recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - benq w1700
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

benq w1700

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: benq w1700
    Sendt: 13-Februar-2018 kl. 20:31
Hej alle sammen.

min aldrende in-focus er ved at synge på sidste vers efterhånden, og skal derfor ud og have fat i en ny eller brugt projektor.. mit budget er 12000 kr.

jeg ønsker mig 3d, minimum full hd, og så skal den kunne lave minimum 100 tommer på en afstand af 3.5 meter.

jeg faldt over benq w1700 som eftersigende skulle være native 4k hdr og det hele, men syntes ikke jeg kan finde nogen anmeldelser af den nogen steder og derfor har jeg simpelthen ikke købt noget endnu har i set, hørt eller endda oplevet den??..

har i nogle forslag inden for prisrammen eller er i måske faldet over en salgs annonce på noget brugt vil jeg gerne høre lidt nærmer.


på forhånd mange tak til jer alle sammen


DALI Concept CT centerhøjttaler, DALI Concept 8 front, Dali Concept 2 front high, Dali Concept 6 surround, Dali Concept 1 surround back, 2 Dali Concept sub 12, Marantz sr7007, In-focus in78 projektor
Til top
Nicolaj_n Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Februar-2018
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolaj_n Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2018 kl. 18:09
Jeg kan desværre ikke udtale mig om hvor god den er, men jeg kan dog anbefale at du også prøver at søge efter BenQ ht2550, eftersom det er det amerikanske navn for præcis samme model. BenQ projektorer har altid forskellige navne alt efter om det er EU eller USA.

Der er vidst ikke så voldsomt mange professionelle anmeldelser på modellen endnu, men jeg kan anbefale at læse indlæg på
 http://www.avsforum.com/forum/index.php#/forums/68?page=1
Der er der mange som snakker om den og deler deres erfaringer efter at have købt. Umiddelbart af hvad jeg har læst skulle den være ret god, men ikke perfekt. Dog den bedste 4k model man kan få for pengene.

Håber det hjalp en lille smule, selvom det ikke rigtigt i sig selv var svar på dit spørgsmål.
Til top
Nicolaj_n Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Februar-2018
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolaj_n Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2018 kl. 18:11
Den er for øvrigt ikke "native" 4 k, det er der vidst mere eller mindre ingen projektorer som er pt. De bruger alle sammen nogle "tricks" for at opnå 4k opløsning så vidt jeg ved.
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2018 kl. 19:22
jeg mener bare at de i en youtube demo af netop omtalte projektor kaldte den native 4k, nej det var på altomdata.dk jeg læste det, men jeg kan selvfølgelig have mistorstået forskellen på det de kalder ægte 4k og native 4k.. eller hvad? hvis, hvad er forskellen så på ægte og native?

der er lavet en ganske lille udrag om projektoren på altomdata.dk og det lyder altså virkelig lovende alt det de skriver derinde.. 
Til top
Nicolaj_n Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Februar-2018
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolaj_n Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2018 kl. 21:03
Jeg tør ikke at sige noget med sikkerhed, men så vidt jeg ved eksisterer 4k native projektorer ikke på markedet lige nu. De bruger alle sammen en form for opskalerings teknologi for at opnå 4k, som dog stadig giver gode resultater.
Men jeg tør ikke at sige noget med sikkerhed, jeg tager det bare ud fra hvad jeg selv har læst på fora rundt omkring. Men som sagt skulle den være en udmærket 4k projektor.

På det forum jeg sendte et link til er der ret bred enighed om at den absolut bedste 1080 projektor på markedet lige nu er en Sony VPL-HW45ES. Den er dog lidt over dit budget, den går til ca. 15.000 kr. Lige nu.
Til top
Nicolaj_n Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Februar-2018
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolaj_n Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2018 kl. 21:05
Til dit budget kender jeg for øvrigt ikke umiddelbart til andre 4k projektorer end BenQ W1700. Måske man kunne finde noget brugt med lidt held.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2018 kl. 09:01
Jo, der findes skam native 4K-projektorer; f.eks fra Sony, men sidst jeg tjekkede, kostede de fra omkring 50.000 kr. og op...
Når man er på et budget, mener jeg ikke, man absolut skal gå efter 4K, med mindre man virkelig har noget kildemateriale, der kan udnytte udstyret...


Redigeret af Supergris - 15-Februar-2018 kl. 09:02
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2018 kl. 10:11
Den er altså ægte 4K, og det er næsten alle nye 4K projektorer der udkommer i dag
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2018 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af Nicolaj_n Nicolaj_n skrev:

Jeg tør ikke at sige noget med sikkerhed, men så vidt jeg ved eksisterer 4k native projektorer ikke på markedet lige nu. De bruger alle sammen en form for opskalerings teknologi for at opnå 4k, som dog stadig giver gode resultater.
Men jeg tør ikke at sige noget med sikkerhed, jeg tager det bare ud fra hvad jeg selv har læst på fora rundt omkring. Men som sagt skulle den være en udmærket 4k projektor.

På det forum jeg sendte et link til er der ret bred enighed om at den absolut bedste 1080 projektor på markedet lige nu er en Sony VPL-HW45ES. Den er dog lidt over dit budget, den går til ca. 15.000 kr. Lige nu.


Utroligt meget vrøvl angående 4K

Og selvfølgelig er den Sony ikke den bedste 1080P på markedet,, det er logik for ........

Til top
Nicolaj_n Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Februar-2018
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolaj_n Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2018 kl. 14:32
Det er godt mere erfarne kan byde ind, jeg kan godt se jeg kunne have uddybet mine svar en del.

Native 4k eksisterer, men ikke i den pris klasse spørger befinder sig i, så vidt jeg ved.
Det samme med Sony - selvfølgelig er det ikke den bedste projektor på markedet, det er noget vrøvl. :-P men sådan omkring den pris klasse spørger befinder sig i har jeg læst at den skulle være noget af det bedste. Det er dog ikke noget jeg tager ud fra personlig erfaring.

Min pointe var sådan set bare at BenQ ikke har native 4k, så spørger ikke køber den model nu og blir skuffet når han finder ud af det.
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2018 kl. 18:38
jo den er native 4K, hvorfor tror den ikke er det Confused

den er har ikke pixelshift eller andet fake 4K, den har en ægte 4K chip!

der er lige lanceret en ViewSonic PX727-4K og Optoma UHD50 til billige penge, det bliver nok omkring kr. 9-10.000,- i DK

Redigeret af MulleB - 15-Februar-2018 kl. 18:42
Til top
Nicolaj_n Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Februar-2018
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolaj_n Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2018 kl. 18:45
Jeg tør da ikke at sige noget med sikkerhed, men har læst flere steder den har pixel shift, f. Eks. Her.
https://www.projectorreviews.com/benq/benq-ht2550-at-1499-the-most-affordable-4k-uhd-projector-yet-first-look/

Og det lyder bare næsten for godt til at være sandt at lige netop denne model kan noget man typisk skal give 40-50.000 kr. For en projektor der kan. Og når det lyder for godt til at være sandt er det ofte også tilfældet. Jeg ved godt at der står på mange sider det er "native 4k", men det er der mange pixel shift projektorer som bliver kaldt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu