recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple CarPlay og 3. part apps
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple CarPlay og 3. part apps

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2018 kl. 06:04
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Carplay er fantastisk. Det giver dig mange andre muligheder. Tro mig - hvad enten det er apple's eller googles version af "carplay" så er det en fremragende ting. Men Carplay er ikke bare at man kan få lov at ytte til musik. - det kræver også en større trykfølsom skærm da det overtager hele håndteringen af din telefon, så det er ikke bare at købe en radio og så tro man kan gøre som man har lyst. 


Jeg tror skam gerne at det er godt. Om ikke andet så til dig. Men nu hvor du har læst mine ønsker til hvad den skal kunne så lyder den ærlig talt ikke særlig meget mere fantastisk end en radio med BT.
Du skriver at den overtager styringen af din iPhone. Men det gør den jo kun hvis det er apps som er understøttet af carplay, hvis jeg har forstået det rigtigt.
Tydeligvis kan man med en carplay radio ikke helt bare “gøre som man har lyst” den, og sikkert også google auto, har sine begrænsninger. Det samme har en BT radio. Disse er dog langt billigere og kan være i en 1din slot hvor de fleste radioer med carplay kræver 2din da den jo har en skærm.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
askernedefragrillen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2015
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér askernedefragrillen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2018 kl. 08:14
Listen over understøttede apps til Carplay er meget lille. Der er selvfølgelig Apples egne, men ellers er det kun et par udenlandske musiktjenester.

Der er dog en “afspiller nu” app, der lader dig styre hvad du nu har tændt af musik, lyd eller lignende på din iPhone. Det virker udemærket med f.eks. Telmore Musik (der ikke understøtter Carplay). Jeg vælger en playliste inden jeg kører og så kan jeg se nuværende nummer, play/pause, skifte frem og tilbage via “afspiller nu” appen på Carplay.

Derudover så virker Siri jo, så du kan sige “åbn appnavn”, det har jeg dog aldrig prøvet under kørsel og med Carplay tilsluttet.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2018 kl. 14:45
Åh jo Kenneth85 - jeg læste skam godt dine "ønsker" . men ser du ønsker har det jo med at udvikle sig. Så snart man prøver noget nyt så ændrer man sine valg. carplay uanset om det er apple eller android er kommet for at blive. og en radio med BT er jo intet andet end en radio. carplay har intet med radio at gøre. Det hjælper dig med at blive mere sikker i trafikken. Du skal/må jo ikke sidde og pille ved din telefon i bilen uanset hvad. Det er jo rent teknisk ulovligt. i carplay's tilfælde ændrer mobilen sig til hands free tilfælde da den bliver en del af bilens eget udstyr - og det er jo tilladt at operere under kørsel.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu