|
Reciever til Effektforstærker - Kabler? |
Besvar |
Forfatter | |
Tingkaer
Bruger Oprettet: 07-Marts-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 153 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-Marts-2018 kl. 20:26 |
Hej,
Jeg er ved at sætte atmos op i hjemmebio'en og i den forbindelse skal jeg have sat min Marantz MM8077 til min Marantz SR7011. Men hvilke kabler skal jeg bruge? Jeg havde forstået det sådan at jeg skulle bruge phono stik, så jeg købte derfor dette kabel: Men det tror jeg nu er forkert da udgangen på MM8077 kun er 1 stik og det jeg har fået hjem er 2 hanstik... Er der nogen der kan fortælle mig hvilket kabel jeg skal have fat i? Tak!
|
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu er det ikke udgange på din MM8077, som effektforstærker må det være indgange, de eneste udgange er til dine højttalere.
Der skal bruges et phono / rca kabel pr. indgang på 8077, med et hanstik i hver ende. Hvis dit indkøbte kabel er et “stereokabel”, altså to sammensatte kabler med to stik i hver ende, vil det ikke give et problem. Hvis det er sådan et kabel, kan du forbinde to udgange fra receiver, til to indgange på MM8077. Med andre ord, kan to Atmos kanaler forbindes med et kabel, hvis det er som tidligere beskrevet. Redigeret af JeTex - 07-Marts-2018 kl. 21:17 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19560 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det du har, eller eventuelt flere af det du har. Ser din effektforstærker ikke sådan her ud på bagsiden? http://us.marantz.com/Assets/images/products/MM8077/XL_mm8077_u_b_re.jpg På din 7011 har du en række pre-outs, som alle repræsenterer en kanals lyd. For hver lydkanal skal du bruge et monokabel. Det kabel du har købt er to monokabler der sidder ved siden af hinanden og du kan dermed overføre to kanaler over til effektforstærkeren. Klaus |
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
Funktioner
Tak(0)
|
MM8077 er en 7 kanals forstærker. Den ledning du har købt er en stereoledning, altså til 2 kanaler. Du kan bruge 4 stereo kabler eller 3 stereokabler + 1 mono kabel eller 7 monokabler eller ... . Bare det ender med mindst 7 kabler.
|
|
Tingkaer
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for alle svarene. Det lader til at jeg bare kan bruge de kabler jeg allerede har købt så hvilket jo er super.
|
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeps, og husk så, at det INGEN forskel gør, hvor du bruger henholdsvis det røde kabel eller det sorte kabel! :)
Det er jo ment som et stereo-par, hvor pre-outs skal opfattes som mono-kanaler.
Du kan muligvis skille kablerne fra hinanden, så du får mono-kabler, i stedet for stereo-kabler... Hvor mange Atmos-kanaler, har du tænkt dig, at tilslutte (2 eller 4)? Da 8077 jo burde være en væsentlig bedre forstærker, end hvad 7011 har indbygget, kunne det være spændende at høre, om du oplever en forskel, hvis du lader 8077 trække dine fronter mm., samt hvad dine oplevelser er, med hensyn til at opgradere til Atmos... Redigeret af Supergris - 07-Marts-2018 kl. 23:48 |
|
Tingkaer
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg sætter 4 atmos op i loftet og lader Mm8078 trække alle undtagen atmos (og 2 subs)
Redigeret af Tingkaer - 09-Marts-2018 kl. 00:20 |
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej igen.
Er du kommet videre med dit projekt, og fået lyttet til noget?
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |