recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - caste til TV eller cromecast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

caste til TV eller cromecast

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
henriksen78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksen78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: caste til TV eller cromecast
    Sendt: 08-Marts-2018 kl. 13:43
er der nogle som kan forklare mig hvorfor det ikke er muligt at caste til samsung tv eller cromecast hvis der er aktiveret en VPN.

ville rigtig gerne kunne se US netflix på mit tv.
alt virker som det skal på telefon, tablet og pc. jeg kan bare ikke få det over på tvet når VPN er aktiv.
findes der en løsning udover at købe en android boks
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 15:14
måske du skal starte med at læse lidt her. https://thevpn.guru/watch-usa-american-netflix-chromecast-vpn-dns-proxy
Til top
henriksen78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksen78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 15:24
Det gav ingen svar på hvorfor det ikke virker.
Jeg har en vpn og kan fint se us netflix, jeg kan bare ikke få lov at caste
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 15:33
Artiklen giver da fint svar. Din Chromecast skal også være på VPN.

Chromecast overtager jo stream fra din telefon, og hvis ikke den er på VPN, ser Netflix den som en dansk Chromecast.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af henriksen78 henriksen78 skrev:

er der nogle som kan forklare mig hvorfor det ikke er muligt at caste til samsung tv eller cromecast hvis der er aktiveret en VPN.

ville rigtig gerne kunne se US netflix på mit tv.
alt virker som det skal på telefon, tablet og pc. jeg kan bare ikke få det over på tvet når VPN er aktiv.
findes der en løsning udover at købe en android boks


Hvis du med din undren over at du ikke kan "få det over på tvet når VPN er aktiv" mener det på den måde at du slet ikke kan se dit TV eller din ChromeCast på din telefon via dens WiFi forbindelse, så er det fordi din telefon er "et helt andet sted" på nettet end dit TV og din ChromeCast. Løsningen er en router med VPN klient funktion, hvor din telefon, dit TV og din ChromeCast kan være på samme lokalnetværk forbundet til nettet via samme VPN igennem routeren.

Redigeret af TBC1 - 08-Marts-2018 kl. 22:00
Til top
henriksen78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksen78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 22:07
ja nu har jeg forstået hvad problemet er.
har fundet en løsning jeg kan leve med til det formål.

min tablet kan afspille over hdmi
tak for de svar der er kommet
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 07:42
Engang kunne jeg caste det meste med VPN-tricket, hvor VPN kun aktiveres på telefon/tablet. Mange tjenester har dog lavet ekstra regionstjek på Chromecast, så det virker i mindre og mindre grad. 

Når jeg skal afspille fra udenlandske tjenester bruger jeg en kombination af Chromecast og Airplay. Nogle gange virker det på den ene, men ikke den anden. Hvis alt fejler, så bruger jeg mirroring (Chromecast eller Airplay), altså spejling fra en PC/Mac, men det er bare tit en ret dårlig oplevelse. Det er OK, hvis man lige skal se noget aktuelt, men slet ikke en løsning til film og andet indhold.

Særligt Netflix og sportstjenester er blevet sofistikerede i geoblokering. De skal naturligvis snart begynde at rulle noget af dette tilbage igen i EU. Første skridt...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu