recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så ankom Sony HT-ST5000 igen, nu med billeder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Så ankom Sony HT-ST5000 igen, nu med billeder

 Besvar Besvar Side  <1 7891011 16>
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 08:58
Sony selv fremviste soundbar'en med Blade Runner (den gamle) under de private seesions på CES, hvor de testede med scenen hvor Deckards bil vandaliseres imens han sidder i den. Det var især fly-overs og lyden af en person, som hopper ned ovenpå taget de fremhævede.

Ikke at du partout skal rende ud og købe filmen, men så ved du hvad Sony selv brugte til at fremhæve effekten i deres demorum.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Sony selv fremviste soundbar'en med Blade Runner (den gamle) under de private seesions på CES, hvor de testede med scenen hvor Deckards bil vandaliseres imens han sidder i den. Det var især fly-overs og lyden af en person, som hopper ned ovenpå taget de fremhævede.

Ikke at du partout skal rende ud og købe filmen, men så ved du hvad Sony selv brugte til at fremhæve effekten i deres demorum.

Godt at høre Torben. Men på Dolby Visions test BD, og den medfølgende tests BD fra Sony er der hos mig ikke meget ATMOS. 

Jeg er dog stadig ikke helt færdig med at "Pille" med indstillingerne.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 09:09
For at være ærlig, så var jeg heller ikke helt vildt imponeret over Atmos-effekten selv i deres tilpassede demorum, så forvent ikke mirakler. Vi fik dog ikke hørt systemet med baghøjttalere, så det kan sagtens være, at disse ville give, om ikke bedre Atmos, men så i det mindste en bedre surround-effekt (det må de jo gøre!).
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

For at være ærlig, så var jeg heller ikke helt vildt imponeret over Atmos-effekten selv i deres tilpassede demorum, så forvent ikke mirakler. Vi fik dog ikke hørt systemet med baghøjttalere, så det kan sagtens være, at disse ville give, om ikke bedre Atmos, men så i det mindste en bedre surround-effekt (det må de jo gøre!).
Nu er ATMOS ikke det afgørende for mig i denne sammenhæng, det er den mere fyldige eller  - om du vil, den mere dybe lydoplevelse.

Nej de kommende baghøjtalere vil ikke have effekt på ATMOS, men uden tvivl en bedre samlet lydoplevelse. Jeg vil i det mindste overveje dem.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 12:45
Jeg må sige at lyden fra min HDR BD "Dunkirk" er rigtig fornuftig. Stor grad af åbenhed og lyddybde - uden dog at der er så meget surround lyd. På en eller anden led er Sony HT-ZF9 prioriteret til Dolby lyd fra HDR. Det virker i det mindste sådan.

Og så lidt billeder:











Redigeret af Hother - 17-April-2018 kl. 13:07
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 15:36
Hvordan er den ift soundbaren på dit tv?

Redigeret af Stoffer1987 - 17-April-2018 kl. 15:36
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af Stoffer1987 Stoffer1987 skrev:

Hvordan er den ift soundbaren på dit tv?
Lad mig sige det på den måde, at der er mere bas og "Lyddybde" i Sony enheden. Samtidig havde jeg besluttet, at skulle jeg sende endnu en Sony retur, så købte jeg ikke en ny igen. Så god synes jeg faktisk at lyden fra mit Pana TV  er, og måske specielt med musik..
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 18:52
Hvis man ikke går så meget op i lyd eller film indlevelse er sådan en vel fin nok ;)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Hvis man ikke går så meget op i lyd eller film indlevelse er sådan en vel fin nok ;)
Jeg går faktisk ret meget op i lyd, men jeg ser ikke film nok til at det kan retfærdiggøre en genanskaffelse af noget der bare ligner mit gamle lyd setup.

Så med det in mente, så er sådan en fin nok for mig.  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 19:44
Ja det er noget andet end de elac du havde.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Ja det er noget andet end de elac du havde.
Det kan slet slet ikke sammenlignes.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 21:24
Nu ved jeg det ikke, men fra store højttalere og receiver og vist stereo forstærker til WAF anlæg, man skulle tro du har ændret status fra single til i forhold :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7891011 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu