recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lenovo ThinkPad T400
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lenovo ThinkPad T400

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2018 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

OK fint, tak! Jeg kan se, at du har fundet nogle 1600 MHz ram, men det gør måske ikke noget, selvom det link du gav mig, siger at den kan tage 4 GB ramblokke på 1333 MHz?

Fint med installationen. Jeg har prøvet at lave en USB-pen før, så tror jeg prøver det igen, og så en 64-bit. Men når jeg laver en clean install, er det så ikke besværligt at finde alle drivers igen?

Hvis SSD bare er en 2,5" disk, kan jeg så bruge en Samsung EVO 850 som min bror har liggende evt.?
Man kan normalt altid bruge hurtigere RAM og det er billigere end 1333MHz.

Ja, enhver standard SSD kan bruges, så den vil være helt fin.

Mht. drivere, skal du muligvis selv finde den rigtige netværksdriver, men derefter henter du System Update fra Lenovo, som selv finder resten: https://support.lenovo.com/dk/da/downloads/ds012808
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2018 kl. 23:09
Jamen det er jo simpelthen bare perfekt. Tak for svar. Hvis det ikke ender med at blive den Samsung Evo 850 SSD, er der så noget bestemt jeg skal se efter, hvis jeg kigger efter en ny, eller er det bare at søge på Pricerunner og så tage den man lige falder for? Bare den er 2,5"?
          
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2018 kl. 00:02
2,5" og SATA tilslutning så kører det Smile.

Her er muligvis hjælp at hente, hvis der går ged i win7 installationen: https://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=14&tid=869852

Ram-compatibilitet: http://eu.crucial.com/eur/en/advisor


Redigeret af Totoronto - 27-Februar-2018 kl. 00:11
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2018 kl. 01:45
Følger lige med også :)

Redigeret af Chrizzy - 27-Februar-2018 kl. 01:45
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2018 kl. 06:48
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Jamen det er jo simpelthen bare perfekt. Tak for svar. Hvis det ikke ender med at blive den Samsung Evo 850 SSD, er der så noget bestemt jeg skal se efter, hvis jeg kigger efter en ny, eller er det bare at søge på Pricerunner og så tage den man lige falder for? Bare den er 2,5"?


Inde på Www.edbpriser.dk kan du sortere efter popularitet. Du går ikke helt galt i byen, hvis du vælger en af de øverste der. Men en Samsung Evo 850 lyder da helt fin
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2018 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af Totoronto Totoronto skrev:

2,5" og SATA tilslutning så kører det Smile.

Muligvis er din HDD 9mm i højden, hvor de nye SSD er 7 mm. Crucial vedlægger en spacer i pakken til deres SSD ;-).
Desuden er den nye Crucial MX500 lige kommet på markedet.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2018 kl. 20:10
Nu er det jo som sagt bare en reserve computer, der er lidt sjovt at sparke lidt liv gang i igen, så behøver ikke være den bedste af den bedste SSD :)

Mht. batteri til sådan en T400, kan man gå galt i byen der med uoriginal eller skal jeg købe originalt Lenovo batteri?

          
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2018 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Nu er det jo som sagt bare en reserve computer, der er lidt sjovt at sparke lidt liv gang i igen, så behøver ikke være den bedste af den bedste SSD :)

Mht. batteri til sådan en T400, kan man gå galt i byen der med uoriginal eller skal jeg købe originalt Lenovo batteri?

Jeg ville ikke være bange for et uoriginalt, men prøv evt. at søge på dba efter det FRU (Field Replacable Unit) nr der står på dit nuværende batteri.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2018 kl. 21:45
Undskyld jeg lige spørger, men kan man opgradere alle computere med SSD?

Redigeret af Chrizzy - 27-Februar-2018 kl. 21:45
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2018 kl. 22:00
Stort set - ja.

SSD er en harddiskteknologi, som arbejder med hukommelseskredse, frem for roterende skiver med magnetiseret overflade.

Jeg har en gammel DOS pc der bruger et CF kort som "harddisk". Det er sådan set forløberen for SSD.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2018 kl. 15:43
Hej igen,
 
Nu har jeg godt nok ikke lige haft min T400 åbnet endnu, men hvis det viser sig, at der sidder 1x 4 GB ramblokke i maskinen, er det så fint nok bare at købe én blok mere á 4 GB og her skal jeg ikke være opmærksom på om det er samme MHz eller hvad?
 
Hvis den der sidder der i, viser sig at være 1333 MHz så kan jeg godt købe en ny blok på 1600 MHz?
 
Kan jeg evt. bruge ram som disse?
 
Jeg kan regne ud, at det en SSD + nye ram og et batteri, det vil koste mig omkring 1.200 kr. hvis jeg køber det hele fra nyt, så det er da værd at smide efter sådan en opgradering tænker jeg
 


Redigeret af ladiesman217 - 01-Marts-2018 kl. 15:46
          
Til top
K_J Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-August-2014
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2018 kl. 16:41
På min T450s er der et lenovo program der selv finder relevante drivere. Mon ikke også de har lavet det til din maskine.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu