recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - benq w1700
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

benq w1700

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Nicolaj_n Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Februar-2018
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolaj_n Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2018 kl. 18:47
Men det er da fede nyheder hvis de rent faktisk har 4k uden pixel shift eller noget, så kan det være projektorer endelig blir lidt mere til at betale for hvis man vil have 4k. :-)
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2018 kl. 19:24
jeg var 100% sikker på at den nye chips fra TI var native 4K, men kan læse at den "kun" har 4 mio spejle, og ikke som 4K opløsningen skal være 8 mio.
Men, der skrives:
TI's 4K DLP chip qualify as native 4K based on the acute precision of the image on the screen, and the ability of each mirror to drive two independent single pixel structures. How they do that is related to some behind-the-scenes technological magic (proprietary to TI) that you will never be aware of.

d.v.s. man betegner den som ægte 4K og ikke som JVC laver det med pixel shift, men den 0.67 DLP chip er i min verden ikke rigtig 4K selv om den betegnes sådan, så jeg beklager mine tidligere svar.

så er hverken Optoma UHD65 eller nogen alle de andre der bruger samme TI 0.67" DLP chip ægte 4K.

Til top
Nicolaj_n Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Februar-2018
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolaj_n Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2018 kl. 20:32
Det gemmer det altså virkelig også godt. Men det betyder jo ikke at det er en dårlig projektor. Men som markedet er lige nu bør man måske overveje hvor vigtigt 4k er for en ift. Projektorer, der kommer nok til at ske meget lige med 4k de næste par år, mens 1080p allerede nu er okay solidt...
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2018 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

jeg var 100% sikker på at den nye chips fra TI var native 4K, men kan læse at den "kun" har 4 mio spejle, og ikke som 4K opløsningen skal være 8 mio.
Men, der skrives:
TI's 4K DLP chip qualify as native 4K based on the acute precision of the image on the screen, and the ability of each mirror to drive two independent single pixel structures. How they do that is related to some behind-the-scenes technological magic (proprietary to TI) that you will never be aware of.

d.v.s. man betegner den som ægte 4K og ikke som JVC laver det med pixel shift, men den 0.67 DLP chip er i min verden ikke rigtig 4K selv om den betegnes sådan, så jeg beklager mine tidligere svar.

så er hverken Optoma UHD65 eller nogen alle de andre der bruger samme TI 0.67" DLP chip ægte 4K.


Jo den er også med pixelshift fuldstændig lige som jvc

BenQ 4 mill. native pixels med pixelshift outputtet til 8 mill. pixels på lærred

Jvc  2 mill. native pixels med pixelshift outputtet til 4 mill. pixels på lærred

Men udover langt højere opløsning end en 1080p projektor, får man altså også fordelen ved HDMI 2.0a/b og HDCP 2.2 og dermed muligheden for afspilning af 4k skiver med HDR




Redigeret af jespermart - 15-Februar-2018 kl. 21:05
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2018 kl. 22:11
Så alt i alt mener i ikke jeg går helt galt o byen men den benq?
Til top
Nicolaj_n Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Februar-2018
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolaj_n Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2018 kl. 06:38
Det kommer an på hvor vigtig 4k er for dig tror jeg. Kan ikke sige noget specielt om lige den projektor, men du kan formodentligt få en væsentlig bedre 1080 projektor for ca. Samme penge. Men hvis 4k er vigtigt, og dit budget er fast, blir det nok ikke meget bedre end den BenQ.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu