recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Telefon til 10 årig - Android konto?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Telefon til 10 årig - Android konto?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Telefon til 10 årig - Android konto?
    Sendt: 22-Februar-2018 kl. 12:59
Hej

Min datter på 10 skal have sin første, Android, telefon.

Jeg har lidt problemer med at vælge den meste optimale opsætning.

  1. hun har en tablet, hvor jeg er hovedbruger, og hun er ekstrabruger med begrænset adgang - det fungerer egentlig ok. Så installeres der heller ikke en masse crap og bloatware.
  2. Jeg kan se hun skal være 13 for at få en Google konto. Det kan man selvfølgelig snyde med, men så mangler der måske filtre for hvad der kan installeres.
  3. Jeg har set på Google Family - der findes en masse udførlig information på dansk, og det kunne måske dække behovet. Men det virker endnu kun i 5 engelsktalenede lande. Selvom de har haft al information på danske siden før jul, så virker det endnu ikke.
  4. Hvordan kan man dele apps. i google, så jeg f.eks. ikke skal betale for Minecraft flere gange?

Er der nogen af jer der har børn - hvad gør I?

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2018 kl. 20:12
google har en speciel ordning når der skal oprettes brugere til skoleelever. Men så vidt jeg husker så er det udelukkende beregnet til managed enheder, altså konti og enheder styres direkte af skolerne.

Den bedste løsning er nok at du har en google konto, som refererer direkte til dit kort, så du kan se alt der bliver installeret. - opdrag hende så hun lærer at man ikke trykker på alt, og din accept før der installeres/købes apps. Og fortæl hende at uanset hvad, så får du adgang til at se alt hvad der bliver installeret.
Og hjælp hende så med at få lukket ned for alle åbne huller omkring hvem og hvad der kan få lov at connecte til hende. (uanset om hun har sin egen konto eller ej :-) )


(det samme har apple i øvrigt også)
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 09:44
Ja, det bliver desværre løsningen at oprette en snydekonto til hende.
Det er lidt utroligt at efter næsten 10 år har Google endnu ikke implementeret en familieløsning fuldt ud. Jeg har læst at det de har lavet, men som endnu ikke er tilgængeligt i DK virker rigtig fint.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 10:00
Hvad gør I for at løse "Minecraft" problemstillingen - det at man køber 1 spil til sine flere børn. Mine 3 børn har hver deres iPad. Med hver deres Ipad konto, men til netop iTunes deler de 1 af de tre konti på tværs af de 3 iPads. Da jeg købte Minecraft kunne det således installeres på alle 3 ipads med eet køb.

De har alle 3 android telefoner (og jeg må have snydt med alder da jeg oprettede dem). Her har de endnu ikke købt et spil, men jeg tænker at jeg ikke på samme måde kan lave 1 køb til 3 børn på android?

Ps. Minecraft er vist nok et dårligt eksempel nu. Da jeg senest skulle købe et "skin" til dem, virkede det pludselig ikke. Skins blev ikke betalt via iTunes. I stedet blev der købt "mønter" via Itunes. Disse mønter kunne man så købe Skins for. Dette køb (fra mønter til skins) blev styret inde i Minecraft universet og vupti, kunne det ikke deles imellem de 3 enheder. Jeg kunne ihvertfald ikke finde ud af det....


Redigeret af JENC - 23-Februar-2018 kl. 10:02
Til top
Male80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Maj-2014
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Male80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 11:12
Hvis I snyder med alder så vær lige obs på at lave en ny konto når hun så bliver 13, ellers kan det i yderst konsekvens ske at kontoen på et tidspunkt bliver lukket pga den er åbnet ulovligt.  
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Male80 Male80 skrev:

Hvis I snyder med alder så vær lige obs på at lave en ny konto når hun så bliver 13, ellers kan det i yderst konsekvens ske at kontoen på et tidspunkt bliver lukket pga den er åbnet ulovligt.  

Og hvad er det reelle alternativ i DK?

Mange, mange børn under 13 har mobiltelefoner. Det ved Google godt. De vil gerne have deres egen mail-adresse. Det ved google godt.

Hvordan er ellers den rigtige måde at få deres android telefon i gang?
Til top
Male80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Maj-2014
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Male80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 12:38
Det ved jeg da ikke.
  
Siger det for at hjælpe dig så du/i ikke smider en masse penge i en konto som de reelt kan lukke hvornår det skal være hvis de på et tidspunkt beslutter sig for det, hvilket jo kan blive et problem om 15 år når man har investerer +50.000,- kr i film og apps mm på sådan en konto fordi alt bliver købt online. 
  


Redigeret af Male80 - 23-Februar-2018 kl. 12:44
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 13:06
Male80 har ret. Blot fordi folk opretter falske profiler, så er google stadig underlagt en lovgivning, og især i usa er de regler temmelig strenge. Jeg har ikke andet svar end ovenstående, men det kan være der er lidt inspiration her https://www.google.com/intl/da_DK/safetycenter/families/start/#home
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2018 kl. 22:26
Her har de alle 3 hver deres Gmail konto uden der er tilknyttet betalingskort.

Hvis noget skal købes, sker det igennem min konto og jeg bliver nød til lige at logge min på og installere det, for så at logge af igen. Dette fungerer dog uden problemer også med opdateringer og ved gendannelse af mobil fx.

Det med alderen, så er det jo bare at rette den til den korrekte, den dag de fylder 13 år.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2018 kl. 22:37
Hvordan "sker det gennem din konto"?

Åbner du Play Store på barnets telefon.
Logger af barnets Gmail-konto
Logger på din egen Gmail-konto i Play Store på barnets telefon?
Køber spillet (til telefonen)
Logger af igen

Og så virker spillet fortsat på barnets telefon?

- Kan du købe et spil een gang og installere det på flere børns telefoner? (Samme Play Store konto)
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2018 kl. 09:53
JENC snup en kop kaffe og tæl til 10
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2018 kl. 09:58
Jeg valgte at oprette en konto til hende med andet fødselsår.
Og så tror jeg alle problemer bliver løst inden hun bliver 13, for hvorfor skulle Goolge ellers have udviklet dette:
Og lavet al materiale på dansk.
Mon ikke det kommer indenfor få måneder.


Så må vi tage en kop kaffe eller en god rom i mellemtiden og vente med at købe Minecraft til hende.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu