recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos - Alexa - Hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos - Alexa - Hvordan?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos - Alexa - Hvordan?
    Sendt: 07-Februar-2018 kl. 06:47
Jeg ville gerne prøve kræfter med Alexa og har skippet min play5v2 og skal istedet have købt 2 stk Sonos One. De skal sættes som bakkanaler, mens de to gamle Sonos 1, som hidtil var bagkanaler nu skal stå i køkken og et børneværelse.

Vil alle sonos kunne afspille via stemmekontrol nu, sålænge der bare er en Sonos One i kæden, eller vil det kun være i mit 5.1 system hvori Sonos one indgår?

Jeg kan forstå jeg skal lave en engelsk Amazon konto og det skulle kunne klares uden VPN.
Men skal jeg også ændre sprog i min sonos app? Jeg tænker hvor skal Alexa vide hvilken enhed hun skal spille fra hvis de hedder "Køkken" eller "Williams Værelse"?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2018 kl. 06:51
Uden lige at have læst op på det så går jeg da ikke ud fra at "gamle" sonos højttaler har en mic. installeret. Så det bliver vel lidt svært at snakke til dem, med mindre det bygges ind i App'en
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2018 kl. 07:17
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Uden lige at have læst op på det så går jeg da ikke ud fra at "gamle" sonos højttaler har en mic. installeret. Så det bliver vel lidt svært at snakke til dem, med mindre det bygges ind i App'en

Isoleret set giver det ganske rigtigt mening, men da Sonos danner sit eget net (Vel det der kaldes mesh?), så tænkte jeg lidt (også ift hvad Sonos tidligere har været ude og snakke om) at sonos one modtager talen og sender besked til den højtaler der ønskes i brug.

Men ja, det var det jeg gerne ville have lidt afklaring på:)
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2018 kl. 08:20
Så vidt jeg har forstået det, så kan du via Sonos One styre alle de andre højttalere med Alexa. Men du kan selvfølgelig ikke tale til de andre enheder.
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2018 kl. 09:04
Er dette ikke svaret?
https://en.community.sonos.com/amazon-alexa-and-sonos-229102/new-sonos-one-alexa-won-t-control-existing-play-3-and-5-speakers-6798403

Der skrives der, at man blot skal fortælle Alexa hvilken zone der skal spille hvad. Her vil man så få spillet det samme i de zoner, som er grupperet med pågældende zone, men det burde virke med andre zoner end den som Play:One sidder i.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
akneboy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Juni-2006
Status: Offline
Point: 292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akneboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2018 kl. 16:13
Gør noget smart, tag en sonos one og en play1 og sæt sammen så har du alexa i de rum du har højtalere i. de kan ikke spille i stereo før du henter en app. der hedder sonosequenser til din tlf. så kan du Tvinge dem til at spille stereo. Alaxa er godkendt i DK nu så umiddelbart behøver du ikke lave en Uk Account på Amazon. har haft alexa i 4 mdr. nu og det fungerer uden problemer, på Engelsk.  

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2018 kl. 16:38
Bruger 2 stk play One sammen med Play 1 og Play 3

Man fortæller blot en One hvor der skal spilles og hvad


Virker også fint med Logitech hub remote. Som styrer alt av grej .

Har lidt udfordringer med Philips Hue.    Kan ikke styre rum som jeg ønsker.   Men nok en brugerfejl

Men noget Hue klarer den

Redigeret af hansie - 14-Februar-2018 kl. 16:40
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2018 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Bruger 2 stk play One sammen med Play 1 og Play 3

Man fortæller blot en One hvor der skal spilles og hvad


Virker også fint med Logitech hub remote. Som styrer alt av grej .

Har lidt udfordringer med Philips Hue.    Kan ikke styre rum som jeg ønsker.   Men nok en brugerfejl

Men noget Hue klarer den


Jeg kunne ikke få lov at sætte Alexa opmedmindre jeg satte mit land som uk?

Hvad er det der går galt med rummene?

Jeg har i mine 4 dage med Alexa erfaret hvor rustent mit engelsk er blevet:).

Det sværeste for mig er at huske hvad jeg har kaldt mine rum ift hue og højtalere. TuneIn kan jeg nærmest ikke søge noget på.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2018 kl. 08:44
Jeg har kørt med Alexa i snart et år. Mht. TuneIn hvis der er en station du hører tit, kan du afspille den igen næste gang ved bruge at sige "Alexa, Play TuneIn" så afspiller den sidste station du hørte. Mht. Hue har jeg blot kaldt mit rum med pærerne i Living Room, der fungere det fint. Nogle gange skal kommandoen kaldes to gange da den ikke første gang får fat i Hue Bridge.
Når jeg skal tænde TV gennem Harmony siger jeg bare "Alexa, TV on".
Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerGew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2018 kl. 11:17
Hos mig kører Alexa via Echo DOT, Sonos One, Sonos 1, 3 og5 uden problemer.
Og jeg kan styre Hue.
Min udfordring er Routines, som jeg ikke kan få til at styre Sonos.
Hue styres uden problemer.
 
Og så kan jeg ikke få Sonos One til at udføre Routines, nogle der har forslag?
Til top
Claus Jacobsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-April-2018
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus Jacobsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2018 kl. 12:42
Ved du så om man bare kan bruge en evt. Echo dot med Alexa og styre Sonos?
Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerGew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2018 kl. 12:58
Det fungerer uden problemer.
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu