recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lenovo ThinkPad T400
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lenovo ThinkPad T400

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lenovo ThinkPad T400
    Sendt: 25-Februar-2018 kl. 22:13
Hej,

Jeg fik i dag en gammel Lenovo ThinkPad T400 af min den gamle, og troede først det bare var noget skrammel. Den kører med Windows 7, Service Pack 1.

Da jeg fik den tændt og brugt den lidt, så fandt jeg ud af, at den rent faktisk køre ret godt, til at være fra omkring 2009 mener jeg. Hold da op. Jeg bliver helt forelsket i at bruge den og skrive på den

Det eneste problem med den, er at batteriet ikke vil lade og er sikkert defekt, så er det bare at købe et batteri som dette til et par hundrede? http://www.dkbatteri.dk/fr_batterie.php/LENOVO_ThinkPad+T400+Series_1_4011.html

Og hvad med ram? Kan det lade sig gøre at skifte de 4 GB ud med 8 GB ram, hvis det overhovedet vil gøre godt for den?

Jeg synes måske godt, at den er værd at rede. Den fungerer jo som sagt ret godt.

Fedt en maskinen med så mange år på bagen, stadig kører bedre og meget hurtigere end  min gamle HP bærbar købt i 2014 Big smile
          
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2018 kl. 07:53
Jeps, det er ret lækre maskiner. Du kan bare købe et nyt batteri. Mht ram, så find en servicemanual på nettet - det plejer at være rigtigt nemt at skifte i Lenovos maskiner, du kan dog være uheldig at den har 2x2GB ram og du derved skal skifte begge klodser i stedet for "bare" at sætte 4GB ekstra i.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2018 kl. 09:51
Du kan bruge denne side til at finde ud af, hvor meget RAM den kan klare: https://www.kingston.com/en/memory/search/Devices?DevicesType=Desktop
Du skal nok tilføje "Discontinued devices" til søgningen, for at få din med.

Overvej også at skifte harddisken til en SSD, det giver virkelig fart for pengene !!
Man kan enten installere en frisk Windows eller klone den nuværende disk.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2018 kl. 17:51
Tak for svar.

Det kunne være spændende at opgradere maskinen i hvert fald, bare for at have en stabil "reserve" computer.

Hvis jeg søger på discontinued devises ved det link du gav mig, så får jeg nogle forskellige modeller frem, når jeg søger på T400, men fælles for dem alle, er at alle de ram den foreslår står der "Discontinued" ved, så dvs. det ikke er muligt at købe nogle nye ramblokke?

Men hvordan finder jeg ud af, hvilken model jeg helt præcist har af T400, så jeg kan finde den på listen?

Derudover, hvordan kan jeg finde ud af, hvilken SSD der kan gå i denne maskine, så jeg kan se, hvad det koster at opgradere sådan en, og hvor jeg lige kan købe en.

Jeg vil jo allerhelst lave en clean install af Windows 7, og det kan jeg vel godt, nu hvor jeg har en produktnøgle der sidder under maskinen til Windows 7 Pro? Men er det ikke lidt risky med drivers til sådan en gammel maskine? Er de ikke svære at finde igen?

Tak! Big smile


Redigeret af ladiesman217 - 26-Februar-2018 kl. 17:53
          
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2018 kl. 18:13
Står modelnummeret ikke på bunden? Evt under batteriet.
Du skal have fat i en 2,5' SSD. Enten som erstatning for den eksisterende harddisk, eller i en såkaldt HDD tray, der hvor dit DVD-drev sidder. SSD vil formentligt booste hastigheden langt mere end ekstra ram.
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2018 kl. 18:22
Jep, jeg vil også gerne have fat i en SSD, men har brug for at vide, hvilken jeg skal købe.

Jeg tror jeg har fundet modelnavn nu, jeg vidste bare ikke det var det:

6475-X22 er maskintypen. Så skal jeg vel bare søge på det.


Redigeret af ladiesman217 - 26-Februar-2018 kl. 18:40
          
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2018 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Jep, jeg vil også gerne have fat i en SSD, men har brug for at vide, hvilken jeg skal købe.

Jeg kan desværre ikke se noget under computeren der kan minde om et modelnummer :/
Er det bare mig, som er blind?
Sandsynligvis Big smile

Nej, enten står det på en label, som kan være slidt af eller under batteriet.
Men hvis du trykker F1 ved start, burde den vise BIOS oplysninger inkl. modelnr.

Og mht. køb af RAM, er det blot Kingston som angiver modellen som udgået, du kan sagtens købe RAM til den. Jeg vil gætte på at den kan klare 8GB.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2018 kl. 18:41
en T400 har en helt fuldkommen standard 2,5" sata baseret SSD.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2018 kl. 18:45
Ja, det stod på en sort label, og det er åbenbart en 6475-X22 maskine

Og iflg. den side, så står der:

Maximum Memory:

4 GB using a 32-bit Operating System 
8 GB using a 64-bit Operating System 


Og den kan tage ram som disse:

4GB Module - DDR3 1333MHz

4GB Module - DDR3 1066MHz

Så skal jeg vil bare have fundet nogle af de 1333MHz blokke, som vel er de hurtigste?

Problemet er bare, at jeg ikke har noget 64-bit Windows 7, men jeg har jo en produktnøgle til Windows 7 Pro som sidder under denne maskine, men kan den produknøgle bruges til et 64-bit Win 7 når den er installeret med 32-bit? 



          
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2018 kl. 20:07
Du burde kunne bruge noget i denne stil: https://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=KVR16S11S8/4&pn=Kingston&gruppe=RAM-DDR-204Pins&overgr=Hardware&vare=844345

Mht. reinstallation, er det den samme nøgle til 32- og 64-bit versioner, så det er ikke noget problem.

Hvis du ikke har noget at installere fra, kan du måske hente det her: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows7
Alternativt har jeg en ISO fil liggende, som du kan få en kopi af via f.eks. DropBox (den kan ikke bruges uden nøgle).
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2018 kl. 20:50
OK fint, tak! Jeg kan se, at du har fundet nogle 1600 MHz ram, men det gør måske ikke noget, selvom det link du gav mig, siger at den kan tage 4 GB ramblokke på 1333 MHz?

Fint med installationen. Jeg har prøvet at lave en USB-pen før, så tror jeg prøver det igen, og så en 64-bit. Men når jeg laver en clean install, er det så ikke besværligt at finde alle drivers igen?

Hvis SSD bare er en 2,5" disk, kan jeg så bruge en Samsung EVO 850 som min bror har liggende evt.?
          
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2018 kl. 21:09
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu