recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluetooth i Skoda Octavia fra 2014
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bluetooth i Skoda Octavia fra 2014

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bluetooth i Skoda Octavia fra 2014
    Sendt: 13-Februar-2018 kl. 10:53
Jeg har en Skoda Octavia fra 2014, som jeg gerne vil have bluetooth i.

Det skal bruges til musik, og det skal være muligt, at når nogen ringer til min iPhone, så skal lyden kunne komme ud af bilens højtalere.

Jeg vil gerne have en løsning, hvor jeg blot trykker på Radioens AUX knap, og så er der adgang til bluetooth lyd.

Kan I anbefale en løsning?
Til top
LarsKnudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsKnudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 11:17
Jeg gik fra stock radio til en joying




Samlet set kostede det mig lidt over 3k, og har ikke været uden problemer (e.g. har jeg ikke trafikradio længere). Det var i mine øjne den bedste integrerede løsning jeg kunne finde.
Til top
Lars_M Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2011
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 11:19
Kontakt vag parts (aalborg), eller cartrends (rødovre). De er begge på Facebook.

De kan lave Bluetooth i din bil som var den født med det.
LG 50PK760N, Marantz NR-1403, Creek Evolution 5350, Aune X1 Dac, Elac BS-203.A, XTZ 99W10.16, Audiovector center plus diverse bokse..
Til top
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 11:34
Har været i kontakt med både vag parts og cartrends, og der er ikke mulighed for en original løsning med mindre det bliver meget dyrt, altså 20k+.

Jeg skal altså have fundet en bluetooth modtager som jeg evt. kan gemme bag radioen og koble på radioen via AUX. Jeg har kigget på en Bluetooth adapter fra Ampire, men den vil ikke kunne sende lyden fra telefon samtaler ud gennem bilens højtalere.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af LarsKnudsen LarsKnudsen skrev:

Jeg gik fra stock radio til en joying
Samlet set kostede det mig lidt over 3k, og har ikke været uden problemer (e.g. har jeg ikke trafikradio længere). Det var i mine øjne den bedste integrerede løsning jeg kunne finde.
Var det noget du selv samlede og skal man til at lodde på eksisterende ledninger, da jeg fik af vide, hvis man ændrer på det ryger garantien?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 12:16
Jeg har for mange år siden smidt en CK3100 i vores fabia. Den er dog så gammel at den ikke understøtter musik (understøtter ikke A2DP som det kræves for at afspille i stereo). Kun opkald. 
Men nyere model understøtter musik - f.eks CK3200, som måske kan findes brugte med ledningssæt til VAG. Det var bare at hive radioen ud og montere Y-stikket bag radioen, og trække ledning til mic.




Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 12:31
Jeg har også tidligere installeret en Parrot MKi9000 og det virkede ganske fint til både musik og tale. Eneste ting man lige skulle huske var, at enheder overtager radioen, så hvis du har parkeringssensorer, som bruger bilens anlæg til at give akustisk advarsel, så kan du naturligvis ikke høre dem hvis enheden bruges. Jeg startede med at det installeret i min daværende BMW og fik det efterfølgende flyttet til konens VW, da vi solgte bilen.

Redigeret af Torben Rasmussen - 13-Februar-2018 kl. 12:32
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 13:49
Hvis du installerer en pioneer sph-da120 får du apple car play, men du skal kende en med vag tester der kan kode den, så du kan bruge original betjening i rattet o.s.v.
ellers er der en del der tilbyder kodning på nettet til omkring kr. 300-500,-


Til top
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 14:15
Parrot ser ud til at være en ok løsning, men bryder mig ikke om at man så skal have en ekstra knap til at sidde i bilen.

Findes der ikke en løsning, hvor jeg bare kan trykke på AUX knappen, og så er der bluetooth?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af JensJ200 JensJ200 skrev:

Parrot ser ud til at være en ok løsning, men bryder mig ikke om at man så skal have en ekstra knap til at sidde i bilen.

Findes der ikke en løsning, hvor jeg bare kan trykke på AUX knappen, og så er der bluetooth?


Nej.
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 14:35
What over 20k? Er det en skrabet Octavia du har? :)
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 15:11
Kig på denne
https://www.kufatec.de/shop/en/fiscon-bluetooth-solution/fiscon-bluetooth-handsfree-mqb-low

Og spørg så dem her:
https://www.nap.dk/dk/om-nap/produktgrupper/kufatec.aspx

Jeg har selv Kufatec Fiscon i min gamle Golf, det virker......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu