recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så ankom Sony HT-ST5000 igen, nu med billeder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Så ankom Sony HT-ST5000 igen, nu med billeder

 Besvar Besvar Side  <1 56789 16>
Forfatter
Besked
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af Mikael nielsen Mikael nielsen skrev:

Hvis jeg ikke tager meget fejl har power 20 % i den her uge på soundbar og kan de har det hjemme i Glostrup og Odense.


Du tager lidt fejl. De 20% rabat gælder kun ved køb af nyt TV.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 10:19
Jeg er næsten kommet ud af "Tænkeboksen". Jeg er nået dertil, at i mit rum virker surround sound bars ikke specielt godt. Den erfaring har jeg gjort mig efter min tidligere Yamaha YSP, og mine småtests med Sony systemet. Jeg kunne jo periodevis godt benytte subwooferen fra Sony systemet. Min oplevelse også fra Sony systemet var jo, at jeg reelt ikke hørte noget som rigtigt virkede som surround eller for den sags skyld ATMOS.

Og så det lidt pudsige, Sony systemet er faktisk ret så kraftig. Men desværre skulle jeg skrue ret højt op for at få lyddetaljerne med. Det er jo ret ret normalt for højtalere, men her med en lydstyrke som jeg ikke kan tillade mig i en lejlighed, og for mig var lydstyrken også for høj.

Derfor må jeg nok satse noget mindre. Jeg tror i bund og grund at jeg vil være bedre tjent med et mindre "Avanceret" system. Det primære som jeg går efter er jo en mere fyldig lyd til lidt film, og så er der i virkeligheden mange muligheder og løsninger. Et 2.1 system kunne være en løsning.

På den igen med at lytte her og der. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 10:23
Har selv leget med 2,1 løsning til TV men syntes at de skal tæt på tv for at for fornemmelse af "center" lyd

Syntes dialog kommer fra langt fra billedet ved 2,1

Til musik er det en anden sag

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Har selv leget med 2,1 løsning til TV men syntes at de skal tæt på tv for at for fornemmelse af "center" lyd

Syntes dialog kommer fra langt fra billedet ved 2,1

Til musik er det en anden sag

Ja, det er lidt af et kompromis, for mit nye system må også gerne være god til musik. Men det er stadig en soundbar som jeg har i tankerne.


Redigeret af Hother - 28-Marts-2018 kl. 10:37
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 10:48
Hvad med et 3,1 system ?

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Hvad med et 3,1 system ?

jo da, hvad har du i tankerne?
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 11:27
Samsung laver - efter flere brugeranmeldelser at dømme - nogle ganske fornuftige soundbars. Fx HW MS660/MS760 som har en dedikeret centerkanal.

Ellers er der jo også Denon Heos Bar.

Redigeret af A.M. - 28-Marts-2018 kl. 12:18
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 11:37
Syntes da det ser ud til Sony sættet er på lager flere steder. Blandt andet computersalg.dk til 11000,- nu ved jeg ikke hvor meget sopo tog for det.

Men til den pris havde jeg godt nok bare nappet et sæt Buchardt S300 og fundet en bette forstærker i kirkens korshær. Det kan da kun blive bedre, især til musikken, men også til film tror jeg du ville sætte pris på den neutrale detaljerede lyd, som de Elgigant soundbar'er kun kan drømme om. Fylde mangler de S300 absolut heller ikke ved korrekt placering.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2018 kl. 10:34
Og så er Sony på vej med en ny soundbar. Den kommer slut april - start maj. Den hedder Sony HT-ZF9, og kommer til at koste omkring 6.600 kr.



Soundbaren benytter sig af noget som de kalder "Vertikal Sound Engine". Og om det er en "Sludder fra de varme lande", skal jeg ikke gøre mig klog på. Jeg må da hellere høre den inden jeg beslutter mig for et køb. Du kan se Sony´s præsentation af det ny vidunder her:


Redigeret af Hother - 29-Marts-2018 kl. 10:56
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2018 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg må da hellere høre den inden jeg beslutter mig for et køb.


Behøver man vitterligt og lytte til den der for og se det er noget skrammel 6600,- er voldsomt mange penge for noget så klejnt, og med tilhørende klejn lyd.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2018 kl. 10:40
Tror også at 6.600,- er bedre givet ud på et par aktive højttalere.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 01:36
Jeg skal hilse og fortælle, at det sørme er svært at vælge en surround sound bar. Det skyldes jo at jeg selv har nogle krav, og at det bare er meget vanskeligt, at høre produktet under fornuftige rumforhold. Efter det som jeg oplevet, så er det nærmest mission impossible.

Og diverse anmeldelser kan man ikke regne med, for virkligheden i ens egen stue åbenbart er ganske anderledes end i de rum hvor et produkt er testet. Det oplevede jeg helt klart med Sony HT-ST5000. Masser af lyd, men ingen surround effekt overhovedet. 

Så indtil videre satser jeg nok på Sony HT-FZ9, og funker den heller ikke, retur med dimsen. Det lidt sjove her er jo, at et Sony Center siger at at FZ9 kan leveres fra efteråret, og alle andre siger den 24. april. Hmmm..... og nej jeg køber ikke igen et almindeligt surround system. En internet butik siger 6.500 og en anden siger 7500 kr., og Sony siger vejledende pris 6000 kr Så jeg venter lidt med at lægge en billet ind.

Jeg er jo så heldig, at soundbaren på mit Pana OLED ikke er helt tosset, meeeen alligevel. Mit skønne Pane OLED TV fortjener simpelhen en lidt bedre support ved BD film.


Redigeret af Hother - 05-April-2018 kl. 01:58
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu