recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med Oled
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problem med Oled

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2018 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

I må nyde jeres Oleds med gul og rød tint, retention og burn-in. Stort set det man sloges med i de sidste årgange af Plasma.

Jeg er glad for mit 65CX800, der gav et vældigt løft i billedkvalitet ift KRP500. Nu kan jeg også se TV i dagslys og om sommeren. Jeg har mærker i begge arme af at knibe mig for at se om jeg drømmer eller er vågen, så godt er billedet.

Besynderlig udmelding omkring fejl og mangler, og kan blot konstatere, at det er ikke noget mit tv lider af. Under kalibrering af mit tv, kunne tint ikke konstateres, og efter / under kalibrering kunne retention ikke konstateres.
Resten af dit indlæg, er nok en drøm, som du selv er inde på.

Den havde jeg selv bedt om
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2018 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Livet er for kort til lcd tv.
Jeg gik i tidernes morgen fra plasma til lcd, og fra lcd til oled. Da oled kom til stuen fandt jeg ud af, hvad jeg havde savnet i alle de år.


Præcis min proces og jeg er enig:)

Ved ikke om jeg har vundet i panel lotteriet, men kan nu se tv uden, at blive irriteret over fejl hist og her ( som i lcd’s alt for åbenlyse skavanker).


Rigtigt fint at læse begge jeres kommentarer. At føle stor glæde over det man har købe er stort.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2018 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Livet er for kort til lcd tv.
Jeg gik i tidernes morgen fra plasma til lcd, og fra lcd til oled. Da oled kom til stuen fandt jeg ud af, hvad jeg havde savnet i alle de år.


Præcis min proces og jeg er enig:)

Ved ikke om jeg har vundet i panel lotteriet, men kan nu se tv uden, at blive irriteret over fejl hist og her ( som i lcd’s alt for åbenlyse skavanker).


Rigtigt fint at læse begge jeres kommentarer. At føle stor glæde over det man har købe er stort.

Gør det en del sjovere, når tusindvis af kroner er smidt i projektet.
Til top
MfedeN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MfedeN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2018 kl. 19:35
4K HDR ser bare fantastisk ud på mit LG C7. Personligt er jeg vild med Life of Pi selvom den ikke er ægte 4K - og selvfølgelig Planet Earth!
Hvad er I andre vilde med af UHD-materiale?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2018 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af MfedeN MfedeN skrev:

4K HDR ser bare fantastisk ud på mit LG C7. Personligt er jeg vild med Life of Pi selvom den ikke er ægte 4K - og selvfølgelig Planet Earth!
Hvad er I andre vilde med af UHD-materiale?
Når vi taler egentlig UHD/4K så har jeg en del naturudsendelser, det er bare utrolig lækkert.

UHD/HDR her har jeg ikke så meget, men Life of Pi, BBC Planet Earth 2 og Dunkirk er bare for mig rigtigt godt. Ikke alt for meget overdrevet lys. 


Redigeret af Hother - 01-Marts-2018 kl. 20:18
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2018 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

I må nyde jeres Oleds med gul og rød tint, retention og burn-in. Stort set det man sloges med i de sidste årgange af Plasma.

Jeg er glad for mit 65CX800, der gav et vældigt løft i billedkvalitet ift KRP500. Nu kan jeg også se TV i dagslys og om sommeren. Jeg har mærker i begge arme af at knibe mig for at se om jeg drømmer eller er vågen, så godt er billedet.



Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Kære Thomas, nu var det ikke plasma det skulle handle om.


Nå nej det havde jeg lige glemt, ovenpå forvirringen omkring din udtalelse omkring sidste gen plasma. Din omtale af dit CX 800 var formentlig også bare en ups'er

Redigeret af armani-thomas - 01-Marts-2018 kl. 21:17
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2018 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og det samme med Oled, er der nogle fejlfri paneler derude,. Eller også bemærker folk ikke billedfejl, fordi de ikke ved hvad de skal kigge efter.


Sådan har mange det åbentlyst også med LCD.........


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2018 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og det samme med Oled, er der nogle fejlfri paneler derude,. Eller også bemærker folk ikke billedfejl, fordi de ikke ved hvad de skal kigge efter.


Sådan har mange det åbentlyst også med LCD.........


Klaus


- Konge kommentar Big smile
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2018 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og det samme med Oled, er der nogle fejlfri paneler derude,. Eller også bemærker folk ikke billedfejl, fordi de ikke ved hvad de skal kigge efter.


Sådan har mange det åbentlyst også med LCD.........


Klaus



What he said - jetex hvordan syntes du dit A1 gør det ift b/c7? Hvis du har haft mulighed for at teste side om side?

Fruen har givet grønt lys til 65 og kan nu godt lide A1 design
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2018 kl. 19:36
Tillader mig,at svare lidt på denne - uden reel erfaring m side by side sammenligning .

Billed-performance forskellen er efter min bedste overbevisning så marginal, at den nærmest er ikke eksisterende . Og jeg er enig m konen, - A1 er designmæssigt en winner i hele 2017 markedet, sammen m LG E7 (-hvis de vel at mærke kan placeres på et møbel) . Skal de væghænges , så forsvinder meget af design magien. . Det der event taler lidt imod A1 er den nuværende udgave af android smart-tv .Og hvis man ekstern lyd, så bliver A1’s nytænkning på lyd dyr, uden mening . . .




Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2018 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Tillader mig,at svare lidt på denne - uden reel erfaring m side by side sammenligning .

Billed-performance forskellen er efter min bedste overbevisning så marginal, at den nærmest er ikke eksisterende . Og jeg er enig m konen, - A1 er designmæssigt en winner i hele 2017 markedet, sammen m LG E7 (-hvis de vel at mærke kan placeres på et møbel) . Skal de væghænges , så forsvinder meget af design magien. . Det der event taler lidt imod A1 er den nuværende udgave af android smart-tv .Og hvis man ekstern lyd, så bliver A1’s nytænkning på lyd dyr, uden mening . . .






Tak for input Lennon. Vi har et Sonos 5.1 jeg gerne ville beholde, men så syntes jeg som dig meningen lidt forsvinder med A1. Det er absolut flotteste step de på et bord uden playbase eller andet under sig.

Jeg har umiddelbart ikke set et A1 udstillet i min område, så jeg kender ikke lyden på A1.
Kan man få ekstern subwoofer til det?
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2018 kl. 21:04
Jeg kiggede også på Sony A1, har tidligere været rigtig glad for sony, men synes ikke deres Android os virker klar. Lg web os får også noget tæske rundt omkring, primært manglende App, men det virker bare.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu