recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IP-TV Løsningsforslag til privat hjem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IP-TV Løsningsforslag til privat hjem

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KOUDAL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Januar-2018
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KOUDAL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: IP-TV Løsningsforslag til privat hjem
    Sendt: 22-Januar-2018 kl. 16:18
Jeg står og mangler en løsning hvor der er flere i huset som kan se live TV via mobile enheder. Jeg ville gerne have som min. at der er 4 forskellige enheder heraf iPhone, evt. APP eller et eller andet som kan vises IP-TV på selve vores nuværende TV.

Antenne netværket er DVB-C

Det vil også være en fordel hvis der var mulighed for at kunne fjern optage planlagten programmer på et eller andet enhed.


Kender ikke til denne enhed og ville gerne have noget der bare virker. Der er som udgangspunkt er der ikke noget beløb maks. Vil gerne investere nogle penge i den rigtige løsning. 

Håber der er nogle som kan hjælpe mig


Redigeret af KOUDAL - 22-Januar-2018 kl. 16:45
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2018 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af KOUDAL KOUDAL skrev:

Jeg står og mangler en løsning hvor der er flere i huset som kan se live TV via mobile enheder. Jeg ville gerne have som min. at der er 4 forskellige enheder heraf iPhone, evt. APP eller et eller andet som kan vises IP-TV på selve vores nuværende TV.

Antenne netværket er DVB-C

Det vil også være en fordel hvis der var mulighed for at kunne fjern optage planlagten programmer på et eller andet enhed.


Kender ikke til denne enhed og ville gerne have noget der bare virker. Der er som udgangspunkt er der ikke noget beløb maks. Vil gerne investere nogle penge i den rigtige løsning. 

Håber der er nogle som kan hjælpe mig
Fabrikantens link:

Jeg kender den ikke, men så vidt jeg kan se har den kun 1 tuner, som giver stor begrænsning i hvor mange der kan se forskellige kanaler samtidig.  Wink

En anden løsning med 4 tunere (som jeg heller ikke har personlig erfaring med) som der er test af her:
pris niveau er vist nogenlunde det samme, ved ikke mht. til model forskelle:



Redigeret af JørgenT - 22-Januar-2018 kl. 17:21
Mvh. JørgenT
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2018 kl. 17:23
Velkommen til - hvis du har læst lidt i det her forum vil du ret hurtigt finde ud af 1 ting. - der er intet der "bare virker". og du er nødt til at arbejde for det.

MEN hvis du skal have noget som virker "nogenlunde", så er en 4-tuner udgave af hdhomerun ok den bedste løsning. Der er dedikerede apps til den til ios platformen og tvos platformen. 
MEN det er meget afhængig af et par ting om hvorvidt du er i stand til at få samme løsning på dit tv. - men næppe noget der virker "ordentligt" - men for at vi kan vide det, er du nødt til at angive hvilket TV samt hvorledes du får TV i øjeblikket (dvb-c er ikke nok. er der tale om bland selv eller, så snart der er tale om krypterede kanaler, så bliver det helt anderledes). Det er på ingen måde ligegyldigt.

dernæst er det drønvigtigt at du har et ordentligt stabilt trådløst netværk. En billig standard router vil næppe være nok til at kunne levere til så mange enheder på en gang. - Du har selvfølgelig også muligheden for at koble til web-tv. yousee og flere har dedikerede apps som virker ret udmærket, men for visse ting kan man faktisk ikke få lov at se. - fx TV2 kan jeg ikke få lov at se på webtv/app da jeg ikke har internet via yousee.
Et AppleTV vil kunne afhjælpe problemet med TV'ets eventuelle manglende muligheder, og fx silicondusts hdhomerun app virker rent faktisk ganske fortræffeligt på ios (men al det tv-kiggeri sutter seriøst noget batteri på enhederne!!)

Har man ingen viden om IT, så er det her projekt nok ikke der man skal starte. MEN start med at kigge webTV/apps. Når du benytter de apps, så er du ikke bundet af at skulle have en tuner per enhed i din modtageenhed som hdhomerun eller netstream boxen ovenfor kræver. Da der ikke er nogen tuner i dine mobile enheder, så er du nødt til at have antallet af tunere til det antal samtidige enheder der skal kunne se TV. Med mindre du bruger webTV apps. (DR har fx også sin egen app til alle deres kanaler hvor du både kan se live og arkivet.)
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2018 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af KOUDAL KOUDAL skrev:

Jeg står og mangler en løsning hvor der er flere i huset som kan se live TV via mobile enheder. Jeg ville gerne have som min. at der er 4 forskellige enheder heraf iPhone, evt. APP eller et eller andet som kan vises IP-TV på selve vores nuværende TV.

Antenne netværket er DVB-C
Det vil være lettere at hjælpe, hvis du f.eks. fortalte, hvem der leverer dit DVB-C signal, om du har krypterede kanaler og model for dit nuværende TV.....
miri
Til top
KOUDAL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Januar-2018
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KOUDAL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2018 kl. 19:44
Hej

Det har du ret i. 

Min leverandør af TV er Vejen Antenneforening og alle vores tv'er er Sony med Smart TV.


Så vidt jeg ved, så har vi ikke nogle krypterede kanaler. Vi har ikke nogle kort eller en TV boks til fjernsynet.
Til top
KOUDAL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Januar-2018
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KOUDAL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2018 kl. 20:12
Hej Claus.

Min leverandør af TV er Vejen Antenneforening og alle vores tv'er er Sony med Smart TV.


Så vidt jeg ved, så har vi ikke nogle krypterede kanaler. Vi har ikke nogle kort eller en TV boks til fjernsynet.

Jeg har en stor viden inden for netværk og IT, men dette TV tuner/HIFI er desværre ikke noget jeg har holdt øje med. Derfor mener jeres kendskab til dette emne.
Til top
truntemus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér truntemus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2018 kl. 20:13
Jeg har en Ubuntu Linux server kørende med Emby Server, og TVHeadend, på netværket er der installeret en HDHomerun med 2 tunere. Som clienter bruger jeg Raspberry Pi 3 med OSMC og TVHeadend plugin. På den måde kan jeg optage på min Nas og afspille det vilkårligt på enhederne. Emby bruger jeg til og transkode signalet og streame når jeg er ude af huset. Jeg har signal fra yousee som DVB-C
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2018 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af KOUDAL KOUDAL skrev:

... og alle vores tv'er er Sony med Smart TV....
Sony med eller uden Android TV?
miri
Til top
KOUDAL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Januar-2018
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KOUDAL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2018 kl. 23:13
Så er der bestilt denne her: Silicon Dust HDHomeRun EXPAND

Hvis man ikke har et smart TV, hvilken ville passe til denne enhed ?
Til top
KOUDAL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Januar-2018
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KOUDAL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2018 kl. 23:15
Hej Miri.

Jeg mener vi har lidt af det hele. Det er også derfor jeg tænker på at have en enhed hvis dette smart tv ikke virker.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2018 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af KOUDAL KOUDAL skrev:

Jeg står og mangler en løsning hvor der er flere i huset som kan se live TV via mobile enheder. Jeg ville gerne have som min. at der er 4 forskellige enheder heraf iPhone, evt. APP eller et eller andet som kan vises IP-TV på selve vores nuværende TV.

Antenne netværket er DVB-C

Det vil også være en fordel hvis der var mulighed for at kunne fjern optage planlagten programmer på et eller andet enhed.


Kender ikke til denne enhed og ville gerne have noget der bare virker. Der er som udgangspunkt er der ikke noget beløb maks. Vil gerne investere nogle penge i den rigtige løsning. 

Håber der er nogle som kan hjælpe mig

Jeg vil anbefale det setup jeg selv kører med:
- HDHR3 (expand) med 4 DVB-C tunere
- Synology DS216play NAS med TVHeadend (gratis SW). Alternativt en Linux PC med TVHeadend hvis du vil transcode
- NVidia Shield med Kodi der kører TVHeadend client. Hvis dit TV er Android kan du muligvis køre Kodi direkte.
- ATV4k med mrmc med TVHEadend client
- Android mobil med Kodi og TVHeadend client
- Ios med mrmc
- PC med Kodi og TVHeadend client

Jeg bruger dette til Live TV og optagelser i hjemmet.

Du kan også se på DVBLink's løsninger, men jeg gik selv væk fra dette og over til TVHeadend som er gratis. Og kører stabilt i setup'et ovenfor. Og uden nogen speciel administration.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu