder mindre og bliver mindre varm.
  4. Billedkvalitet
    1. Livetv - her er jeg splittet. Jeg synes ikke helt det står knivskarpt. Men det gjorde det heller ikke rigtig før.
    2. Pause - i modsætning til tiden før TV bokse, hvor vi havde en harddisk koblet til fjernsynet, så bliver billedet dårlige. Pausesignalet, ligesom det optagede skal hentes i skyen og for håndbolds vedkommende er der tydelig forskel. Selv fruen kommenterer det når man ikke kan se bolden når en herrespiller flækker den afsted. Billedet ser for komprimeret ud.

Midlertidig brugeroplevelse:
  1. Fantastisk funktionalitet (er vant til HTPC gennem en del år), specielt mht. kanalskift, optagelser fra bærbare enheder og Netflix
  2. Billedkvaliteten på tv optagelser/pause halter efter
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 17:31
Jeg er rimelig enig, uden dog at have spottet de små issues mht billedet . Fik den først i fredags .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

  1. Billedkvalitet
    1. Livetv - her er jeg splittet. Jeg synes ikke helt det står knivskarpt. Men det gjorde det heller ikke rigtig før.
    2. Pause - i modsætning til tiden før TV bokse, hvor vi havde en harddisk koblet til fjernsynet, så bliver billedet dårlige. Pausesignalet, ligesom det optagede skal hentes i skyen og for håndbolds vedkommende er der tydelig forskel. Selv fruen kommenterer det når man ikke kan se bolden når en herrespiller flækker den afsted. Billedet ser for komprimeret ud.
Mht pause-kvalitet: Det kommer an på, hvor længe du pauser.

Bliver du inden for op til [live-10 minutter], så afspilles der fra en RAM-buffer af den oprindelige DVB-C transportstrøm. Så det er fuldstændig samme signal, der afspilles, hvadenten det er live eller pauset.

Når man kommer ud over 10 minutter, så skifter afspilning til at være IP-streaming. Og her er kvaliteten noget lavere, da det i de fleste til fælde er en noget lavere bit-rate på signalet.
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 08:28
Ok, hvor fandt du de oplysninger henne?
Jeg må lige kigge efter endnu engang - men det sker tit at billedkvalitet på specielt håndbold er ret skidt. men det foregår også lige en tak hurtigere end fodbold.
Så er min HTPC ikke helt arkiveringsklar endnu...

Oprindeligt skrevet af st1 st1 skrev:


Mht pause-kvalitet: Det kommer an på, hvor længe du pauser.

Bliver du inden for op til [live-10 minutter], så afspilles der fra en RAM-buffer af den oprindelige DVB-C transportstrøm. Så det er fuldstændig samme signal, der afspilles, hvadenten det er live eller pauset.

Når man kommer ud over 10 minutter, så skifter afspilning til at være IP-streaming. Og her er kvaliteten noget lavere, da det i de fleste til fælde er en noget lavere bit-rate på signalet.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

 
    1. Fedt med at kunne optage på en meget fleksibel måde. Vi var i weekenden på familiebesøg og kunne derfor ikke se en håndboldkamp. Der kunne jeg med app'en på min telefon optage kampen, og se den da vi kom hjem - smart. Den funktionalitet gad jeg godt se andre steder ;-) Det kan vist kun lykkedes hvis man nørder rigtig meget med HTPC/NAS/Firewall og NAT.
 
Utroligt at det ikke er mere udbredt.

Den funktionalitet var faktisk tilstede for 12 år siden på KISS hdd.
Her kunne man via en Webside, starte optagelser af det analoge antennesignal.
Igen problemer med NAT eller lign. KISS'en checkede bare hver 15. minut om der var ændringer til optagelserne.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

 
    1. Fedt med at kunne optage på en meget fleksibel måde. Vi var i weekenden på familiebesøg og kunne derfor ikke se en håndboldkamp. Der kunne jeg med app'en på min telefon optage kampen, og se den da vi kom hjem - smart. Den funktionalitet gad jeg godt se andre steder ;-) Det kan vist kun lykkedes hvis man nørder rigtig meget med HTPC/NAS/Firewall og NAT.
 
Utroligt at det ikke er mere udbredt.

Den funktionalitet var faktisk tilstede for 12 år siden på KISS hdd.
Her kunne man via en Webside, starte optagelser af det analoge antennesignal.
Igen problemer med NAT eller lign. KISS'en checkede bare hver 15. minut om der var ændringer til optagelserne.
Det har været muligt via en app eller hjemmeside de sidste mange år for kunder hos Canal Digital.
Det var også muligt for 14 år siden på min DreamBox via den indbyggede webserver Clap
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 18:33
Nu var der vel ikke just mange apps på smartphones for 10-15 år siden ?

Synes boxen er lidt af en winner . Kan specielt godt lide funktionen "min side" - og at man nu kan gå baglæns i dagens programoversigt, og hægte sig på en udsendelse. Arkiv gir også en helt anden mening med den nuværende brugerinterface og søgehastighed .Jeg kommer retfærdigvis fra den helt gamle Samsung box, og var egentligt klar til at klippe kabel . Men kan sgu ikke rigtig forliges med ren streaming endnu - specielt ikke kvaliteten på live- streaming .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2018 kl. 10:58
Er der nogen, der har held med at få lyd ud via S/PDIF?

Tidligere fik jeg stereolyd på mit anlæg ved at forbinde mit fjernsyn med min forstærker via S/PDIF, men det lader ikke til at virke med boksen.

Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2018 kl. 11:07
Jeg har stadig optisk kabel mellem fjernsyn og receiver, har ikke prøvet fra boksen.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2018 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Nu var der vel ikke just mange apps på smartphones for 10-15 år siden ?

Det skrev jeg såmænd heller ikke LOL

Canal Digital har haft muligheden via deres hjemmeside i en hel del år (kan ikke huske hvor mange), dertil kom deres app for 2-3 år siden.

For 14 år siden kunne jeg gøre det via den indbyggede webserver i min DreamBox.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2018 kl. 11:51

Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Er der nogen, der har held med at få lyd ud via S/PDIF?
Tidligere fik jeg stereolyd på mit anlæg ved at forbinde mit fjernsyn med min forstærker via S/PDIF, men det lader ikke til at virke med boksen.


Det virker som det skal med DD 5.1, bruger det dog kun når der skal ses en film.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2018 kl. 11:58
Det må være min forstærker (Harman Kardon HK990), der ikke kan afkode signaler fra boksen. Ærgerligt. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu