recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så ankom Sony HT-ST5000 igen, nu med billeder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Så ankom Sony HT-ST5000 igen, nu med billeder

 Besvar Besvar Side  <1 13141516>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2018 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Okay tak for info. Jeg er fan af Yamaha, men kunne godt tænke mig Atmos. YSP5600 har ikke HDR og det kan jeg ikke leve med. Underligt dig rum ikke kan kalibreres ordentligt, men godt du er tilfreds med din Sony. Den ser også god ud.
Mit udgangspunkt for køb af nyt var faktisk YSP5600 (jeg er til gengæld ligeglad med HDR), men kalibrerings problemet - og et ekstra tilkøb af en subwoofer gjorde, at jeg synes at prisen blev lige i overkanten.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2018 kl. 12:27
Jeg kommer lige med et billede mere, for det billede jeg tog i nattens mulm og mørke var ikke særligt godt.

Jeg er lidt imponeret over designet og byggekvaliteten, og så naturligvis den fornuftige lyd. Jeg mangler dog stadig at lægge lofthøjde og afstand til lyttepositionen ind. Jeg har en tanke om at måske lægge en noget større lofthøjde ind - end den reelle, ud fra devisen om, at det måske vil øge lydstyrken på de 2 ATMOS højtalere, og dermed gøre ATMOS effekten mere hørbar.




Redigeret af Hother - 07-Juni-2018 kl. 12:30
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 09:02
Overvejer også samme soundbar. Er det et 65” TV?

Hvad med HDMI 2.1, er det værd at vente på?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af pointwood pointwood skrev:

Overvejer også samme soundbar. Er det et 65” TV?

Hvad med HDMI 2.1, er det værd at vente på?
Jo, det er 65 tommer.

Enhedens HDMI tilslutninger kan mig bekendt tage alt hvad du kan ønske dig af nuværende formater i billede og lyd. Hvad der kommer har jeg ingen kendskab til, 


Redigeret af Hother - 09-Juni-2018 kl. 10:01
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
darksaint Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Juni-2010
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér darksaint Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2018 kl. 07:51
hvis nogen kunne være interesseret har jeg jeg en ysp-5600 + sub som jeg får brugt for lidt PB mit hvis det er noget :-)
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2018 kl. 07:57
Tak for svar Hother.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2018 kl. 13:25
Jeg har nu fået lagt de forskellige afstande for højtalerne til lytteposition ind. Hvad angår ATMOS højtalerne, her har jeg målt den reelle afstand fra de vinklede højtalere - til loftet. Det ville, tror jeg, være genialt hvis man kunne ændre lidt på vinklingen af højtalerne. Blot en tanke.

Nå, men ved brug af Dolbys ATMOS test disc er jeg ret tilfreds. Man kan fornemme surround fra midtfor og ud til en vinkel på vel omkring 100 grader. Jeg har dog ikke rigtigt hørt ATMOS effekter.

Helheds billedet er for mig  tilfredsstilleindende. Ikke at Sony HT ST5000 kan sammenlignes med et traditionelt surround system, men Sony lydsystemet sætter en rigtig god gang i i film - og lydoplevelsen.

Jeg tror at ejere af de mere "Avancerede" soundbars skal være en del opmærksomme på systemets placering i forhold til lyttepositionen.    
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
New Puma Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Juni-2017
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér New Puma Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 00:34
Jeg forstå ikke helt du giver en mindre formue for, at få en Panasonic model med indbygget Soundbar for derefter at investere i en Sony Soundbar som du mener ikke lyder som det HighEnd Surround anlæg som du solgte for år tilbage 😢😢😢

Du er efter min mening en meget erfaren mand og vidste vel  på forkant at små højtalere / magneter er lig med lille lyd for det er jo bestemt en nogle fysiske love som betyder at den mængden af luft som sættes i bevægelse er begrænset lidt som en elektronisk “tunet transistor radio” i forhold til de ægte watt og rigtige klassiker højtalere 😉😉😉 så hvorfor kaste flere penge efter elektronisk “tunet transistor lyd” ??? 

Måske de burde have overvejet et Sony OLED som efter min vurdering er Panasonic overlegen på lyden og i den sidste ende om du så kan lide det eller ej står LG bag alt OLED panel teknologi i disse år.


Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 06:08
Oprindeligt skrevet af pointwood pointwood skrev:

Overvejer også samme soundbar. Er det et 65” TV?

Hvad med HDMI 2.1, er det værd at vente på?

Ift. soundbarer, så giver eARC markant større båndbredde på ARC-kanalen. Det vil gøre det muligt at overføre TrueHD (og Atmos i TrueHD) og DTS-HD MA. Det kræver dog, at den tjeneste du bruger på tv'et også leverer lyden i disse formater og det kommer nok til at tage nogle år. Tv'et skal også understøtte samme.
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 07:04
Hos os er TV’et ligegyldigt, vi kører alt via et Apple TV.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 08:26
Selv med Apple TV (eller andre bokse) vil eARC på sigt kunne blive en fordel. I stedet for at skulle lave HDMI passthrough ind i en soundbar og så videre til tv'et, vil man kunne forbinde Apple TV direkte til tv'et og så få alle lydformaterne ud af tv'et og ned i soundbar/højttaler via (e)ARC-forbindelsen. 

Det ændrer på dynamikken i markedet, så soundbarer og forstærkere ikke længere behøver at have HDMI-indgange til passthrough. Tv'et bliver hubben. Det er i hvert fald idéen fra HDMI-organisationen.

Men det kommer naturligvis til at tage mange år at etablere.
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 09:14
Ja, det kræver vel at alle enheder har HDMI 2.1, der går nok minimum et år før det bliver muligt, f.eks. en opdateret ATV...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 13141516>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu