recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4G Hotspot
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4G Hotspot

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mailman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mailman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4G Hotspot
    Sendt: 22-Februar-2018 kl. 16:23
Jeg søger et 4G Hotspot som tænder automatisk så snart der kommer spænding på USB indgangen. Jeg skal bruge Hotspot'et i min bil og ønsker derfor at det tænder af selv, da jeg gerne vil "gemme det lidt vejen"...

Nogen som har gode forslag til, hvilke Hotspot der kan bruges ?




/Mailman
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2018 kl. 20:21
du skal have en 4G router. mener den her kan lade via usb-porten. men du skal selv "tænde/slukke" for enheden. den slags kan ikke tændes automatisk. Teknisk set kører den på batteri


jeg ved blandt andet dlink også har haft nogen, men har ikke lige fulgt med i den slags de sidste par år. Med mobilernes stadigt større batterier og deres mulighed for selv at generere hotspot, så har der ikke været vildt meget gang i den slags.
Til top
Minoo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Minoo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2018 kl. 21:27
Hvis det en nyere bil kan man også få 4G modem der kan sættes direkte i OBD-II stikket 

der er flere der ude men den nemmeste og finde i danmark. er nok den fra Telia Sense Car
Højtalere: Eltax Universe
Forstærker: Sony STR-DE445
Tv: Samsung Ps5014435
50" Tommer
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 05:45
Køb et hotspot og læg det i bilen.

Så kan du også bruge det andre steder.

Når batteriet er tømt slukker det selv.

Du kan også lade det i bilen.

Hvis du gemmer det af vejen, får du dårlig dækning.

Redigeret af Mufti - 23-Februar-2018 kl. 05:46
Til top
Mailman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mailman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 07:07
Tak for jeres indspil :-)


/Mailman
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 07:31
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

du skal have en 4G router. mener den her kan lade via usb-porten. men du skal selv "tænde/slukke" for enheden. den slags kan ikke tændes automatisk. Teknisk set kører den på batteri


jeg ved blandt andet dlink også har haft nogen, men har ikke lige fulgt med i den slags de sidste par år. Med mobilernes stadigt større batterier og deres mulighed for selv at generere hotspot, så har der ikke været vildt meget gang i den slags.


Jeg har ovennævnte hotspot i bilen som er sat til tændingsstrøm via en 12v-5v adapter.

Det kan sagtens klare en dag eller 2 hvor det bare kører på batteriet og ellers så lader det når jeg kører.

Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 11:58
Kan man ikke bare slå hot spot til i telefonen?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 13:07
@mefisto - som jeg skrev i mit første indlæg??
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

@mefisto - som jeg skrev i mit første indlæg??

Hvorfor kan man så ikke bruge en telefon ??
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 14:08
jeg genopfrisker lige dine læsning.

"Med mobilernes stadigt større batterier og deres mulighed for selv at generere hotspot, så har der ikke været vildt meget gang i den slags."
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 14:50
Jeg forstår heller ikke, hvad man skal med et dedikeret hotspot i en bil.
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu