recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Får Oled c7 idag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Får Oled c7 idag

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Får Oled c7 idag
    Sendt: 13-Februar-2018 kl. 09:08
Hej,
 
Jeg montager i dag mit LG OLED C7 65". Jeg tænker at jeg nok skal teste det lidt de første 14 dage, imens jeg kan levere det tilbage, om det har nogle "dårligdomme". Det er træls at opdage efter.
 
Hvad skal jeg kigge efter og et test med? Nogle bestemte youtube videoer evt?
 
Ps. glæder mig som et lille barn til jule aften. Dog er jeg spændt på at gå fra 75" til 65" som håber og tror at billede kvalitet opvejer det :)
 
 
 
 
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 10:45
Hvis du absolut vil lede efter fejl, så kan du kigge her:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=41057
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 11:05
Ikke fordi jeg "absolut" vil lede efter fejl, men ville gerne opdage evt problemer inden for de 14 dage. Det ville være ærgerligt at finde noget efter. Tak for input Torben :)
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 12:20
Et eller andet sted har Torben Rasmussen ret.

Hvem havde forestillet sig for 20 år siden, at når man købte et TV i 2018 ville det være en god idé at kigge det efter for fejl.

Måske udviklingen af dem er gået lidt for hurtig...
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 12:26
De "skavanker" et OLED-panel kan risikere at komme med, er der ingen garanti for, at du kan "bytte" dig ud af med mindre du er indstillet på, at skulle igennem adskillige modeller før du bliver heldig. Tint, banding mv. er noget, som de fleste modeller har i en eller anden forstand.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 12:31
Nå ok det er rart at vide at man ikke skal gå alt for meget op i det. Nu må fragtmanden godt snart komme.......
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Nå ok det er rart at vide at man ikke skal gå alt for meget op i det. Nu må fragtmanden godt snart komme.......
Jeg mener at du skal gå op i billedefejl i det omfang, at du kan se dem - og de genere dig. 

Typisk er yellow tint nok det mest forekommende. Du kan se fejlene hvis du via Youtube går ind på en hel hvid side. Jeg kunne ikke leve med det, da jeg så et isbjerg blive gulligt, af nævnte årsag..

Jeg har lidt svært ved at acceptere, at man skal lære at leve med fejl, for det er ikke lige det som jeg har bedt om ved købet. Men vi er jo forskellige.

Pøj pøj med dit LG.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Et eller andet sted har Torben Rasmussen ret.

Hvem havde forestillet sig for 20 år siden, at når man købte et TV i 2018 ville det være en god idé at kigge det efter for fejl.

Måske udviklingen af dem er gået lidt for hurtig...


Billedrørs-tv var også fyldt med fejl. Forbrugerne var bare ikke så "oplyste" dengang.
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 17:40
Ja på billedrørs-TV var der også i mere eller mindre grad konvergens fejl så den blå, røde og grønne farve ikke faldt oven i hinanden. Var meget tydeligt når der var tynde hvide linjer i billedet.

Der var også vandrette og lodrette linearitetfejl så afstand mellem punkter varierede over skærmen.
Det har man heldigvis ikke på fladskærms TV.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:


Hvem havde forestillet sig for 20 år siden, at når man købte et TV i 2018 ville det være en god idé at kigge det efter for fejl.

Måske udviklingen af dem er gået lidt for hurtig...


1: For 20 år siden (1998) var der masser af fjl i tv, men ikke alle opdagede det (det er ikke så meget anderledes end i dag).

2: For 20 år siden kostede et fjernsyn meget mere end i dag. Dermed var der flere penge til fejlfinding, test og højere byggekvalitet.

Det er ikke noget med at udviklingen er gået for hurtigt, det er mindst lige så meget med at folk ikke vil betale det er godt tv koster.

Mit 25" 4:3 tv med NICAM stereo,SCART stik og teksttv med 1000 siders hukommelse kostede 10.000 kroner.

Du kan i dag købe et 50" tv med 4 gange så stort et billedareal, smarttv, indgange til både det ene og det andet, til den halve pris.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 18:52
Forbrugeroplysning:

PT fås C7 55" for 12.000 danske hos elgiganten i sverige...
Helt vildt.... Pinch
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:


Hvem havde forestillet sig for 20 år siden, at når man købte et TV i 2018 ville det være en god idé at kigge det efter for fejl.

Måske udviklingen af dem er gået lidt for hurtig...


1: For 20 år siden (1998) var der masser af fjl i tv, men ikke alle opdagede det (det er ikke så meget anderledes end i dag).

2: For 20 år siden kostede et fjernsyn meget mere end i dag. Dermed var der flere penge til fejlfinding, test og højere byggekvalitet.

Det er ikke noget med at udviklingen er gået for hurtigt, det er mindst lige så meget med at folk ikke vil betale det er godt tv koster.

Mit 25" 4:3 tv med NICAM stereo,SCART stik og teksttv med 1000 siders hukommelse kostede 10.000 kroner.

Du kan i dag købe et 50" tv med 4 gange så stort et billedareal, smarttv, indgange til både det ene og det andet, til den halve pris.


Klaus


Det er da korrekt, og kan sagtens huske at mit første billedrørs tv var dyrt, og mindes hvordan jeg beundrede en sikkert elendigt 32" Medion "fladskærm" til 40.000 kr.

Det ændrer dog ikke på, at det nogle gange virker lidt som et lotteri at købe tv.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu