recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs oplader?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trådløs oplader?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af simony simony skrev:

Jeg har købt en del af disse til familie og venner, og de virker upåklageligt (også med cover)! De er meget billige. Man får sikkert en bedre kvalitet, hvis man køber et mærke man kender, men igen, virker upåklageligt hos mig:
https://www.ebay.com/itm/Qi-Wireless-Fast-Charger-Charging-Pad-Mat-Dock-Stand-Holder-Cable-for-Cell-Phone/151910125961?hash=item235e8c9189:m:mcQln-e1K93gGUYTgmOWt3A

Feeedt. Sådan en har jeg også på vej nu. Nice find!
Til top
simony Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Juli-2006
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér simony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Oprindeligt skrevet af simony simony skrev:

Jeg har købt en del af disse til familie og venner, og de virker upåklageligt (også med cover)! De er meget billige. Man får sikkert en bedre kvalitet, hvis man køber et mærke man kender, men igen, virker upåklageligt hos mig:
https://www.ebay.com/itm/Qi-Wireless-Fast-Charger-Charging-Pad-Mat-Dock-Stand-Holder-Cable-for-Cell-Phone/151910125961?hash=item235e8c9189:m:mcQln-e1K93gGUYTgmOWt3A

Feeedt. Sådan en har jeg også på vej nu. Nice find!


Smile Vær opmærksom på, at de kommer uden kabel, men de koster heller ikke alverden på Ebay....
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 12:04
Holder de op med at lade automatisk når de er færdige? Spørgsmålet gælder både de billige og dyrere, så hvis man lægger telefonen natten over er man sikker på den ikke lader/prøver at lade hele natten. Havde læst det ikke var så smart at sætte telefonen i lader hele natten.
Til top
simony Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Juli-2006
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér simony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Holder de op med at lade automatisk når de er færdige? Spørgsmålet gælder både de billige og dyrere, så hvis man lægger telefonen natten over er man sikker på den ikke lader/prøver at lade hele natten. Havde læst det ikke var så smart at sætte telefonen i lader hele natten.


Jeg er 99,9% sikker på, at de billige jeg sendte link til ikke gør! Jeg bruger min på arbejde, hvor jeg har den tilsluttet min pc, og derfor løbende har øje på, hvor langt min iphone er opladet.

Jeg har selv (næsten) aldrig min iphone tilsluttet oplader om natten af samme årsag du nævner ifht. batteri
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Holder de op med at lade automatisk når de er færdige? Spørgsmålet gælder både de billige og dyrere, så hvis man lægger telefonen natten over er man sikker på den ikke lader/prøver at lade hele natten. Havde læst det ikke var så smart at sætte telefonen i lader hele natten.
Det er en udbredt misforståelse at det er 230V/DC adaptoren (den man normalt kalder lader) der styre opladningen.
Det er telefonen der styrer opladningen, også når det er trådløst.
Grunden til at man ikke skal lade telefonen om natten, er den overdrevet fare for brand.Wink
Mvh Jesper
Til top
simony Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Juli-2006
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér simony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Holder de op med at lade automatisk når de er færdige? Spørgsmålet gælder både de billige og dyrere, så hvis man lægger telefonen natten over er man sikker på den ikke lader/prøver at lade hele natten. Havde læst det ikke var så smart at sætte telefonen i lader hele natten.
Det er en udbredt misforståelse at det er 230V/DC adaptoren (den man normalt kalder lader) der styre opladningen.
Det er telefonen der styrer opladningen, også når det er trådløst.
Grunden til at man ikke skal lade telefonen om natten, er den overdrevet fare for brand.Wink


Tak for info - indrømmer blankt, at min viden om batterier er meget begrænset, men jeg var bare sikker på, at jeg havde læst et sted, at det også var pga. det sled på batteriet, og jeg fandt bl.a. denne artikel fra TV2 fra 2016: http://nyheder.tv2.dk/tech/2016-07-23-du-har-ladet-din-mobil-forkert-op-indtil-nu-her-er-fire-gode-raad
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 15:13
Jep, jeg havde samme opfattelse med slidtage på batteri, derfor jeg spurgte.

Redigeret af Bjur - 31-Januar-2018 kl. 15:19
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af simony simony skrev:

og jeg fandt bl.a. denne artikel fra TV2 fra 2016: http://nyheder.tv2.dk/tech/2016-07-23-du-har-ladet-din-mobil-forkert-op-indtil-nu-her-er-fire-gode-raad


Typisk sensationsjournalistik der glemmer at sætte sig ind i, hvordan moderne forbrugerelektronik fungerer.

For det første op og aflades et batteri i en moderne mobiltelefon aldrig helt. Jo, indikatoren på skærmen viser det, men det passer ikke.
For det andet "trickle lader" en moderne mobiltelefon ikke, når ladningen er færdig slår den over på at køre telefonen på laderen alene.

Der er kun et godt råd - temperaturen, men det holder en miderne telefon også øje med, så den ikke lader på et varmt batteri.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 18:52
Ja for et par uger siden, kunne man læse følgende kæmpe overskrift:
Gad vide hvor mange dansker der er døde af at lade sin telefon ligge til opladning om natten, siden det nu er så livsfarligt.

Måske burde de lave en ny overskrift:
Næsten alle dansker gør dette fuldstendige sindsyge farlige hver dag:
Bevæger sig ud i trafikken, utroligt der er nogen der tør.
Mvh Jesper
Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 19:23
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2018 kl. 23:04
Har købt disse på eBay, med en iPad lader lader den med 7,5w. Da dens output er 10w

https://www.ebay.com/itm/Rock-Qi-Wireless-Charger-For-iPhone-X-8-Plus-Samsung-Note-8-S8-Fast-Charging-Pad-/182812558808
Til top
simony Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Juli-2006
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér simony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2018 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af simony simony skrev:

og jeg fandt bl.a. denne artikel fra TV2 fra 2016: http://nyheder.tv2.dk/tech/2016-07-23-du-har-ladet-din-mobil-forkert-op-indtil-nu-her-er-fire-gode-raad


Typisk sensationsjournalistik der glemmer at sætte sig ind i, hvordan moderne forbrugerelektronik fungerer.

For det første op og aflades et batteri i en moderne mobiltelefon aldrig helt. Jo, indikatoren på skærmen viser det, men det passer ikke.
For det andet "trickle lader" en moderne mobiltelefon ikke, når ladningen er færdig slår den over på at køre telefonen på laderen alene.

Der er kun et godt råd - temperaturen, men det holder en miderne telefon også øje med, så den ikke lader på et varmt batteri.


Klaus


Hej Klaus

Tak for info. Så lærte jeg igen noget nyt. Det kan være en udfordring for os almindelige forbrugere at finde ud af, hvor opdateret en journalist er, når vedkommende skriver, copy/paster sine artikler! Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu