recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny optager til Boxer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny optager til Boxer

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Kikko Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kikko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny optager til Boxer
    Sendt: 20-Januar-2018 kl. 21:26
G'aften alle i dette forum.
I har sikkert hørt spørgsmålet en del gange efterhånden men bær venligst over med mig da jeg ikke er den skarpeste kniv i denne skuffe.
 
Jeg har søgt og læst en del tråde og prøvet at finde den model som løser vores ønsker, men jeg synes ikke rigtig jeg kan finde den model som passer til vores behov.
 
Den skal ikke kunne så meget, men optage minimum 2 kodet programmer samtidigt, skal den kunne. Og så behøver den ikke koste over  kr. 4000.-
 
Kan det lade sig gøre at købe en sådanne model i dk. eller skal vi syd på over grænsen og er det kun Panasonic der producere hdd optagere til Boxer ?
 
Håber i kan hjælpe.
 
På forhånd tak for hjælpen
 
Kikko
 
 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 22:13

Hej Kikko.

Før at du køber en optager til Boxer skal du vide at Boxer er blevet opkøbt af SE, dem der ejer Stofa.
Og at mange tror at Boxer stopper med at sende via det jordbaserede antennenet fra april 2020.

Der er ingen der ved hvad der vil ske efter april 2020 hvor Boxers sendetilladelse udløber, men jeg tror
at kunderne vil blive tilbudt en streaming løsning og sammen med et internet abonnement hos Stofa.

Hilsen Carsten. 

Til top
Kikko Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kikko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2018 kl. 22:37
Hej Carsten
 
Hmmm, tak for info, den havde jeg ikke lige set komme. Tja hvorfor ikke, en streaming løsning og så til en halv hund Wink.
 
Men der er jo ikke nogen der kan stoppe fremskridtet så vi må jo bare følge med.
 
Kikko Thumbs Up
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 08:11
Om ikke andet ku du finde en billig brugt evt på dba
Så bliver en eventuel overgang ikke så hård

Mvh Michael
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 08:14
https://www.dba.dk/boxer-tv-boks-model-rti95/id-1040934483/

Evt den her.. Jeg havde den for nogle år siden. Den kan det hele. Men ikke verdens hurtigste.

Mvh Michael
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 08:19
Den har DR arkiv. Og var også lavet til boxer bio som er lukket. Jeg havde rti90 så den her er den nye model.. Så prisen er helt skarp
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af Kikko Kikko skrev:

Den skal ikke kunne så meget, men optage minimum 2 kodet programmer samtidigt, skal den kunne. Og så behøver den ikke koste over  kr. 4000.-
 


Rigtig mange Linux bokse opfylder dine krav, også til langt under kr. 4000. Udvalget er størst i Tyskland og England.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 13:50
En kommentar, som måske er mere et spørgsmål til csell's indlæg:
Når Boxers sendetilladelse udløber i 2020, skal sendetilladelsen så ikke overdrages til en anden distributør? Det er vel ikke sådan, at man bare lukker ned for den distributionsform (DVB-T/T2), som Boxer har anvendt?
Men det lyder da sandsynligt, at Stofa vil forsøge at fastholde de til den tid tidligere Boxer-kunder med en form for streaming-tilbud, som så kan konkurrere med bl.a. Tv2 Play.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

måske er mere et spørgsmål til csell's indlæg 

Hej.

I dette link og særligt i kommentarerne står meget god information om mulighederne efter april 2020.


Men så vidt jeg husker, fik jeg også læst 2 lange rapporter.

Hilsen Carsten.
Til top
Kikko Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kikko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 20:03
Hej Michael.
 
Tro mig jeg kigger en del på dba. Thumbs Up
Den du linker til en sådanne en jeg har og jo den er godt nok langsom.
 
// Kikko
 
 
Til top
Kikko Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kikko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 20:06
Hej Flemming.
 
Linux bokse kender jeg ikke, ej heller hørt om.
 
Det skal undersøges.
 
Mvh Kikko 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2018 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Kikko Kikko skrev:

Hej Flemming.
 
Linux bokse kender jeg ikke, ej heller hørt om.
 
Det skal undersøges.
 
Mvh Kikko 
 
Har den selv med 3 DVB-C/T2 tuner og 1 Sat tuner.
Til Boxer skal du derudover bruge 2 CA moduler. De koster fra 250 - til 400 kr. pr. stk., afhængig af hvor du køber dem.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu