recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD eller 4K projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HD eller 4K projektor

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Thomas46 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2018
Sted: Nørrebro
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas46 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HD eller 4K projektor
    Sendt: 16-Marts-2018 kl. 19:39
Jeg har en UHD60 og er ret glad for den både 4k og hd materiale står ret godt(skal dog siges at det er den første projektor jeg ejer)
Til top
Sim Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Marts-2018
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 13:50
Hej forum,

Jeg er ny på forummet og håber der er nogen der kan hjælpe med nogle anbefalinger til valg af projektor.

Jeg er igang med at lave en hjemmebiograf i min kælder, i et rum der måler 4*6 m. Jeg tænker at skulle sidde ca. 4-4,5 m fra lærred og regner dermed at skulle op på mellem 120-135".

Jeg har været igennem de fleste anmeldelser af både HD og 4K projektorer på nettet hvilket ikke har hjulpet mig i valget. Jeg regner ikke med at ville bruge mere end 15-16.000 på projektoren. Den skal bruges både til at spille på PS4-Xbox One og ikke mindst til film.  

Men mit spørgsmål er, hvad er jeres erfaring med hhv. 4K (når det ikke kan blive native, da de er langt dyrere). Bør man holde sig til HD ? Jeg tænker desto større skærm, desto vigtigere er det at have flere pixels ?

Er lag for stort på 4K osv.


Håber der er nogen der har en mening ;-)






Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu