recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til VPN forbindelse.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til VPN forbindelse.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til VPN forbindelse.
    Sendt: 18-Januar-2018 kl. 16:59
Hej.

Jeg kunne godt tænke mig en VPN forbindelse men er på bar bund.

Hvilken skal jeg vælge og er det nok at bruge den der er i ens router?

Har set lidt på PUREVPN, men er det svært at opsætte sådanne en VPN?
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 17:52
Hvad skal du bruge den til?
Mvh Jesper
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 18:03
De fleste af de gængse tjenester har et fint lille program der gør det legende let at koble sig på.

Jeg bruger selv NordVPN og slap vist med 700 kroner for to år.
Til top
frsch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-August-2012
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frsch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 20:22
Jeg bruger Private Internet Access (PIA), som jeg læste mig til skulle være en af de bedste da selve selskabet er placeret i London. De gemmer intet statistik på brugerne og de udlevere intet om betalingsoplysningerne / bruger profilen.
Jeg bruger serveren i Holland og har intet problem med at udnytte min 250 / 250 Mbit linje.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af frsch frsch skrev:

Jeg bruger Private Internet Access (PIA), som jeg læste mig til skulle være en af de bedste da selve selskabet er placeret i London. De gemmer intet statistik på brugerne og de udlevere intet om betalingsoplysningerne / bruger profilen.
Jeg bruger serveren i Holland og har intet problem med at udnytte min 250 / 250 Mbit linje.


Er der meget der skal opsættes for at det virker, eller er det nemt at gå til?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 21:22
London mener jeg netop er et af de steder man bør undgå, da Storbritannien deler oplysninger med USA. NordVPN, for eksempel, hører hjemme i Panama og giver ikke en fuck.

Det er typisk meget enkelt at oprette en konto hos en VPN-udbyder. Så længe de får deres betaling plejer det andet ikke at bekymre dem så meget.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

London mener jeg netop er et af de steder man bør undgå, da Storbritannien deler oplysninger med USA. NordVPN, for eksempel, hører hjemme i Panama og giver ikke en fuck.

Det er typisk meget enkelt at oprette en konto hos en VPN-udbyder. Så længe de får deres betaling plejer det andet ikke at bekymre dem så meget.


Tænkte mere på om det er svært at opsætte på pc'en eller er det bare at installere og lade den køre i baggrunden?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 22:04
Som nævnt er det bare at installere appen og så kører det. Hvis de har en app. Ellers så er det der program, som jeg ikke lige kan huske hvad hedder, til OpenVPN heller ikke så indviklet. Men hvorfor ikke vælge en VPN med egen app?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 22:15
Pipper,

Jeg er nysgerrig, hvad er det du skal bruge VPN til?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2018 kl. 10:06
Klaus: Den bruges f.eks. til at anonymisere tilgangen til internettet, hvis man ikke gider at leve i et overvågningssamfund. Vi trackes efterhånden i hoved og røv uden vi bliver spurgt. Data vi efterlader på nettet udnyttes kommercielt af store koncerner, til at målrette reklamer og budskaber. Det påvirker søgemaskiner, der viser os indhold, der matcher vores eksisterende profil og indesnævre vores bevidshedsfelt og gør os dummere. 

VPN er også godt, hvis du f.eks. bruger offentlige wifi netværk, der kan være udstyret med overvågnings software der opsnapper din datatrafik og dermed passwords og andre personlige oplysninger. 

Sidst kan VPN også bruges til at omgå geolokation, hvor du udelukkes fra at bruge tjenester eller købe vare i andre lande.

Der er sikkert mange andre grunde ud over disse.

Min oplevelse er, at det gør forbindelsen langsommere. Men det er måske prisen for anonymiseringen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2018 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af Steffen32 Steffen32 skrev:

Klaus: Den bruges f.eks. til at anonymisere tilgangen til internettet, hvis man ikke gider at leve i et overvågningssamfund. Vi trackes efterhånden i hoved og røv uden vi bliver spurgt. Data vi efterlader på nettet udnyttes kommercielt af store koncerner, til at målrette reklamer og budskaber. Det påvirker søgemaskiner, der viser os indhold, der matcher vores eksisterende profil og indesnævre vores bevidshedsfelt og gør os dummere.


Jo, men det ændrer en VPN ikke det store ved, så længe man accepterer cookies.
Eller endnu værre, at man er logget ind på sin google eller facebook konto...


Oprindeligt skrevet af Steffen32 Steffen32 skrev:

Sidst kan VPN også bruges til at omgå geolokation, hvor du udelukkes fra at bruge tjenester eller købe vare i andre lande.


Se det kan jeg forstå.......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2018 kl. 10:36
citat [Jo, men det ændrer en VPN ikke det store ved, så længe man accepterer cookies.
Eller endnu værre, at man er logget ind på sin google eller facebook konto...]

VPN skal nok også ses som et værktøj blandt mange i anonymiseringsprocessen. Kan f.eks. bruge sammen med Ghostery, adblock, duckduckgo m.m. 

Det er og bliver en hård kamp, der ender med en tvivlsom oplevelse. 

Men er man ideologisk nok, kan man gøre noget. Lidt ligesom der er dyrt og besværligt at leve biodynamisk eller være vegatar m.m.


P.S. jeg er der ikke selv :-)


Redigeret af Steffen32 - 19-Januar-2018 kl. 10:37
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu