recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolab 8000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beolab 8000

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lars2690 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Januar-2018
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars2690 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beolab 8000
    Sendt: 19-Januar-2018 kl. 08:40
Hej herinde

Jeg har lige købt et sæt Beolab 8000 fra 1997. En gammel men velholdt sag uden ridser med videre. Problemet er at jeg ikke synes de lyder specielt spændende. Lidt lukkede. Som om at diskanten på begge mangler klang. Jeg kan godt høre diskant men hvis jeg sætter øret helt ned over diskanten er der betydeligt mindre lyd end fra wooferen nedenunder. Er dette sådan som de lyder eller har jeg fået et dårligt sæt? Har sat bass -1 og diskant +2 det hjælper men er ikke imponeret.

På forhånd tak

Lars

Redigeret af Lars2690 - 19-Januar-2018 kl. 08:41
Til top
TobiasR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Januar-2018
Sted: Sæby
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 13:28
Jeg har lidt det samme problem med et sæt Beolab 4000 - Så følger lige med.
Tobias
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 20:05
Der er jo sjældent samme effekt i diskant og bas, så jeg ved ikke helt hvad du forventer af den “lyttetest” du har lavet. Husk at Beolab 8000 ikke er en 3-vejs, men en 2-vejs højttaler, så bassen spiller også noget af mellemtonen. Mk1 af Beolab 8000 manglede en del bund, hvorfor det typisk blev anbefalet at supplere med en sub. Eksempelvis Beolab 11. Jeg synes ikke mine egne Beolab 8000 mangler diskant, men de mangler i den grad bund, hvorfor de også fik en sub tilføjet i sin tid. De spiller dog på ingen måde op med mine Beolab 18, som er arvtageren, så i direkte sammenligning, så er der helt klart forskel i fylden. Med 20 pr på bagen, så kunne du dog også risikere, at enhederne er møre, selvom det burde være basenhederne den var gal med i så fald.

Redigeret af Torben Rasmussen - 20-Januar-2018 kl. 20:06
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Lars2690 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Januar-2018
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars2690 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 20:50
Tak for svaret

Det er ikke bunden der er problemet. Det er klang og dynamik som mangler. Ja der mangler bund, og den der er lyder også ret mudret. Beolab 8000 burde være kræs for øregangen i lækkert design. Men jeg føler det bare ikke. Har et par XTZ Divine som lyder helt anderledes. På den gode måde. Måske er B&O ikke for mig?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 20:56
Bruger du Powerlink 2 eller Powerlink 3 kabler? Det er ret vigtig du bruger de tynde Powerlink 3. Selvom det lyder helt tosset, så er de tykkere Powerlink 2 ikke særlig gode og kan give forvrængninger i lyden.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu