recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos One Alexa - hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos One Alexa - hvordan?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos One Alexa - hvordan?
    Sendt: 10-Februar-2018 kl. 12:59
Jeg har ersattet mine play1 med one i mit 5.1 Sonos system, men vil gerne prøve kræfter med Alexa.
Nogen guides til formålet?

Jeg har lavet en engelsk Amazon profil, men hvad skal jeg herfra?

Skal jeg ændre sprog i min Sonos app til engelsk?
Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerGew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2018 kl. 22:31
Jeg loggede på Sonos og skrev at jeg kom fra UK, og så virker det
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 10:51
kan den intet hvis man ikke laver uk profiler ?

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af PerGew PerGew skrev:

Jeg loggede på Sonos og skrev at jeg kom fra UK, og så virker det


Ja jeg ændrede også derinde. Men det er sgu ikke meget meget brug ift musik. Medmindre man har Spotify.
Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerGew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 11:18
Jeg har Spotify, og det fungerer ganske udmærket.
Fik det sat op igår, og fik gæster, der ville udfordre Alexa der har meget svært ved at finde Kim Larsens "Køb bananer" og lignede numre.
 
Jeg har også Philips Hue, og det fungerer ganske udmærket.
Skal dog igang med at omdøbe nogle af rummene, så de kan siges på engelsk.
 
Fruen var lidt imponeret over mulighederne
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 11:41
Hvad med YouSee Musik når man har aktiveret Alexa gennem Engelsk Amazon. Virker YouSee Musik enten med tale eller bare via. app?
Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerGew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 11:48
Pas - jeg har kun Spotify.
 
Her må andre komme på banen
 
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Hvad med YouSee Musik når man har aktiveret Alexa gennem Engelsk Amazon. Virker YouSee Musik enten med tale eller bare via. app?


Virker ikke med stemmekontrol. Spotify og Amazon er eneste musiktjeneste der understøttes, så vidt jeg husker.
Men min ikke det tager fart når først det officielt lander i dk
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 12:03
Okay, Amazon unlimited er umulig at abonnere på, det har jeg prøvet.
Men vil apps, specifikt YouSee Musik, så virke bare med appen, når Sonos One ses som en UK aktiveret enhed?
Det vil være okay at få YouSee Musik til at virke med traditionel app, hvis man så kan stemmestyre andre ting gennem Alexa.

Og er der en der har prøvet at få Plex til at virke med den?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Okay, Amazon unlimited er umulig at abonnere på, det har jeg prøvet.
Men vil apps, specifikt YouSee Musik, så virke bare med appen, når Sonos One ses som en UK aktiveret enhed?
Det vil være okay at få YouSee Musik til at virke med traditionel app, hvis man så kan stemmestyre andre ting gennem Alexa.

Og er der en der har prøvet at få Plex til at virke med den?


Min app fungere fuldstændigt som altid, selvom jeg har valgt engelsk adresse.
Det er al dit Sonos der som engelsk, da det er dig som bruger der er udgangspunktet.
Men sprog i app osv fungere lige så fint.
Vi har også telmore musik, der fint virker stadig

Redigeret af Bromberg5 - 12-Februar-2018 kl. 12:17
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 12:32
Okay, det lyder fint. Amazon.co.uk har jo et tilbud hvis man køber 2-pak, så kan være jeg prøver det. Bruger bare YouSee Musik og også Plex, så kunne være rart at det også virkede når stemmestyring var aktiveret.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2018 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Okay, det lyder fint. Amazon.co.uk har jo et tilbud hvis man køber 2-pak, så kan være jeg prøver det. Bruger bare YouSee Musik og også Plex, så kunne være rart at det også virkede når stemmestyring var aktiveret.


Det ka jeg ikke se hvorfor ikke skulle virke:). Det eneste der er ændret i mit setup er at jeg i indstillinger har sat land som engelsk.
Jeg har tilføjet mine one som surround. I Alexa app, som skal indstilles, vælger man hvilken højtaler der “skal være” Alexa.

Men igen - ift musik brug er Alexa ikke meget værd i dk, medmindre du har Spotify
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu