recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så ankom Sony HT-ST5000 igen, nu med billeder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Så ankom Sony HT-ST5000 igen, nu med billeder

 Besvar Besvar Side  <1 678910 16>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Online
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2018 kl. 11:58
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2018 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Hej John.
Har du set denne anmeldelse?

Jo, men det var jo den Sony som jeg havde på besøg hos mig Flemming. Desværre virkede den ikke så godt hos mig. Utrolig lækker byggekvalitet, og en masse lyd, bare ikke helt som jeg har brug for.

Faktisk har jeg netop bestilt dens lillebror Sony HT-ZF9. Den kommer inden så længe på markedet.

Min erfaring siger mig, glem at lytte til surround bars andre steder end hos dig selv, og glem anmeldelser - de er heller ikke retvisende i forhold til til din egen stue. Egentlig ret naturligt.

En god ting med det bestilte system er jo at hvis man føler et behov for "Baghøjtalere" så kommer de også inden længe. Jeg er lidt spændt på hvorledes det system fungere hos mig. Måske er jeg heldig.

Så for første gang har jeg bestilt noget uden selv og se, føle og lytte på et stykke AV-udstyr, Bestilt i Elgiganten. Fidusen er her, at den butik ligger ikke så langt væk i fald at "Dimsen" skal retur.

Men mange tak skal du have Flemming. Smile


Redigeret af Hother - 13-April-2018 kl. 01:11
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Online
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2018 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Hej John.
Har du set denne anmeldelse?

Jo, men det var jo den Sony som jeg havde på besøg hos mig Flemming. Desværre virkede den ikke så godt hos mig. Utrolig lækker byggekvalitet, og en masse lyd, bare ikke helt som jeg har brug for.

Faktisk har jeg netop bestilt dens lillebror Sony HT-ZF9. Den kommer inden så længe på markedet.

Min erfaring siger mig, glem at lytte til surround bars andre steder end hos dig selv, og glem anmeldelser - de er heller ikke retvisende i forhold til til din egen stue. Egentlig ret naturligt.

En god ting med det bestilte system er jo at hvis man føler et behov for "Baghøjtalere" så kommer de også inden længe. Jeg er lidt spændt på hvorledes det system fungere hos mig. Måske er jeg heldig.

Så for første gang har jeg bestilt noget uden selv og se, føle og lytte på et stykke AV-udstyr, Bestilt i Elgiganten. Fidusen er her, at den butik ligger ikke så langt væk i fald at "Dimsen" skal retur.

Men mange tak skal du have Flemming. Smile
Tænkte nok, at det var den du havde, men når nu der var fejl på den, så havde du måske ikke fået det fulde udbytte af den. Jeg ville ikke kunne gå så langt ned, da jeg elsker at få lyd hele vejen rundt.Big smile Men held og lykke med den næste.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2018 kl. 11:15
@Flemming.

Joh jeg fik faktisk testet lidt på den første Sony, som jeg skrev lidt tilbage i tråden. 

Mine krav er såmænd lydmæssigt ikke så voldsomme. Lidt mere bund til film, og gerne det jeg vil kalde en udvidet "Stereo effekt", og er der yderligere lidt andre lydeffekter, så er det jo bare fint. Nu forærede du mig jo en Dolby ATMOS test BD, så her kan jo jeg sikkert høre hvad den nye Sony reelt kan. Jeg er da lidt spændt. 


Redigeret af Hother - 13-April-2018 kl. 11:16
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Online
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2018 kl. 11:20
OT: Fås HT-ST5000 i en version uden Atmos, altså med samme lydkvalitet?
Har ikke brug for Atmos til TV-serier



Redigeret af jake51 - 13-April-2018 kl. 11:22
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2018 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

OT: Fås HT-ST5000 i en version uden Atmos, altså med samme lydkvalitet?
Har ikke brug for Atmos til TV-serier

Nej, mig bekendt findes der kun en udgave af HT-ST5000.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 14:30
Så prøver vi med denne forunderlige pakke. Godt nok hurtig ekspedition. Bestilt hos Elgiganten fredag, og er lige dumpet ind af døren.


B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 14:37
Tilløk med den, det var hurtigt
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Tilløk med den, det var hurtigt

Ja, man har ikke ligget på den lade side.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 22:15
Jeg tror at jeg beholder den nyankomne Sony HT-ZF9. Jeg har grundtestet den ret så indgående. Som før i tiden tester jeg lyden bl.a. med filmen "Band of Brothers", disc 2 afsnit 1.

Den er ikke perfekt, men er jo nok det nærmeste jeg kan komme en brugbar lyd  her hos mig. Jeg mangler lidt mellemtone, men det som om at jeg med forskellige justeringer af soundbaren, kan forbedre mellemtonen.

Surround sound?   Lidt  - men ikke så meget, men for mig okay. Det samme gælder for ATMOS - ikke en "Overvældende" effekt, men hørbar.

Så kan jeg gå i tænkeboksen over, om jeg skal anskaffe de 2 baghøjtalere som er konstrueret til dette system. De to højtalere er endnu ikke på markedet.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 08:24
Band of brothers er da ikke Atmos? Er den ikke kun DTS-MA? Man kan vel ikke forvente Atmos-effekt fra en film uden Atmos-lydspor.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Band of brothers er da ikke Atmos? Er den ikke kun DTS-MA? Man kan vel ikke forvente Atmos-effekt fra en film uden Atmos-lydspor.
Nej det er jeg helt klar over at "Band of Brothers" ikke er. Derfor skrev jeg også bl.a. Men jeg har også testet med Dolby Vision ATMOS demo film.

"Band of Brothers" er bare min standard lydtest. 


Redigeret af Hother - 17-April-2018 kl. 08:51
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu