recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med Apple tv4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med Apple tv4

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
H.Thoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2011
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Thoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med Apple tv4
    Sendt: 03-Marts-2018 kl. 21:35
Godaften.

Jeg står i den situation at mit apple tv4 er begyndt at tænde af sig selv. 
Det er et problem der irretere mig rigtig meget.

Samtidig med det, vil skidtet også gå ud af den streaming tjeneste vi bruger til tider.

Jeg lukker stort set altid apps´ne ned, da jeg har kunne læse mig frem til, at det kunne give problemer hvis dette ikke bliver gjort, men uden nogen form for forbedring.


Så nu må jeg sku krybe til korset og spørge jer til råds LOL

Er der andre der har samme problem? og endnu vigtigere, er der en løsning på det?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 07:47
Jeg slukker aldrig mine atv4.    
Men der er vel noget auto sluk efter et par timer.

Har du et ok wifi til dit atv
Prøve evt med kabel
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af H.Thoft H.Thoft skrev:

Jeg står i den situation at mit apple tv4 er begyndt at tænde af sig selv. 
Det er et problem der irretere mig rigtig meget.

Hvornår sker det, når TV er slukket?
Hvis det er når TV er tændt/tænder er det vel noget HDMI-CEC funktion (prøv at slå det fra)
Mvh. JørgenT
Til top
H.Thoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2011
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Thoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 08:20
Jeg slukker også kun af den årsag, at min datter tror hun må se tv, hvis det er tændt når vi andre ikke bruger det 😊

Mit wifi er eniig, 100/100mbit med time capsual som router, der har aldrig været problemer der
Til top
H.Thoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2011
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Thoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 08:22
Det er netop når tv’et er slukket.

Vi bruger kun remoten fra apple tv’et så det er selvfølgelig noget hdmi cec der får fjernsynet igang.

Problemet er at det er mit apple tv der tænder af sig selv, og derved tænder for tv’et
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 08:55
Hej , du har ikke noget andet udstyr i brug , hvor man kan sende ud via airplay? Tænker på om nogen ser noget youtube fex , og så sviper og vælger ATV4 under airplay? Dette vil jo så tænde ATV og dermed tv. Ellers er det at slå det cec fra , så tænder tv ikke af sig selv , kun ATV.
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 09:07
Det er et kendt problem, som er opstået efter version 11. Mine ATv tænder også af sig selv af og til, og jeg ved at mange på vores forum oplever det samme. Vi prøver at få Apple til at fejlsøge på det via developer-programmet.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 09:28
Jeg oplever det også. Troede egentligt den bare vågnede op engang imellem for at checke for softwareopdateringer, etc..
Til top
H.Thoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2011
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Thoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 09:31
Torben.

Ja mit problem kom nemlig også efter opdatering, og jeg er ret skuffet over at apple ikke har rettet op på det endnu.

Det har jo kørt upåklageligt før, så der må da være en del med problemet der brokker sig
Til top
Nitten82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nitten82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2018 kl. 10:10
Vi oplever det samme på vores 2x apple tv4. 

Men altid noget at problemet er velkendt og at Apple (forhåbentligt) er igang med et fix.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu