recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny stereo forstærker og højtaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny stereo forstærker og højtaler

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2018 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Det der med at det skal lyde som kunstneren har tænkt at det skal lyde er en vanvittigt slidt floskel, og den giver i øvrigt heller ikke mening som argument. Det forudsætter jo at kunstneren insisterer på at musikken skal produceres til at blive afspillet på fejlfrie neutrale hifi anlæg, men det er nok nærmere tilfældet at kunstneren får produceret musikken efter hvordan den lyder for flertallet eller målgruppens ører. Lyden kan meget vel være som kunstneren ønsker at den skal lyde, netop når den afspilles på et Bilka anlæg.

Man glemmer at tænke sig om, hvis man bilder sig selv ind at populærmusik bliver produceret til at blive afspillet på dyre neutrale Hifianlæg. 


Der findes faktisk kunstnere der går op i og lave gode indspilninger. Jeg lytter i øvrigt ikke til andet. Livet er for kort til loudness war komprimeret musik. Jeg kommer hurtigt i en slags stress tilstand når jeg lytter til det. Går ud fra det er det du kalder "populær musik"?
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2018 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Det der med at det skal lyde som kunstneren har tænkt at det skal lyde er en vanvittigt slidt floskel, og den giver i øvrigt heller ikke mening som argument. Det forudsætter jo at kunstneren insisterer på at musikken skal produceres til at blive afspillet på fejlfrie neutrale hifi anlæg, men det er nok nærmere tilfældet at kunstneren får produceret musikken efter hvordan den lyder for flertallet eller målgruppens ører. Lyden kan meget vel være som kunstneren ønsker at den skal lyde, netop når den afspilles på et Bilka anlæg.

Man glemmer at tænke sig om, hvis man bilder sig selv ind at populærmusik bliver produceret til at blive afspillet på dyre neutrale Hifianlæg. 


Der findes faktisk kunstnere der går op i og lave gode indspilninger. Jeg lytter i øvrigt ikke til andet. Livet er for kort til loudness war komprimeret musik. Jeg kommer hurtigt i en slags stress tilstand når jeg lytter til det. Går ud fra det er det du kalder "populær musik"?

Det understreger vel egentligt bare Kampus indledende pointe. Noget musik lyder bedre når det bliver farvet lidt. 
Personligt foretrækker jeg at lytte til musik, i stedet for at lytte til anlæg og indspilninger
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2018 kl. 21:52
Troede Eva Cassidy Live at Blues Alley var god men det er den ikke http://dr.loudness-war.info/album/view/20346

Det er vanessa fernandez til genegæld og det kan man høre  http://dr.loudness-war.info/album/list?artist=vanessa+fernandez&album=

Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2018 kl. 21:54
Og Loudness nu om dage er ikke mere bare ON/OFF, som der var førhen - der er nu en knap, man kan justere på, så der er mere/mindre Loudness på!

Vil også selv gerne have lidt mere smæk på diskant og bas, vil jeg lige sige...Smile
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2018 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Det der med at det skal lyde som kunstneren har tænkt at det skal lyde er en vanvittigt slidt floskel, og den giver i øvrigt heller ikke mening som argument. Det forudsætter jo at kunstneren insisterer på at musikken skal produceres til at blive afspillet på fejlfrie neutrale hifi anlæg, men det er nok nærmere tilfældet at kunstneren får produceret musikken efter hvordan den lyder for flertallet eller målgruppens ører. Lyden kan meget vel være som kunstneren ønsker at den skal lyde, netop når den afspilles på et Bilka anlæg.

Man glemmer at tænke sig om, hvis man bilder sig selv ind at populærmusik bliver produceret til at blive afspillet på dyre neutrale Hifianlæg. 


Der findes faktisk kunstnere der går op i og lave gode indspilninger. Jeg lytter i øvrigt ikke til andet. Livet er for kort til loudness war komprimeret musik. Jeg kommer hurtigt i en slags stress tilstand når jeg lytter til det. Går ud fra det er det du kalder "populær musik"?


Det understreger vel egentligt bare Kampus indledende pointe. Noget musik lyder bedre når det bliver farvet lidt. 
Personligt foretrækker jeg at lytte til musik, i stedet for at lytte til anlæg og indspilninger


Ja der er vi forskellige. Jeg kræver faktisk en god indspilning for, at jeg gider og lytte på det. Men sådan tror jeg nu der er mange der har det, når de kommer op i en hvis klasse anlæg, eller selve interessen for musik bliver stor nok. Jeg kan ikke lige huske hvornår jeg sidst talte med en gut der havde for 100000kr anlæg, og fortalte om hvor fedt Aqua - Barbie girl lød på hans anlæg
Men ja for mig handler det også om og lytte musik.
Lytte til anlæg gør jeg hos andre der gerne vil vise deres grej frem, eller have hjælp til mikrofon målinger, justering af delefilter eller what ever.

Redigeret af armani-thomas - 21-Marts-2018 kl. 22:12
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2018 kl. 22:19
Hmmm, sidst jeg lyttede til Dali Megaline, spillede ejeren Infected Mushroom på dem. Det lød altså herrefedt!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2018 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hmmm, sidst jeg lyttede til Dali Megaline, spillede ejeren Infected Mushroom på dem. Det lød altså herrefedt!


Klaus


Infected mushroom - Avratz

Et af mine ynglings numre indenfor elektronisk. Det er intet mindre end et genialt stykke musik!
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2018 kl. 06:48
@armani-thomas.

Smag er altid svær at diskutere. Manden med 100.000,- anlæg har lige så meget ret som du har.

Hvis man er glad for sit anlæg er det i bund og grund lige meget hvad andre synes.

Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2018 kl. 07:32
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

@armani-thomas.

Smag er altid svær at diskutere. Manden med 100.000,- anlæg har lige så meget ret som du har.

Hvis man er glad for sit anlæg er det i bund og grund lige meget hvad andre synes.



Tror måske du har misforstået mig lidt?
Jeg kan hvertfald kun erklære mig fuldstændig enig i hvad du siger. Sagt med andre ord så sagde jeg blot, der går langt imellem jeg snakker med en rigtig hifi nørd som ikke går lidt op i kvaliteten på indspilninger.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2018 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Det der med at det skal lyde som kunstneren har tænkt at det skal lyde er en vanvittigt slidt floskel, og den giver i øvrigt heller ikke mening som argument. Det forudsætter jo at kunstneren insisterer på at musikken skal produceres til at blive afspillet på fejlfrie neutrale hifi anlæg, men det er nok nærmere tilfældet at kunstneren får produceret musikken efter hvordan den lyder for flertallet eller målgruppens ører. Lyden kan meget vel være som kunstneren ønsker at den skal lyde, netop når den afspilles på et Bilka anlæg.

Man glemmer at tænke sig om, hvis man bilder sig selv ind at populærmusik bliver produceret til at blive afspillet på dyre neutrale Hifianlæg. 


Der findes faktisk kunstnere der går op i og lave gode indspilninger. Jeg lytter i øvrigt ikke til andet. Livet er for kort til loudness war komprimeret musik. Jeg kommer hurtigt i en slags stress tilstand når jeg lytter til det. Går ud fra det er det du kalder "populær musik"?


Det understreger vel egentligt bare Kampus indledende pointe. Noget musik lyder bedre når det bliver farvet lidt. 
Personligt foretrækker jeg at lytte til musik, i stedet for at lytte til anlæg og indspilninger


Ja der er vi forskellige. Jeg kræver faktisk en god indspilning for, at jeg gider og lytte på det. Men sådan tror jeg nu der er mange der har det, når de kommer op i en hvis klasse anlæg, eller selve interessen for musik bliver stor nok. Jeg kan ikke lige huske hvornår jeg sidst talte med en gut der havde for 100000kr anlæg, og fortalte om hvor fedt Aqua - Barbie girl lød på hans anlæg
Men ja for mig handler det også om og lytte musik.
Lytte til anlæg gør jeg hos andre der gerne vil vise deres grej frem, eller have hjælp til mikrofon målinger, justering af delefilter eller what ever.
  

Det er jo netop det der er galt. Nu lyder Barbie Girl nok bedst hvis den bliver afspillet i en makulator. Jeg synes egentligt ofte ikke kun at musiksmagen bliver udvidet, når anlægget bliver bedre. På andre fronter bliver den indskrænket. Personligt synes jeg der kan findes megen Lo-fi produktion der stadig både er fantastisk musik og stor kunst. Og nogle kunstnere fremelsker jo netop en speciel lyd, som lyder lige som de synes den skal når den afspilles over computerhøjttalere. Nogle gange er "god indspilning" og "som kunstneren ønsker det skal lyde" ikke foreneligt.

Jeg har oplevet at folk overnørder så meget at hele pointen forsvinder. For mig er det vigtigt at lytte til og udforske musik. Det dur bare ikke i min bog at nørderiet indskrænker det til at det pludselig kun er pladespillere der kan spille rigtigt musik og forelskelsen i den fuldt analoge signalvej betyder at det pludselig bliver helligbrøde at lytte til noget der er indspillet senere end 1995, da indspilning jo sikkert så er blevet lagret digitalt.

Hvis mit udgangspunkt som yngre, havde været at styre uden om mindre gode indspilninger, så tør jeg slet ikke tænke på hvor mange musikoplevelser jeg så var gået glip af. 

PS: fedt Infected Mushroom nummer...
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2018 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Det der med at det skal lyde som kunstneren har tænkt at det skal lyde er en vanvittigt slidt floskel, og den giver i øvrigt heller ikke mening som argument. Det forudsætter jo at kunstneren insisterer på at musikken skal produceres til at blive afspillet på fejlfrie neutrale hifi anlæg, men det er nok nærmere tilfældet at kunstneren får produceret musikken efter hvordan den lyder for flertallet eller målgruppens ører. Lyden kan meget vel være som kunstneren ønsker at den skal lyde, netop når den afspilles på et Bilka anlæg.

Man glemmer at tænke sig om, hvis man bilder sig selv ind at populærmusik bliver produceret til at blive afspillet på dyre neutrale Hifianlæg. 


Der findes faktisk kunstnere der går op i og lave gode indspilninger. Jeg lytter i øvrigt ikke til andet. Livet er for kort til loudness war komprimeret musik. Jeg kommer hurtigt i en slags stress tilstand når jeg lytter til det. Går ud fra det er det du kalder "populær musik"?

Er det ikke de færreste kunstnere der bestemmer / indflydelse på lyden? Det er jo ikke en gang sikkert, at de selv bestemmer hvad og hvor meget der skal indspilles.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2018 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af DenOrdBlinde DenOrdBlinde skrev:

@Gasolin - det giver god mening og jeg forstår godt hvad du mener - selvom min overgang fra cerwin vega til audiovector bassmessigt har været "hårdt" i tilvending så er bassen en hel anden i subben fra audiovector vs vegaer - utrolig præcis og dyb (skal den også være til den pris) - jeg syntes jeg har gjort det rigtige valg og elsker jeg har den tilrådighed - jeg kan falde helt i hen du ved når jeg spiller musik og det har jeg aldrig oplevet før - det må være der man skal havne udanset hvad ens smag er :) 

Jeg synes det er en god løsning st sætte en Sub på. De højttalere spiller utroligt rent og “korrekt”. Og det er fint til klassisk og akustisk musik. Til en gang pop og rock må lyden godt være mere farvet, så man kan mærke bassen og ikke kun fornemme den.


På klassisk og akustisk musik kan man også mærke bassen, når ellers systemet er potent nok. Og nej man skal ikke tilstræbe sig en farvet lyd med boost i bassen, for og kunne mærke den. I så tilfælde vil gode dynamiske indspilninger miste detaljer og lyde belastende.

Jo det skal man da hvis man er trådstarter og jeg. Smag og behag er forskellig skal du lige huske. Nogen bruger sukker i kaffen, andre gør ikke


De fleste high-end producenter tilstræber en neutral gengivelse i deres højttalere, modsat Cervin-Vega og den dur. Det er der en grund til. Nu ved jeg ikke hvorfor du træffer beslutninger for trådstarter. Men mit gæt er nu, at efter hans "hårde tilvending" fra hans tidligere Cervin-Vega bass boostede anlæg, til de nye Audiovector, ikke kommer til og savne den farvede lyd. Jeg har set det mange gange når folk kommer fra billige dakke dak anlæg til noget ordentligt grej med NEUTRAL gengivelse, at deres smag for musik ændrer sig markant. De begynder og gå op i, at det lyder realistisk/live agtigt. Men ja, neutrale højttalere uden Bilka baspuklen på respons kurven, kræver større membran areal før du mærker bassen.

Du behøver ikke belære mig om hvordan musik skal lyde og begynde at snakke ned til mig med dit Bilka anlæg. Jeg siger bare at kaffen smager bedre med sukker. Andre vil helst ha den uden


Sammenligningen med kaffe er egentligt udemærket
Men du kan da aldrig være fortaler for farvet lyd, og det skulle da gerne være logisk nok det ikke er sådan kunstneren havde tænkt det skulle lyde. Jeg snakker og ikke ned til dig omkring Bilka anlæg. Det er bare et faktum, at det jeg kalder Bilka puklen, bliver brugt i billige konstruktioner til og kompensere og få det til og lyde mere fyldigt. Men en hundelort bliver jo heller ikke lækker fordi du putter fløde på (mindst ligeså god sammenligning som kaffen)


Det der med at det skal lyde som kunstneren har tænkt at det skal lyde er en vanvittigt slidt floskel, og den giver i øvrigt heller ikke mening som argument. Det forudsætter jo at kunstneren insisterer på at musikken skal produceres til at blive afspillet på fejlfrie neutrale hifi anlæg, men det er nok nærmere tilfældet at kunstneren får produceret musikken efter hvordan den lyder for flertallet eller målgruppens ører. Lyden kan meget vel være som kunstneren ønsker at den skal lyde, netop når den afspilles på et Bilka anlæg.

Man glemmer at tænke sig om, hvis man bilder sig selv ind at populærmusik bliver produceret til at blive afspillet på dyre neutrale Hifianlæg. 

Det fejlfrie neutrale anlæg findes vel næppe, og det er uanset pris.
Sat lidt på spidsen, kan den perfekte indspilning ikke være lige meget, hvis den afspilles på "Bilka anlægget". Jeg er rimelig sikker på, at det ikke kan høres , om det er godt eller skidt. Hvis der er en fordel ved " Bilka anlægget ", så er det vel, at alt lyder lige godt eller dårligt.
Min erfaring, efter mange år med anlæg i forskellige prislejer er, at desto bedre anlægget bliver, kan mængden af kvalitetsindspilninger i samlingen falde. Men når det er sagt, er der såmænd også indspilninger der bliver bedre.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu