recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smart gulvvarme styring
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Smart gulvvarme styring

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
dude Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2018 kl. 08:36
Er der nogen, der kender til Neotherm Futura Smart Home (Futura Z trådløs)?


Der står bl.a. at de benytter zigbee

Fordele og ulemper?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2018 kl. 11:20
Fordele i forhold til hvad? At Neotherm benytter Zigbee er ikke noget nyt for varmestyringer. Problemet med Zigbee er, at det er ikke bare een standard. Så hvis man skal være sikker på det virker, så skal man købe deres controller og deres konsol. 

Ulemper - Det er trådløst, det er altid en ulempe. 
Til top
Magnus T Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-April-2024
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Magnus T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2024 kl. 01:27
Interessant debat om smart styring af gulvvarme. Det virker til, at teknologien i dag tilbyder mange muligheder for at gøre vores hjem både mere komfortable og energieffektive. Især når man bygger nyt eller renoverer, åbner der sig en række spændende muligheder for at integrere intelligent teknologi, som kan tilpasses individuelle behov og præferencer.

Jeg har selv dykket ned i emnet, da jeg står over for en lignende situation. En vigtig pointe, der ofte kommer frem, er valget mellem tung og let gulvvarme, hvor hver type har sine fordele og ulemper, afhængigt af husets opbygning og isolering. Det er afgørende at vælge en løsning, der matcher både den fysiske kontekst og de personlige behov for komfort og fleksibilitet.

For dem, der er på udkig efter mere information om gulvvarme og intelligent styring af denne, kan jeg varmt anbefale et kig på gulvvarme hos Byggefokus.dk. Her finder man en dybdegående guide til forskellige systemer og løsninger, der kan hjælpe med at træffe det rette valg for ens specifikke situation. Det er især nyttigt, hvis man, ligesom mig, overvejer mulighederne for smart styring via mobile enheder for at øge komforten og effektiviteten i hjemmet.

Held og lykke med projektet!Embarrassed

Magnus
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2024 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af Magnus T Magnus T skrev:

Held og lykke med projektet!Embarrassed

Mon ikke projektet er gennemført for længe siden, idet du svarer på en næsten seks år gammel tråd?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2024 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Magnus T Magnus T skrev:

Held og lykke med projektet!Embarrassed

Mon ikke projektet er gennemført for længe siden, idet du svarer på en næsten seks år gammel tråd?


Klaus
Emnet er vel ikke dødt? Det er bare så vigtigt at vælge den rigtige form for gulvvarme til smarthome styring. Du kan ikke ændre varmen hurtigt nok i takt med vejrskifte, hvis det er tung gulvvarme. Og så vidt jeg kan se på en masse nybyggeri her i området, er gulvvarmeslangerne støbt ned i betonen og derfor tung gulvvarme. 

Der skal benyttes let gulvvarme, som monteres i et specielt pladegulv med riller til varmeslangerne. Hvor der lægges egnede parket gulve oven på. Det er ikke nok at teknikken er til smarthome, der skal også være det rigtige gulvvarme.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu