recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så ankom Sony HT-ST5000 igen, nu med billeder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Så ankom Sony HT-ST5000 igen, nu med billeder

 Besvar Besvar Side  <1 1011121314 16>
Forfatter
Besked
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2018 kl. 19:49
Hvad med Yamaha YSP 5600 godtnok ældre model, men den kan vidst sparke godt fra uden sub også. Koster mere, men ikke mere en den første Sony du sendte retur.
Den kan også Atmos.
Ved godt dit behov har ændret sig, men derfor er din smag og kræsenhed for musik jo stadigvæk intakt.
Derfor jeg tænkte mindre stereo højttalere som du så kan smide forstærker over tv, så du trods alt kan nyde både musik og film bedre en nogen soundbar kan. For selvom mit kenskab til Soundbars er begrænset er det vel film de gør bedst og ikke musik.
Medmindre men kigger den Dali har produceret? Har ikke de vilde tekniske finurligheder men musik er vidst ok på den Kubik.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2018 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af siccio siccio skrev:

Hvad med Yamaha YSP 5600 godtnok ældre model, men den kan vidst sparke godt fra uden sub også. Koster mere, men ikke mere en den første Sony du sendte retur.
Den kan også Atmos.
Ved godt dit behov har ændret sig, men derfor er din smag og kræsenhed for musik jo stadigvæk intakt.
Derfor jeg tænkte mindre stereo højttalere som du så kan smide forstærker over tv, så du trods alt kan nyde både musik og film bedre en nogen soundbar kan. For selvom mit kenskab til Soundbars er begrænset er det vel film de gør bedst og ikke musik.
Medmindre men kigger den Dali har produceret? Har ikke de vilde tekniske finurligheder men musik er vidst ok på den Kubik.
Du har så meget ret omkring musik. Jeg har dog kigget på hvad du nævner. YSP5600 er for avanceret kalibrerings mæssigt til vores stue med f.eks. en stor en stor gips roset osv. Og Dali Kubik var jeg ikke så imponeret i HIFI Klubben.

Men tak for dine indspark.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2018 kl. 11:38
Som det så fint hedder, så har jeg stillet købet af en surround bar i bero - indtil videre.

Jeg orker ikke at se/høre en eneste sound bar mere, og så bare blive skuffet. Den bedste generelle lyd fandt jeg hos Sony HT-ST5000 - når subwooferen virkede. At der så var minimal surround og ATMOS effekt er så en anden ting.

Jeg må se hvad tiden bringer.

Mange tak for mange gode indlæg og forslag.


Redigeret af Hother - 22-April-2018 kl. 11:43
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2018 kl. 11:43
Så må du vel kunne justere på bas, diskant, loudness on/off, så du får en OKAY-lyd ud af TV'et, i stedet for?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2018 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Så må du vel kunne justere på bas, diskant, loudness on/off, så du får en OKAY-lyd ud af TV'et, i stedet for?

Jamen TV´ets lydsystem er skam "Trimmet", og gav på flere områder en bedre lyd end mange af de "Dimser" jeg har hørt eller haft på besøg. Men der mangler jo trods alt noget bas og lyddybde, eller åbenhed om man vil.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2018 kl. 20:55
Hej Hother

Ville bare høre om du aldrig har haft Onkyo LS7200 soundbar i dine overvejelser?
Jeg har ikke lyttet til den men den skulle være ganske udmærket.
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2018 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Hej Hother

Ville bare høre om du aldrig har haft Onkyo LS7200 soundbar i dine overvejelser?
Jeg har ikke lyttet til den men den skulle være ganske udmærket.


Jeg har læst det modsatte på AVforums/AVSforum af brugerne derinde. De mener den er ganske middelmådig som almindelig soundbar og ikke ret god som ATMOS-soundbar.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2018 kl. 21:22
Jeg tvivler man overhovedet får atmos oplevelsen i nogen soundbar men det er kun min påstand. [:)]
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2018 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Jeg tvivler man overhovedet får atmos oplevelsen i nogen soundbar men det er kun min påstand.

Ja, der er mange afhængigheder for at opnå ATMOS og surround i det hele taget. Jeg ville være tilfreds med noget stereo effekt.

Mit største generelle problem er egentligt, at der på de fleste af de soundbars som jeg har hørt, ofte mangler noget mellemtone. Så er det ikke for mig god lyd. Pudsigt nok mangler jeg ikke mellemtone i samme omfang på mit TV´lydsystem. Her har Technics lavet et godt stykke arbejde.

Men som tidligere nævnt, så har jeg sat et køb i bero. 


Redigeret af Hother - 23-April-2018 kl. 14:13
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2018 kl. 02:00
Jeg er som altid ikke lige til at regne med, Jeg havde stillet købet af en soundbar i bero. Men......, da jeg fandt Sony HT-ST5000 til godt 8400 kr. (hos komplett.dk som søndags tilbud), så blev den genbestilt. Jeg får ikke rigtigt noget surround eller ATMOS lyd, men jeg får en generel god bred detaljeret lyd til film og musik. Jeg ved hvad jeg får.

Den har "Rigtige" højtalere, den har en rigtig subwoofer i small format, og alle lydformater. Noget jeg også var imponeret over var dens lækre byggekvalitet. Jeg er helt ligeglad med Spotfy og alt andet af samme karakter. Jeg vil bare have noget god lyd. Af alt hvad jeg har hørt, så er HT-ST5000 det som har tiltalt mig mest. 

Så ja, der er endnu en Sony HT-ST5000 på vej igen. Nu håber jeg bare at subwooferen er fejlfri denne gang.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2018 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Jeg tvivler man overhovedet får atmos oplevelsen i nogen soundbar men det er kun min påstand.


Det kommer vel an på dit rum og hvor god produktet er til at simulere med dens virtuelle lyd-feature. Naturligvis kan du ikke skabe "ægte" surround- og ATMOS-oplevelse uden bag- og loftkanaler, men jeg syntes Yamaha og Samsung kom ret tæt på.

Redigeret af A.M. - 30-April-2018 kl. 09:29
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2018 kl. 14:07
Og så en sag fra den virkelige verden.

30.4 bestiller jeg en Sony HT-ST5000 fra Komplett.DK. Den afsendes samme dag fra Komplett´s hovedlager i Norge.

Den 2. maj bliver jeg via en bekendt informeret om, at jeg formentlig ikke kan afspille CD musik til soundbaren uden at mit TV er tændt (Ikke godt). Sender straks en forespørgsel til Sony, som bekræfter forholdet. Det betyder, at jeg fortæller via mail Komplett´s kundeservice, at jeg har fortrudt købet og forklare årsagen. Pakken fra Norge er jo stadig på vej, men Komplett sender mig en bekræftelse på, at pakken via Postnord "Bliver drejet rundt", til returkurs mod Komplett.  

Den 4. maj kan jeg se på T/T at pakken nu er på vej til mig. Jeg spørger derfor Komplett hvad jeg skal gøre hvis pakken søges afleveret? Svaret fra Komplett, at jeg ingen ting skal gøre, da pakken er på vej retur.

Den 5. maj bliver pakken alligevel søgt afleveret hos mig, jeg var dog ikke hjemme. Jeg forventede jo ikke en pakke. Slet ikke.

Den 6. maj kommer der en ny mail fra Sony der nu fortæller, at soundbaren alligevel godt via et Optisk kabel kan afspille fra min CD afspiller uden at TV´et er tændt. Jeg sender en mail til Komplett med de nye oplysninger. Deres fine kundeservice sender mig fluks et tilbud om, at kunne købe soundbaren til samme fine pris, som den første blev bestilt til. Eneste problem, der trækkes jo et tilsvarende beløb mere på mit Mastercard. Jeg er jo desværre, selvom jeg ofte opfører mig sådan, ikke millionær.

Tiden går, og pakken kan den 8. maj via T/T nu ses på Postnord "Logistic Køge". Jeg kan stadig se pakken samme sted den 15. maj. Jeg kommer via flere lange ventetider og omstillinger igennem til Logistic Køge. Her bekræftes det, at pakken stadig står i Køge. Jeg aftaler med medarbejderen her, at de da lige så godt kan sende soundbaren til min adresse, når den alligevel ikke har nået Komplett. Det aftaler vi, og pakken skulle så nå mig i dag onsdag. Meeen, så nemt skal det ikke gå.... her til formiddag ringer Postnord og fortæller at pakken alligevel ikke kommer, for pakken er nu på vej til Norge og Komplett Services her.

Og pengene til den handel som jeg ikke har modtaget, står så stadig til at blive trukket på mit Mastercard.  Ingen kan overskue hvornår mine penge bliver tilbageført, så jeg kan genbestille "Dimsen". 

Jeg ved da godt, at jeg selv er medvirkende til problemerne i og med at jeg undervejs i pakkens forsendelsesforløb fortrød købet, men det virkede ikke som et problem for Komplett.  Komplett forstår heller ingen ting af forløbet, og har klaget til Postnord.


Redigeret af Hother - 16-Maj-2018 kl. 14:26
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1011121314 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu