recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee app via chromecast dårlig kvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee app via chromecast dårlig kvalitet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee app via chromecast dårlig kvalitet
    Sendt: 22-Januar-2018 kl. 19:25
jeg har den nye 4k chromecast i mit samsung TV.

En yousee app på min samsung S7.

Når jeg ser TV2 sport og andre programmer i app via chromecast, så svinger kvalitet fra super til ufattelig grynet.
desværre mest grynet.

Hvad kan det skyldes?

Jeg har googlet lidt på det, og kan se andre har samme problem.
men synes ikke jeg fandt en rød tråd.

Mit hjemme netværk er ubquity med router,switch og access points.
Så den del burde være på plads.

Har en 100/100 fiber.
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2018 kl. 19:49
Sport er desværre noget af det værste man overhovedet kan se på den slags enheder. Problemet er den bitrate som signalet sendes med. For at kunne være nogenlunde sikker på at alle kan være med uanset internetforbindelse, så ser vi sjældent bitrater over 5mbit/s når der sendes via web. Når man "ser bevægelse" i et billede så er det jo teknisk set en pixel der skifter farve til en anden farve. - i sport er der så mange pixels der skal skifte farve konstant at man ganske enkelt ikke har pixels nok at lege med for at kunne gengive data bare nogenlunde korrekt. komprimering af billede betyder at vi "tilnærmer" os en "gennemsnitsfarve" for de omkringliggende pixels, og det virker jo helt perfekt hvis du har rene flader med ensartede farver, men en grønsvær er jo ikke ensartet. Det er græsstrå i mio vis, hver med deres farvenuancer. så de sidste 6-8mbit som mangler op til den bitrate vi typisk ser via tvkanalerne (mellem 8-15mbit afhængig af kanal og udbyder) er så lige de data der skulle gøre det til en behagelig oplevelse at se via WEB.

Det har NADA med din internetforbindelse eller noget som helst andet at gøre. Og der er absolut INTET du kan gøre for at gøre det bedre, andet end at gå på normalt TV signal.
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2018 kl. 19:52
Men ind imellem er det jo super skarpt.
Det svinger hele tiden op og ned men mest ned...

Ved godt at sport stiller store krav.
men tror ikke det er det der er problemet her.
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2018 kl. 21:28
Start med at trække et netværkskabel, ændrer det noget?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2018 kl. 21:34
Som udgangspunkt er specielt live-streaming som sagt tvivlsomt . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2018 kl. 21:38
Ha ha... tak :-)

det var det trådløse signal.

Havde glemt at jeg, på grund af kælder renovering, havde fjernet et AP i kælder (lige under TV), så der er nok lidt langt til det andet i den anden ende af huset eller det 3 på 1.sal :-)

Chromecasten ligger inde i et skab så det gør det heller ikke bedre.

Men nu er kvalitet helt i top.

Tak for den simple opklaring...


Redigeret af koden - 22-Januar-2018 kl. 21:39
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu