recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MacBook Pro til denne skærm?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MacBook Pro til denne skærm?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: MacBook Pro til denne skærm?
    Sendt: 04-Februar-2018 kl. 21:58
Jeg sidder med en MacBook Pro 2017 model i 13” og skal prøve at sætte en skærm til. En LG 34” som denne her.

Vil bedste løsning være USB-C til DisplayPort?

Og vil en MacBook Pro 13” fra 2017 kunne udnytte den opløsning på skærmen? 2560x1080 og 21:9?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2018 kl. 22:14
Bedste løsning må vel være Displayport til Displayport, som findes på skærmen. Ved ikke med opløsning, men du kan ha to skærmbilleder på én gang

Du sidder selv med svaret. Gå ind i grafikkortet og se hvilke opløsninger det understøtter

Redigeret af Kampus - 04-Februar-2018 kl. 22:20
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2018 kl. 22:19
Kampus, hvis du nu læste mit indlæg korrekt, så vil du opdage, at det er en MacBook Pro fra 2017 vi sidder med.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2018 kl. 22:22
Nå jeg troede ikke du havde skrevet korrekt rækkefølge på stik. Pas!
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 07:18
Jeg mener at have læst at den opløsning ikke er mulig efter OS X sierra. 
Men ved at benytte et tool som switchresx, burde det efterfølgende kunne lade sig gøre.

Tror enlig ikke der vil være forskel på om du benytter en Thunderbolt/ USB-C adapter til HDMI fremfor til Displayport.

Laver Apple enlig en Thunderbolt USB-C til Display port adapter?   
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 12:48
Nej Apple laver ikke en type-c til displayport adapter, men det er der så mange andre der kan. Brug IKKE HDMI port. - ellers er der adaptere her https://www.av-cables.dk/usb-til-displayport-adapter/ så kan du bruge et hvilket som helst Displayport til displayport kabel.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Nej Apple laver ikke en type-c til displayport adapter, men det er der så mange andre der kan. Brug IKKE HDMI port. - ellers er der adaptere her https://www.av-cables.dk/usb-til-displayport-adapter/ så kan du bruge et hvilket som helst Displayport til displayport kabel.
claus hvad er der galt med at Thunderbolt/ USB C til HDMI adapter, fremfor displayport? Hvis der er problemer med HDMI, er det så ikke af ældre dato? og til uoriginale adapter.

Jeg benytter apples egen USB C multi port mellem stik som der b.la. har HDMI stik, virker upåklageligt både på macbook pro 2017 og iMac Pro    



Googlede lige, kan godt se at der er problemer med 3.parts adapter til Mac Book Pro 2017, men det er så ikke kun HDMI, men også displayport adaptere

Apples egen Thunderbolt/ USB C til HDMI adapter virker fint til 4K 30fps. om man så kan benytte switchresx til at lave en ønskede opløsning sammen med apples egen mellem stik adapter ved jeg ikke. 


Redigeret af Potter - 05-Februar-2018 kl. 15:40
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 16:59
Jeg er lidt forvirret nu (beklager) men kan en MacBook Pro 2017 model godt køre med en 21:9 2560x1080 skærm? Eller kan den ikke uden SwitchresX? Jeg har set på YouTube nu og mange kører med en 29” på 2560x1080 og 21:9 eller så kører de med 34” som jeg linkede til som har samme opløsning. Ingen nævner noget om de bruger et ekstra program som SwitchresX. Men måske de kan?

Og hvis den kan skal man så bruge 3. parts kabel eller ikke? Og vil det være bedst med en USB-C til DisplayPort adapter og så bruge et DisplayPort til DisplayPort kabel eller skal man have et USB-C port direkte til DisplayPort kabel?

Ja undskyld hvis jeg er lidt dum. Men vil gerne have hjælp

Redigeret af Chrizzy - 05-Februar-2018 kl. 17:01
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 20:15
.

Redigeret af floe - 05-Februar-2018 kl. 20:16
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 21:59
Tak for svar :)
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2018 kl. 23:08
Dvs. en MacBook Pro fra 2017 kan ikke anvendes til en 21:9 skærm med 2560x1080p opløsning?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 10:36
jo den kan godt bruges - men apple har valgt at have nogle "std opløsninger" som de genkender let. har din skærm andre opløsninger skal man "manuelt" (via switchresx fx) ind og fortælle macos at der findes andre skærmopløsninger. Det er reelt det eneste switchresx gør. den fortæller operativsystemet at der findes opløsninger på fx 2560x1080 i x antal Hz så du ikke skal skrive det direkte i en fil selv. (er man tussegammel linuxbruger, så ved man ALT om det! for det var i den grad nødvendigt i gamle dage i linux hvis man havde noget som helst andet end lige 1024x768/800x600)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu