recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ATV4 og INFUSE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ATV4 og INFUSE

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Infuse ser spændende ud, grundet primært "eye candy" brugerinterface, og når de engang får native Plex support, kan det godt være jeg skifter fra MrMC.
Af ren nysgerrighed, hvorfor skulle man have Plex support i Infuse, når nu man bare kan afspille direkte fra sin NAS uden nogen Plex server?
Mvh Jesper
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Infuse ser spændende ud, grundet primært "eye candy" brugerinterface, og når de engang får native Plex support, kan det godt være jeg skifter fra MrMC.

Af ren nysgerrighed, hvorfor skulle man have Plex support i Infuse, når nu man bare kan afspille direkte fra sin NAS uden nogen Plex server?
hvis man har flere forskellige enheder, så kan plex transcode filmene til det format enheden understøtter
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Infuse ser spændende ud, grundet primært "eye candy" brugerinterface, og når de engang får native Plex support, kan det godt være jeg skifter fra MrMC.

Af ren nysgerrighed, hvorfor skulle man have Plex support i Infuse, når nu man bare kan afspille direkte fra sin NAS uden nogen Plex server?
hvis man har flere forskellige enheder, så kan plex transcode filmene til det format enheden understøtter

Det svarer ikke på hvorfor man skulle have Plex til Infuse. Infuse behøver ikke Plex - eller anden form for server - så det giver ikke mening at have en server til at behandle filerne til Infuse.

Du kan selvfølgelig have behov for Plex til andre enheder, men der er intet behov for Plex til infuse, så ingen grund til at vente på Plex support for Infuse, da det ikke er nødvendigt.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Infuse ser spændende ud, grundet primært "eye candy" brugerinterface, og når de engang får native Plex support, kan det godt være jeg skifter fra MrMC.

Af ren nysgerrighed, hvorfor skulle man have Plex support i Infuse, når nu man bare kan afspille direkte fra sin NAS uden nogen Plex server?
hvis man har flere forskellige enheder, så kan plex transcode filmene til det format enheden understøtter


Det svarer ikke på hvorfor man skulle have Plex til Infuse. Infuse behøver ikke Plex - eller anden form for server - så det giver ikke mening at have en server til at behandle filerne til Infuse.

Du kan selvfølgelig have behov for Plex til andre enheder, men der er intet behov for Plex til infuse, så ingen grund til at vente på Plex support for Infuse, da det ikke er nødvendigt.
hvis du har en fx Shield eller Chromecast et andet rum, og du vil forsætte på atv med infuse. Det giver da mening
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 10:39
@Berdel: Min pointe var, at HVIS de bygger Kodi versionen til Apple TV 4k op udfra MrMC er der stadig et stykke vej. Alle stjæler fra alle efterhånden.

@Nagash: Jeg har fundet følgende:

Det første link er der flere på Kodi forum der anbefaler.
Jeg har først fået Apple TV 4k for ca. 2 uger siden, så er ret ny i den verden, har altid kørt Android, og kan godt være der ikke er en officiel Kodi men overstående links skulle virke på Apple TV 4k.

@Axlon: Hvis du har en Plex server har du alt dit indhold synkroniseret ligemeget hvilken enhed der afspiller materialet. Så hvis du har 2 x Apple TV 4k kan du afspille en film på den du har i stuen, og afspille filmen videre på den anden enhed i soveværelset. Hvis du kører Kodi kan du lave lignende med MySql database og holde Kodi klienterne synkroniseret, men det er kun til Kodi. Med Plex serveren har du ikke samme begrænsning. 

Så med understøttelse af Plex server, er det underordnet om jeg kører Kodi, SPMC, Infuse, MrMC, Plex. Du har altid dit indhold synkroniseret ligegyldigt hvilken frontend du kører.


Redigeret af Bjur - 29-Januar-2018 kl. 10:42
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Enig. Infuse er ikke det fjerneste nemmere at sætte op end KODI er. Du skal da stadig ind og pege på dine mapper på netværket, du skal stadig fortælle hvilke mapper er serier og hvilke er film. Du skal stadig lave indstillinger for lyd og billede, som i KODI.
Der hvor KODI adskiller sig, er at den har mange flere muligheder, og ja, de kræver bestemt meget mere pilleri. Men skal du have KODI op at køre som Infuse gør, så er opsætningen præcis den samme.

Og Bjur, du har stadig ikke svaret på hvilken KODI til ATV du snakker om? Den findes jo ikke til ATV.


Nu har jeg prøvet både Plex, Kodi og Infuse. Og jo. Infuse ER nemmere at sætte op end Kodi.
Kodi er udviklet til PC platform. Og det har det bare bået voldsom meget præg af.
De gange jeg har skulle opsætte Kodi har det varieret meget fra gang til gang alt efter enhed. Nogle gange blev det som en ISO hvor den havde sit eget styresystem. Andre gange som et program til Windows eller Ubuntu. På Shield var den i starten fyldt med fejl. Så mange at det faktisk var flere der side loaded en version lavet til android mobiler. Og ofte skulle man ind og tweke lidt hist og her for at få det til at køre ordentligt.
Da jeg skulle opsætte Infuse. Gik jeg på App store og trykket download. Da appen åbnet bad den om en mappe hvor filerne kunne findes. Den fandt selv min NAS og jeg logget nemt ind. (Dette kunne kode ikke jeg måtte manuelt skrive IP) Fik valgt mappen og det var sådan set det. Jeg har ikke behøvet at indstille lyd eller noget det virker bare out of the box.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Infuse ser spændende ud, grundet primært "eye candy" brugerinterface, og når de engang får native Plex support, kan det godt være jeg skifter fra MrMC.


Der findes en Plex app på app store så hvorfor ikke bare bruge den?
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 13:27
Fordi du ikke får samme fleksibitet som med MrMC.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Fordi du ikke får samme fleksibitet som med MrMC.


Flexibilitet? tænker du måder at få dit indhold præsenteret på? Betyder det så meget?
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 15:31
Det jeg tænker på er, at jeg ser TV gennem Apple TV, så TVHeadend giver mig en fordel, at det virker under MrMC. Det er nok det jeg bruger en del. Derudover er der f.eks. mulighed for Blu-Ray menu som jeg bruger engang imellem.
Derudover understøtter flere formater end Plex app direkte f.eks. HDR.


Redigeret af Bjur - 29-Januar-2018 kl. 15:42
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mufcdk1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Du skal stadig lave indstillinger for lyd og billede, som i KODI.
ATV.


Jeg ved ikke hvilken version af Infuse, du har brugt, men ved version 5 og 6 skal du i hvert fald ikke indstille hverken lyd eller billede. Om du kan tweake de 2, skal jeg ikke kunne sige, har ikke haft brug for det.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Enig. Infuse er ikke det fjerneste nemmere at sætte op end KODI er. Du skal da stadig ind og pege på dine mapper på netværket, du skal stadig fortælle hvilke mapper er serier og hvilke er film. Du skal stadig lave indstillinger for lyd og billede, som i KODI.
Der hvor KODI adskiller sig, er at den har mange flere muligheder, og ja, de kræver bestemt meget mere pilleri. Men skal du have KODI op at køre som Infuse gør, så er opsætningen præcis den samme.

Og Bjur, du har stadig ikke svaret på hvilken KODI til ATV du snakker om? Den findes jo ikke til ATV.
Jeg benytter Infuse 4, og der skal man ikke sætte lyd eller billede op, og man skal heller ikke fortælle hvilke mapper der er serier og hvilke der er film.
Eneste man skal gøre, er at pege på sin NAS.
Mvh Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu