recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan går det med dit Pana OLED Hother?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan går det med dit Pana OLED Hother?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan går det med dit Pana OLED Hother?
    Sendt: 29-Januar-2018 kl. 01:27
Jeg får ret ofte en PM som lyder nogenlunde som overskriften. Hertil kan jeg kun sige "Jo tak, jeg er meget tilfreds og nyder billedekvaliteten hver eneste dag - men det nød sig så også med f.eks. mit Pana DX900E". Jeg passer ustyrligt godt på mit Pana så jeg undgår burn-in og alt det der.

Jeg checker mit TV hver eneste dag via et helt hvidt billede, og også andre farver. Heldigvis intet at melde.

Som en del af jer sikkert har set, så har jeg solgt det meste af mit stereo setup. Og hvorfor nu det? Jo, skal jeg være ærlig, så benyttede jeg det udstyr alt for lidt. Jeg næsten følte at det var helt galt, at udstyr af den kvalitet som mit udstyr havde, ikke blev brugt. Jeg er stadig meget glad for god lyd og musik, men som man udvikler sig (læs bliver ældre), så ændre prioriteringerne sig. 

Lige nu bruger jeg en del til på at finde en rigtig god soundbar med subwoofer, gerne så man opnår lidt surround effekt - og såmænd også gerne lidt ATMOS effekt. Overordnet set - helt enkelt, så en god "Bred" lyd. Ikke at det på nogen måde kan sammenlignes med et rigtigt surround anlæg.

Så den har stået på lytning lidt rundt omkring. Jeg er nået frem til, at slaget kommer til at stå mellem Yamaha YSP 5600 og Sony HT-ST5000. Det er halv dyre "Dimser", så det gælder om at vælge rigtigt første gang. De to produkter har hver sine fortrin. De er faktisk slet ikke så tossede til at opfylde de krav og ønsker som jeg har. Vi får se.

Mit TV fortjener et godt lydsystem til afspilning af film.

Jeg skal nok melde tilbage, når jeg har gjort mit valg. 




Redigeret af Hother - 29-Januar-2018 kl. 01:48
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 06:25
Kunne du ikke bare nøjes med at kigge på hvid skærm, hvis der en gang skulle blive noget mistænkeligt? Ved alm. TV-kiggeri, vil du vel hurtigt blive opmærksom på et eller andet alligevel... Diverse pixelfejl, gulligt skær og hvad ved jeg.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 11:57
Sony"en bliver testet på Flatpanels....
Vær obs på at Yamaha"en er en 2,5 år gammel model
Men kender jeg dig ret ved du sikkert allerede alt detteWink
Ning
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 12:23
Spændende hvad du ender med Hother :)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Sony"en bliver testet på Flatpanels....
Vær obs på at Yamaha"en er en 2,5 år gammel model
Men kender jeg dig ret ved du sikkert allerede alt detteWink
Takker for oplysningerne, men jo jeg er bekendt med disse ting.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 13:21
Prøv evt at tage et kig på LG sj9, synes den har fået ros rundt omkring.

Redigeret af 0leDK - 29-Januar-2018 kl. 13:22
Til top
papman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2018 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Jamen så siger jeg velkommen tilbage Hother
. Men håber stadig du kan tage imod kritik og gas

Mvh Michael

Der er forskel på kritik og gas - og så at være perfid og nedladende...


Redigeret af papman - 29-Januar-2018 kl. 20:25
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2018 kl. 07:20
Kære alle.

Jeg har ryddet godt og grundigt op - Ingen skal føle sig trådt på, hvis jeg også har skjult deres indlæg. Alle dem jeg fjernede havde ikke noget med hovedemnet at gøre.

Tal nu emne i stedet for personer. Orker simpelthen ikke de her ture :-)

Hav en fantastisk dag alle sammen.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 23:27
Så har jeg taget min beslutning omkring køb af ny surround bar. Det bliver en Sony HT-ST5000 - og hvorfor nu det? Jo, jeg havde jo en Yamaha YSP 2500. Den er forsynet med en ganske avanceret kalibreringsenhed. Det er jo alt sammen meget godt, altså hvis ens rum er velegnet til en lydkalibrering. Er rummet ikke rigtigt egnet, så følger en ganske omfattende manuel "Efterkalibrering". Det er i det mindste min erfaring.



Sony´en har ikke denne kalibrerings mulighed. Det eneste man kan "Kalibrerer" er afstanden til lytteren, og højden på loftet. En anden ikke uvæsentlig "Indstillingsmulighed", og som jeg vist ikke rigtigt har læst om nogen steder er, at det bestemt ikke er lige meget hvor langt fremme - eller tilbage, højtalerenheden er placeret i forhold til lytteren for bedste mulige ATMOS effekt. Surround barens 2 ATMOS højtalere skal være rimelig præcis med den vinkel som ATMOS lyden reflekteres fra loftet, og til lytte positionen. Det er den oplevelse jeg har oplevet undervejs i mine lyttetest.

En anden for mig ikke uvæsentlig fordel for Sony enheden er, at den er en kende bedre til musik end de fabrikater jeg har lyttet til. En del kan jo ændres ved enhedens opsætning i min stue.

Jeg har dog besluttet at vente lidt med købet af Sony enheden til den  - med lidt held, falder til i pris.  Jeg klarer mig okay med lyden fra mit Pana 65EZ1000E indtil videre.  


Redigeret af Hother - 31-Januar-2018 kl. 23:37
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2018 kl. 14:17
Så har jeg bestilt en Sony HT-ST5000 - i Tyskland. Det jeg helst ville undgå, hvis jeg bare havde en bestemt legemsdel fuld af penge. Jeg havde sat en pris på ca. 10.000 kr. som det ønskelige. Jeg måtte desværre krybe til korset.

Jeg slår jo ofte til lyd for at købe hos en dansk forhandler, men da prisforskellen var mere end 2000 kr., og ingen var til at forhandle med, så var tingene ligesom givet på forhånd.

Jeg endte med en pris på 9.914 kr. med det hele.

Hvis jeg skriver mere om det nye vidunder, så bliver det i emne forum "Surround". 


B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2018 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Jeg slår jo ofte til lyd for at købe hos en dansk forhandler, men da prisforskellen var mere end 2000 kr., og ingen var til at forhandle med, så var tingene ligesom givet på forhånd.


1353 kr i forskel. 
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2018 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så har jeg taget min beslutning omkring køb af ny surround bar. Det bliver en Sony HT-ST5000 - og hvorfor nu det? Jo, jeg havde jo en Yamaha YSP 2500. Den er forsynet med en ganske avanceret kalibreringsenhed. Det er jo alt sammen meget godt, altså hvis ens rum er velegnet til en lydkalibrering. Er rummet ikke rigtigt egnet, så følger en ganske omfattende manuel "Efterkalibrering". Det er i det mindste min erfaring.



Sony´en har ikke denne kalibrerings mulighed. Det eneste man kan "Kalibrerer" er afstanden til lytteren, og højden på loftet. En anden ikke uvæsentlig "Indstillingsmulighed", og som jeg vist ikke rigtigt har læst om nogen steder er, at det bestemt ikke er lige meget hvor langt fremme - eller tilbage, højtalerenheden er placeret i forhold til lytteren for bedste mulige ATMOS effekt. Surround barens 2 ATMOS højtalere skal være rimelig præcis med den vinkel som ATMOS lyden reflekteres fra loftet, og til lytte positionen. Det er den oplevelse jeg har oplevet undervejs i mine lyttetest.

En anden for mig ikke uvæsentlig fordel for Sony enheden er, at den er en kende bedre til musik end de fabrikater jeg har lyttet til. En del kan jo ændres ved enhedens opsætning i min stue.

Jeg har dog besluttet at vente lidt med købet af Sony enheden til den  - med lidt held, falder til i pris.  Jeg klarer mig okay med lyden fra mit Pana 65EZ1000E indtil videre.  

Haves der ikke et godt musikanlæg, eller nogle gode PC-højttalere i forvejen, som du evt. kunne tilslutte i ventetiden? Så du i det mindste havde bedre lyd indtil du får købt noget til TV'et.Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu