recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple CarPlay og 3. part apps
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple CarPlay og 3. part apps

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple CarPlay og 3. part apps
    Sendt: 08-Februar-2018 kl. 12:48
Hej med jer.
Jeg går og overvejer at købe en 2-DIN radio med Apple CarPlay.
Men igennem Telmore bruger jeg Bookmate til at høre lydbøger. Og så ville jeg gerne høre fra nogle af jer om det er muligt at benytte andre apps end iTunes når man har forbundet telefonen til Apple CarPlay?

Hvis ikke kan jeg jo lige så godt bare købe en bluetooth radio.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 12:59
Der er så sandelig support for 3.part apps, MEN app'en skal være programmeret til at understøtte carplay. så det er i virkeligheden ikke apple, men producenten af den pågældende app du skal spørge https://www.apple.com/ios/carplay/

Så hvis bookmate ikke understøtter carplay (og det aner jeg ikke) så må du jo spørge dem om det er noget de har planlagt.
Til top
nexium Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Oktober-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nexium Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 13:52
Bare en note herfra - ret mig gerne hvis jeg tager fejl.
Jeg synes at have læse på theverge.com, at man er tvangsindlagt til Apple maps, hvis man bruger carplay, og derfor ikke kan få Google maps op på skærmen.

Redigeret af nexium - 08-Februar-2018 kl. 13:53
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 16:44
Det er korrekt. Apple styrer benhårdt hvilke apps der får adgang til carplay og Google Maps virker desværre ikke. Det er primært radio apps som er tilgængelige.
.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 17:17
ikke mindst fordi de ikke skal have sagsanlæg på nakken. - den slags er de ikke blege for at lave i usa. for enhver ulykke hvor en idiot sidder og piller ved en eller anden app, og så må det jo være deres skyld og ikke førerens skyld at man kører galt.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2018 kl. 06:16
Men er der ikke nogle der bruger carplay der kan svare præcist?
Snedigt nok kan man jo ikke i Apple app store se om en app understøtter carplay..
Der findes også mofibo, yousee musik, telmore musik, e-reolen, DR radio.

Der må da være en der har Apple carplay der har forsøgt sig med nogle af vores danske tjenester. :~) ellers må jeg jo tage ud og se på “bil” for at prøve ad selv.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2018 kl. 10:31
Kan du ikke besøge en bilforhandler der har en bil med CarPlay stående og så afprøve det?
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
WizzD Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér WizzD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2018 kl. 10:38
Har CarPlay.
Har lige prøvet at installere Bookmate, og den kommer ikke frem i indstillingerne hvor man kan flytte rundt på ikonernes placering, på CarPlay-skærmen. Så den er ikke kompatibel med CarPlay.

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2018 kl. 11:20
jeg prøvede for sjov at søge på bookmate og carplay, og der er åbenbart flere der har efterspurgt funktionen tilbage i foråret 2017 på deres facebook side, men så har de åbenbart enten ikke gjort noget eller fået lov af apple. - men man kan jo spørge dem igen s¨å.

Redigeret af claus_jac - 09-Februar-2018 kl. 11:20
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2018 kl. 15:13
Tror efterhånden jeg har et billede af det ikke kan svare sig at købe en radio der har AirPlay.

Øv.. Nå men i skal alle have tak for jeres svar. :-)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Allan G Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan G Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2018 kl. 19:28
Jeg bruger apple carplay og hører musik via yousee app og bøger via ereolen.
Det fungerer fint, selvom de to apps ikke fremgår af skærmen.
De er forbundet med kabel
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2018 kl. 20:58
Carplay er fantastisk. Det giver dig mange andre muligheder. Tro mig - hvad enten det er apple's eller googles version af "carplay" så er det en fremragende ting. Men Carplay er ikke bare at man kan få lov at ytte til musik. - det kræver også en større trykfølsom skærm da det overtager hele håndteringen af din telefon, så det er ikke bare at købe en radio og så tro man kan gøre som man har lyst. 

Redigeret af claus_jac - 09-Februar-2018 kl. 21:00
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu