recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny stereo forstærker og højtaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny stereo forstærker og højtaler

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 00:32
Fordi de ikke har haft en forstærker med overskud og kontrol foran.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Fordi de ikke har haft en forstærker med overskud og kontrol foran.


Øh nej. Pga mindre membran areal, magneter, svingspole osv. Komprimering i bassen opstår før eller siden uanset hvor meget overskud og kontrol din forstærker har. Generelt har diskant i waveguide også et forspring/mere headroom inden forvrængningen indtræder, i og med waveguiden forstærker deres output i den lave ende.

Redigeret af armani-thomas - 04-Marts-2018 kl. 10:19
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 10:54
Havde en gang en Akai AM-u41, på hele 2 X 60 watt. Sat til et par Jamo CBR 1302. Kunne da godt lyde lidt anstrengt, ved meget høj lydstyrke. Ellers god lyd fra den. Højttalerne er på 130 watt.

Købte senere en Yamaha RX-592, på 2 X 100 watt - sat til samme højttalere - lød MEGET bedre, selv ved meget høj lydstyrke. Meget mere overskud/kræfter i Yamahaen. Nu spiller jeg ikke så højt mere, pga. mørnet membranophæng... Har STADIG ikke fundet de rette højttalere endnu.........


Redigeret af mnielsen - 04-Marts-2018 kl. 10:56
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2018 kl. 09:49
OP!

Du skal næsten tage et kig i salgssektionen, hvor der er noget rotelgrej, som opfylder dine ønsker
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2018 kl. 18:28
.




Redigeret af DenOrdBlinde - 17-Oktober-2018 kl. 10:20
Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2018 kl. 22:30
Jeg har været vild med min Vincent 237 med XTZ 100.33 Divine højtalere fra det øjeblik jeg fik dem.

Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 11:54
Har du lytte til Monitor audio silver 5000 til ca 8200kr pr stk eller Dynaudio excite 44 til ca 15000kr pr stk?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 12:07
.

Redigeret af DenOrdBlinde - 17-Oktober-2018 kl. 10:21
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Jep. De spiller da pisse godt. Har hørt dem hos SA selv og har en ven som har købt dem - super lyd....


De spiller nemlig pisse godt, der er sgu ikke så meget farvning af lyden i dem, men jeg vil dog tro, at for nogen vil de måske virke lidt kedelige. Men en ting er sikkert, der skal noget ordenlig udstyr i røven af dem.

I øvrigt det med at høre på højtalere nede i en butik, er jo helt galt, der simpelthen for mange variabler. Akustikken er jo vild forskellig i forhold til omgivelserne der hjemme og typisk er det jo ikke samme udstyr der er sat til som det der står der hjemme, og ikke mindst så er der selve tilspilningen
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Hvis jeg selv skulle investere i stereo højttalere med et budget på ca. 20-30.000 kr. så ville jeg klart gå efter elektrostat. Måske ikke det oplagte valg til hårdtslående rock, men til alt andet er det meget svært at finde noget bedre. eventuelt parret med en sub til de laveste oktaver.

Martin Logans CLS står stadig som den største stereo oplevelse jeg nogensinde har haft, men desværre meget sjældne idag og alderen sætter sine præg på elektrostater.

Men her et par bud:

Forstærkerbud vil jeg overlade til andre, men der skal som regel en god overarm til at drive elektrostater.

Har du tilfældigvis hørt et par gamle Apogee Scintilla, de findes i en 4 ohm og 1ohm udgave.
Med den sidst nævnte har jeg til dato aldrig hørt en bedre gengivelse af en vokal i en højtalere, også så går den faktisk ned til 20hz rent.

De kræver plads og så skal der en RIGTIG heftig forstærker eller monotrin til for at drive dem.

Sorry for off topic




4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 18:04
Har lige set at audiocompagniet i Odense har et sort sæt dali mentor 8 til 13000kr for et sæt

Redigeret af gasolin - 09-Marts-2018 kl. 18:05
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 00:13
.


Redigeret af DenOrdBlinde - 17-Oktober-2018 kl. 10:22
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu