recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - bærbar skærm helt i sort???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

bærbar skærm helt i sort???

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stay_Bamboocha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: bærbar skærm helt i sort???
    Sendt: 27-Januar-2018 kl. 14:46
hjælp en bærbar med helt sort skærm.... Min drengs bærbar, Lenovo Y50, er skærmen gået HELT i sort, den har startet op 2 gange lige pludselig hvor den så virkede okay og kan kunne spille, men aner ikke hvorfor og hvordan?? Harddisk-lampen står bare sådan og tikker.........mistænker den for at være årsagen? Men hvordan laver jeg en ny HDD med win10 - har en ekstern USB jeg kan smide i den.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2018 kl. 15:02
Prøv lige med en ekstern skærm. Det lyder for mig mere som en løs forbindelse til skærmen eller et dårligt stik/kabel.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2018 kl. 15:32
hvis den "tikker" så som i "ret ensartet blinken" så kunne det meget vel være noget andet (fx at disken ikke får strøm nok, og derfor en mulig defekt strømforsyning), men det første man prøver er selvfølgelig med ekstern skærm og så må vi se hvad du siger efterfølgende.

hvis du skal lave en ny windows 10 usb-stick, så henter du win10 udgaven hos microsoft som et .img hvorefter du fx bruger rufus https://rufus.akeo.ie/ og laver en bootbar usb med den og det image du har hentet hos microsoft. - herefter kan du boote fra usb-sticken.

Redigeret af claus_jac - 27-Januar-2018 kl. 15:37
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stay_Bamboocha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2018 kl. 16:14
har siddet lidt med den, og kan ikke en gang komme ind i bios'en.......kan ihvertfald ikke se det da skærmen er kul-sort og om jeg er helt slukket...... og samme problem ved ekstern computerskærm med HDMI. 

Så et dødt grafikkort??
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2017
Sted: Nordjylland
Point: 2240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2018 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

har siddet lidt med den, og kan ikke en gang komme ind i bios'en.......kan ihvertfald ikke se det da skærmen er kul-sort og om jeg er helt slukket...... og samme problem ved ekstern computerskærm med HDMI. 

Så et dødt grafikkort??

Kunne godt tyde på det... Har selv haft samme problem et par gange på et par kollegers computere, hvor jeg så måtte fiske diverse billeder og andet ud af harddisken ved at koble den på med en adapter.

Kan købes hos den lokale computerbiks, og tilsluttes som på billedet:

OBS!!! Der kan sidde en adapter på harddisken, som skal pilles af:

Redigeret af mnielsen - 27-Januar-2018 kl. 16:55
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2018 kl. 18:02
Det kan også meget vel være strømforsyningen som er gået. Hvis der ikke kommer nok ampere ind til maskinen, er den ikke i stand til at starte op. Det medfører også at harddisken vil "hakke" i det da den skal over en vis tærskelværdi for at kunne starte rigtigt op men vil forsøge konstant. - det betyder selvsagt også at panelet som er en ganske stor strømsluger heller ikke vil virke. - hvis du på nogen som helst måde er i stand til at teste strømforsyningen, så gør det.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2018 kl. 18:54
Eller, blot prøve med en anden strømforsyning, hvor stikket passer til computeren...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stay_Bamboocha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2018 kl. 19:43
Ja okay, min fejl. Men der er lys i tastaturet så regner ikk med at det er strømforsyningen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stay_Bamboocha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2018 kl. 19:47
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2018 kl. 20:23

hjælp en bærbar med helt sort skærm.... Min drengs bærbar, Lenovo Y50, er skærmen gået HELT i sort, den har startet op 2 gange lige pludselig hvor den så virkede okay og kan kunne spille, men aner ikke hvorfor og hvordan?? Harddisk-lampen står bare sådan og tikker.........mistænker den for at være årsagen? Men hvordan laver jeg en ny HDD med win10 - har en ekstern USB jeg kan smide i den.

Hvordan ser ledningen på strømforsyningen ud? Er den skadet, knækket, eller andre synlige skader på den? Specielt den tynde ledning som tilsluttes computeren, kan mange gange godt få sig nogle knæk...

Måske, du kan få computeren testet i den lokale computerbutik, med en anden strømforsyning tilsluttet?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stay_Bamboocha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2018 kl. 20:28
Når jeg prøver at måle på stikket til computeren, måler den 0 volt?????? Men når jeg smider stikket i PC'en starten den da op ved at der kommer lys ii tastaturet o g blæserne på CPU'en & GPU'en begynder at køre........ Hvad er op & ned i det??
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2018 kl. 21:46

Når jeg prøver at måle på stikket til computeren, måler den 0 volt?????? Men når jeg smider stikket i PC'en starten den da op ved at der kommer lys ii tastaturet o g blæserne på CPU'en & GPU'en begynder at køre........ Hvad er op & ned i det??

At kablet MULIGVIS har fået et knæk, så der er strøm på, kun periodisk? Prøv lige at tage computeren med til den lokale computerbiks i morgen og lad dem teste computeren, med en ANDEN strømforsyning. Hvis der kommer billede på skærmen, så er det ikke computeren, der er noget galt med, men din strømforsyning.

Er der synlige skader på den tynde ledning?

Er computeren færdig, så køber du en adapter, som vist tidligere i tråden, og overfører billeder, dokumenter og andet habengut til en anden computer, hvis ikke backup andetsteds haves.

Redigeret af mnielsen - 28-Januar-2018 kl. 21:49
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu