recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Infoskærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Infoskærm

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Infoskærm
    Sendt: 21-Februar-2018 kl. 13:15
Overvejer at købe en skærm herindefra - som skal bruges på en sfo til info skærm både så der køre nogle slides af billeder fra dagen og der kører nogle info opslag omkring hvad der sker i de forskellige rum og måske indimellem lidt videoer. Nogen der ved hvad man kan bruge af program til at styre det ?

På forhånd tak
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Overvejer at købe en skærm herindefra - som skal bruges på en sfo til info skærm både så der køre nogle slides af billeder fra dagen og der kører nogle info opslag omkring hvad der sker i de forskellige rum og måske indimellem lidt videoer. Nogen der ved hvad man kan bruge af program til at styre det ?

På forhånd tak
hvad med skole intra? Bruger i ikke det på skolen?
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 14:29
Skolen og sfoen er delt op - så tror ikke det helt er en mulighed
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Skolen og sfoen er delt op - så tror ikke det helt er en mulighed
i har vel adgang til Skoleintra ikke?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 15:40
Der er en hel del løsninger på markedet, men de er alle bundet op mod kommunale løsninger eller kommercielle løsninger. Der er stort set intet "opensource" eftersom det skal bindes op på løsninger der alle er kommercielle. Samsung har fx der egen løsning, som kan styres fra alm pc'ere, men det integrerer ikke med mail til kalender eller andre ting. Så det eneste du reelt kan gøre er at bruge det som en alm "skærm" til en pc, og så enten lave en powerpoint eller andet. 

Men jeg tror faktisk du tidligere har forsøgt at gå gratisvejen gennem recordere for at få noget i den sfo, og sidst blev du også rådet til at kontakte kommunens leverandør af løsninger. - SFO'en er jo ikke selvstændig, men en del af kommunale tilbud, ergo er du også underlagt kommunens løsninger, og indkøbspolitikker.
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Overvejer at købe en skærm herindefra - som skal bruges på en sfo til info skærm både så der køre nogle slides af billeder fra dagen og der kører nogle info opslag omkring hvad der sker i de forskellige rum og måske indimellem lidt videoer. Nogen der ved hvad man kan bruge af program til at styre det ?

På forhånd tak


Den letteste løsning er at bruge powerpoint, hvor man kan eksportere præsentationen som en MPEG4 film - denne film kan så afspilles på et normalt TV i loop-funktion eller man kan indkøbe en signage skærm til dette brug.

Fordelen ved en signageskærm er at den kan holde til at køre i 16/24 timer i døgnet uden at gå i stykker. Ved en signageskærm kan man blot sætte en USB pen i siden, og så kører den bare filmen automatisk i loop.

Er du til en lidt mere udvidedet løsning, så kan en Raberry Pi være en mulighed: https://elinux.org/RPi_Projects/Digital_Signage
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 16:43
Tak for hjælpen.   

Nu har jeg prøvet at snakke med nogen fra visiosign - måske man skulle kigge lidt på raspberry pi ....

Dejligt med nogle ekstra muligheder
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 19:59
jeg brugte for nogle år siden screenly open source version, den er gratis og kørte super på en raspberry pi... tænker der er sket noget med udviklingen siden< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/249bc1fc//helpers/preHelper.js">
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 20:02
Men når man intet ved om en raspberry pi - så er jeg nok lidt for meget på bar bund. Ellers kan i måske anbefale nogle start ting
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 20:33
Sådan her har jeg lavet mine "infoskærme".
http://moppe.dk/piframe.html

De viser så blot billeder af diverse tog, fra en USB stick.

Det virker fantastisk :-)


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2018 kl. 20:50
En SFO burde have adgang til skolen intra. Og der er en ikke info kiosk og jeg mener den kan klare op til forskellige info skærme. Så det er bare med at få rettigheder, som reelt hos sekretæren, også ét sfo'en kørende
Til top
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kfkv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2018 kl. 10:45
Prøv at tjekke Praksisskærm. Godt nok udviklet til praktiserende lægers venteværelser, men alle kan i princippet tegne abonnement og bruge det til et andet formål.
------

Mvh Kasper

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu