recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Android TV som virker med TV2 Play
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Android TV som virker med TV2 Play

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingoking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 15:19
DR TV Appen kan jeg ikke anbefale at køre på den måde, da den slet ikke passer i forhold til en TV skærm og ikke reagerer ordentligt. Brug i stedet Kodi med DR addons, som fungerer meget bedre. Ellers er Chromecast løsningen. Hvis der er tale om Sony TV med Android har min model en native DRapp, som virker. Jeg har forsøgt om jeg kunne hive den ud af systemet, men det er ikke muligt.

Waoo skal jeg ikke kunne sige noget om, da jeg aldrig har prøvet den.


Redigeret af bingoking - 29-Januar-2018 kl. 15:19
Til top
AndersBrohus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Juli-2014
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndersBrohus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af bingoking bingoking skrev:

DR TV Appen kan jeg ikke anbefale at køre på den måde, da den slet ikke passer i forhold til en TV skærm og ikke reagerer ordentligt. Brug i stedet Kodi med DR addons, som fungerer meget bedre. Ellers er Chromecast løsningen. Hvis der er tale om Sony TV med Android har min model en native DRapp, som virker. Jeg har forsøgt om jeg kunne hive den ud af systemet, men det er ikke muligt.

Waoo skal jeg ikke kunne sige noget om, da jeg aldrig har prøvet den.

Amen æv altså! :/

Det er nemlig fordi jeg skal ha opsat et ekstra TV op, og gider ikke trække et kabel så der er direkte forbindelse..

Så havde tænkt på at ATV men der kan Waoo ikke kører på, og så tænkte jeg at Android TV havde en dedikeret app så nej :/
Til top
omegasteffy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2012
Sted: DK
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér omegasteffy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 18:20
Tror du umiddelbart det vil virke med en extern Android TV boks?
Jeg kan bekræfte at TV2s App til LG fjernsyn også fungere fint (omend sølle kvalitet de først 10 sek)
Oprindeligt skrevet af bingoking bingoking skrev:

Jeg har haft TV2 Play installeret på mit Sony Android TV. Det virkede nu ok, og kunne til dels styres med fjernbetjeningen. Kunne også have Castet, men foretrækker at have appen direkte på TV, da det er nemmere for alle.
Til top
omegasteffy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2012
Sted: DK
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér omegasteffy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 18:31
Det står dem frit for at kaste penge efter frugtfirmaet, jeg vil ikke.
Gider jeg ikke diskutere det yderligere, da tråde så ender ud i for/imod Apple, i stedet for det oprindelige spørgsmål.
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Prøv at glemme dit Apple fobi, og køb et ATV4 til dine forældre.
Apple er faktisk ikke så farligt som du tror, og dine forældre vil helt sikkert blive glade for en boks med masse af muligheder, og som bare virker uden en masse nørderi, og med TV2 app.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af omegasteffy omegasteffy skrev:

Det står dem frit for at kaste penge efter frugtfirmaet, jeg vil ikke.


Du er vel blevet bedt om at finde en løsning til dem?

Så spørger du efter en god løsning og får den, desværre passer den ikke ind i din verden. Derfor vil du hellere finde en løsning til dem, som skal "fuskes igennem" og sandsynligvis vedligeholdes igen og igen, frem for en simpel løsning der bare virker - eller?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 19:32
Jeg må sige at jeg er enig med KlausDM.

Først: ulempen ved Apple TV er at man skal oprette et Apple-id, når man intet Apple udstyr har, og aldrig vil have noget. Kun Apple TV. Det kan være besværligt.

Men: Se bort fra at det er Apple, der har lavet boxen
Den er nem at bruge af både bedsteforældre og børn. På startskærmen ser man kun de aps, der er hentet, dvs. TV2play, DR DK, Viaplay, Netflix, HBO, Vimeo, Youtube osv.

Jeg har besøgt flere “kabelklippere” på 65+, der har fået Apple TV, og som ikke aner hvad Apple er. Det er deres børn/brødre, der har installeret det til dem.
Venlig hilsen
KB
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 19:51
Det nytter ikke at diskuterer religion med en fanatiker.
Hvor religion går ind, går for....... .. LOL
Mvh Jesper
Til top
omegasteffy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2012
Sted: DK
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér omegasteffy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 20:51
De har aldrig brokket sig over deres Boxer setup, eller bedt om at den udskiftet. Jeg foreslog dem at prøve TV2s app på LG TV'et.

Jeg vil ikke hemmeligholde Apple som løsning, men i og med den ikke "passer ind i min verden", er jeg i hvert fald ikke motiveret til at supportere den.

Prisen alene gør det mere attraktivt at købe nyere fjernsyn, så slipper de helt for ekstern box og flere fjernbetjeninger.

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af omegasteffy omegasteffy skrev:

Det står dem frit for at kaste penge efter frugtfirmaet, jeg vil ikke.


Du er vel blevet bedt om at finde en løsning til dem?

Så spørger du efter en god løsning og får den, desværre passer den ikke ind i din verden. Derfor vil du hellere finde en løsning til dem, som skal "fuskes igennem" og sandsynligvis vedligeholdes igen og igen, frem for en simpel løsning der bare virker - eller?


Klaus
Til top
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingoking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af AndersBrohus AndersBrohus skrev:

Amen æv altså! :/

Det er nemlig fordi jeg skal ha opsat et ekstra TV op, og gider ikke trække et kabel så der er direkte forbindelse..

Så havde tænkt på at ATV men der kan Waoo ikke kører på, og så tænkte jeg at Android TV havde en dedikeret app så nej :/


Jeg har som nævnt ikke forsøgt mig med Waoos app til android på mit Android TV - jeg har ikke Waoo, så det er der ingen grund til for mig :-) Jeg kan evt forsøge at smide den på mit TV i aften og se hvordan det virker. Men jeg kommer jo nok ikke så langt når jeg ikke er kunde...




Redigeret af bingoking - 29-Januar-2018 kl. 21:47
Til top
lunapark Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Marts-2009
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér lunapark Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 13:56
Så er der en en offciel app ude til TV 2 Play på Android TV.

Hent den før din nabo og se alle VM kampene derpå :-)

https://play.google.com/store/apps/details?id=dk.tv2.tv2playtv

Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1072
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af omegasteffy omegasteffy skrev:

Det står dem frit for at kaste penge efter frugtfirmaet, jeg vil ikke.

Hvorfor alt det had
Apple tv er en lille dejlig boks der er nem at bruge
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 17:20

 Det er Shield TV også, begge betjenes rimeligt ens. Fordel, den kan afspille fra USB.


Redigeret af Radiomanden - 15-November-2018 kl. 17:22
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu