recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPhone 6s vs Canon ixus 100ish
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IPhone 6s vs Canon ixus 100ish

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 13:11
Jeg har fået et Canon SX600HS i overskud (har købt en efterfølger)- det regner jeg med at sætte til salg i løbet af 1-2 uge - du kan give lyd (skriv her eller en PB), hvis det kunne være interessant.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

men et Nikon 1 ville være at foretrække. Som en god mellem ting. Da det er aim and shoot. iPhone og andre smartphones, tager ikke gode billeder


Og så er mobilkraner ser håbløse, når det gælder hastighed. Både udløser, men også lukkertid.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

@T-duck - jo en iphone tager ganske fine billeder. Problemet er dit udgangspunkt. Har du leget med fotografering ville du aldrig vælge en iphone til det, men det er absolut rigeligt, især til en ung pige. Dine krav til billedkvalitet er himmelråbende anderledes end de er for hende - Dog havde det været bedre med en 7'er til hende da man så har mulighed for at gemme i RAW format, og det kan "hjælpe" en del på billederne efterfølgende for korrektur via Computere/mobilen (lightroom findes jo også til mobiler). Men teknisk kan det også laves på et jpg, det er jo desværre bare destruktiv manipulation af billederne.
har du set et billede fra et"målsøger" kamera som Nikon 1 sammen motiv fra en iPhone? Der er iPhone knap så detaljeret når vi taler om natur billeder.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 16:21
Hvad nytter det, når målsøgerkameraet ligger derhjemme og telefonen er med i lommen?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvad nytter det, når målsøgerkameraet ligger derhjemme og telefonen er med i lommen?

Klaus
når det er natur billeder der skal tages. så er det overvejet.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 17:22
øhhh nej T-duck - sorry. jeg har fuld forståelse for dine argumenter, hvis man ser på tingene som en "fotograf", men faktum er at  det er en ung pige, og hun har undskyld jeg siger det, ikke evnen til at have 10min fokus til at samle en taske med fotoudstyr "hvis hun skal ud i naturen". Det er der sg ingen børn der har tålmodighed til mere. Det var noget "andet" dengang vi andre var unge!!
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvad nytter det, når målsøgerkameraet ligger derhjemme og telefonen er med i lommen?

Klaus


Hvorfor jeg også er mest til Canon SX typen, som tipsen vil sælge, da den netop kan være i en lomme.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

@T-Duck - billedchippen er fuldkommen irrelevant. Det er læring om motivet der er vigtigt. Ikke at man har en eller anden vild chip i et svinedyrt kamera hvor man skal lære alle mulige indstillinger, for i den alder går det sjove bare helt vildt hurtigt væk så. Nej hun skal øve sig i motiver - en iphone tager ganske udmærkede billeder, farvekorrektur foretager man alligevel postprod. - Søg efter Peter Mckinnon på YT.

@mnielsen - som Klaus skriver. ved ikke helt hvilken verden du lever i, men at tage udgangspunkt i sin egen verden er nok det dummeste man kan gøre når man skal forsøge at hjælpe en teenager? de unge lever i høj grad i både panorama og portrætverdenen. Det har de faktisk ikke de store problemer med.

Klaus DM skriver nu ikke om "nogen verden, jeg lever i", men de fleste af mine kolleger tager mobilbilleder på højkant, bare gå på facebook, og se der, diverse videoer, som tages med mobil - Alle som én, taget på højkant!! Der er ikke meget ved at komme hjem fra en dyr ferie, med KUN højkantsbilleder, synes jeg! Og alle mulige andre rundt omkring på nettet tager KUN højkantsbilleder og videoer.


IKKE mere herfra, for ikke at køre tråden for meget OF TOPIC


Redigeret af mnielsen - 08-Februar-2018 kl. 18:10
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

men de fleste af mine kolleger tager mobilbilleder på højkant, bare gå på facebook, og se der, diverse videoer, som tages med mobil - Alle som én, taget på højkant!! Der er ikke meget ved at komme hjem fra en dyr ferie, med KUN højkantsbilleder, synes jeg! Og alle mulige andre rundt omkring på nettet tager KUN højkantsbilleder og videoer.






https://m.youtube.com/watch?v=Bt9zSfinwFA
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

men de fleste af mine kolleger tager mobilbilleder på højkant, bare gå på facebook, og se der, diverse videoer, som tages med mobil - Alle som én, taget på højkant!! Der er ikke meget ved at komme hjem fra en dyr ferie, med KUN højkantsbilleder, synes jeg! Og alle mulige andre rundt omkring på nettet tager KUN højkantsbilleder og videoer.



JUST, once more! YEEEESSS!!! Vertical videos are bad!LOLLOLLOLLOL


https://m.youtube.com/watch?v=Bt9zSfinwFA
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

øhhh nej T-duck - sorry. jeg har fuld forståelse for dine argumenter, hvis man ser på tingene som en "fotograf", men faktum er at  det er en ung pige, og hun har undskyld jeg siger det, ikke evnen til at have 10min fokus til at samle en taske med fotoudstyr "hvis hun skal ud i naturen". Det er der sg ingen børn der har tålmodighed til mere. Det var noget "andet" dengang vi andre var unge!!
jo de har så. Hvis de går op i noget. Tager de sig tiden til det.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

@T-duck - jo en iphone tager ganske fine billeder. Problemet er dit udgangspunkt. Har du leget med fotografering ville du aldrig vælge en iphone til det, men det er absolut rigeligt, især til en ung pige. Dine krav til billedkvalitet er himmelråbende anderledes end de er for hende - Dog havde det været bedre med en 7'er til hende da man så har mulighed for at gemme i RAW format, og det kan "hjælpe" en del på billederne efterfølgende for korrektur via Computere/mobilen (lightroom findes jo også til mobiler). Men teknisk kan det også laves på et jpg, det er jo desværre bare destruktiv manipulation af billederne.

Der gemmes RAW foto på min 6S også
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu