recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Installere SSD i desktop og bruge HDD som lager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Installere SSD i desktop og bruge HDD som lager

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Installere SSD i desktop og bruge HDD som lager
    Sendt: 29-Marts-2018 kl. 16:07
kabel stribs kan også bruges
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2018 kl. 15:42
Med gaffa, kommer man også langt!  :)
En SSD vejer og fylder næsten ingenting, og den kan sættes fast på mange måder; den behøver ikke at fylde en tray...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 19:57
Der kan også sagtens være skruehuller til en 2,5" disk i forvejen.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 11:24
Mht. adapteren, kan du evt. lade SSD'en ligge løst i en tray og så vente på at du får sådan en her hjem fra Kina til en 5'er inkl. forsendelse:
https://www.ebay.com/itm/2-5-SSD-Hard-Drive-to-3-5-Drive-Bay-Adapter-Mounting-Bracket-HDD-Converter-Tray/222506196154?hash=item33ce671cba:g:72wAAOSwQYZW0Ryu
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 11:22
Inden du sletter HD'en med den gamle installation, så vær sikker på at den nye 10'er er installeret og valideret/aktiveret.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 10:37
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 10:24
Du skal ikke gøre noget, som skrevet tidl.

Til top
AndersHP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndersHP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 10:21
JørgenT tak for linket, jeg vil prøve at lave en USB til at boote fra, og forstår jeg dig ret at Windows selv validerer installationen automatisk bagefter, eller skal man taste sin Windows 7 kode ind eller hvordan fungerer det?
 
Hov, PerW har vist lige besvaret det. Tak alle. Jeg køber en Samsung SSD og indsætter, skal bare lige have åbnet maskinen for at se om vi mangler SATA- eller strømkabler, eller en harddisk skinne at montere i, men mon ikke computeren er forberedt for et ekstra drev..?


Redigeret af AndersHP - 12-Marts-2018 kl. 10:23
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af AndersHP AndersHP skrev:

Forresten er styresystemet en Windows 10 opgradering fra Windows 7. Dvs. min far har kun Windows 7 cd'en liggende. Så jeg tænker en frisk installation af Win10 ikke kan lade sig gøre? :-/

Ingen problemer i at reinstallerer pc'en med Windows 10.

Hvis pc er en Windows 7 der er opgraderer til Windows 10 ud fra den gratis opgradering MS tilbød, så henter man bare Windows 10 her:

https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Med toolet kan du oprette en USB disk du kan boote fra.

Under installationen vil du blive bedt om Licensnøgle. 
Her vælger du bare at du vil udfylde det senere.
Da din pc har været installeret med Windows 10 er din licens nøgle gemt i skyen og når pc er færdig med at blive installeret og kommer på nettet bliver nøglen hentet automatisk og du skal ikke gøre noget.

Dette virker ikke, hvis du begynder at skifte bundkort. Så ingen problemer med at skifte harddisk.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2018 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

jeg har opskriften fra microsoft og de må jo vide hvad de har med og gøre.
her kan der mærkes klar forskel på 1 kerne eller 4 kerner på ssd 
ved ny instalation af en windows prøv der og tjek hvad den står på, næppe det fulde antal kerner man har i pc´n

Ja, men information kan hurtigt blive misforstået. Standardopførsel skulle efter sigende være at benytte det fulde antal kerner, hvis der ikke er angivet et specifikt antal. Har du evt. et link til din info hos Microsoft der fortæller noget andet?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2018 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af AndersHP AndersHP skrev:

Forresten er styresystemet en Windows 10 opgradering fra Windows 7. Dvs. min far har kun Windows 7 cd'en liggende. Så jeg tænker en frisk installation af Win10 ikke kan lade sig gøre? :-/
Hvis maskinen har været opgraderet og godkendt med Win 10 burde det ikke være et problem at lave frisk installation med samme Win 10 udgave, med download på USB memory eller iso image brændt på DVD. 
Man skal under installation angive flueben ved "har ikke license nøgle" - så hentes licensnøgle senere automatisk, ved aktivering fra MS database, ud fra den tidligere gemte godkendelses info.

EDIT: Link til "Create Windows 10 installation media" tool:



Redigeret af JørgenT - 11-Marts-2018 kl. 18:14
Mvh. JørgenT
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2018 kl. 17:05
den gratis opgradering ms havde hvis man benyttede "tekniske" hjælpe midler er der nu stoppet for 31/12-2017

https://www.microsoft.com/da-dk/accessibility/windows10upgrade?tduid=(3b76b7f8c01db541fd591254b52669b3)(190945)(1983909)(skim66960X1514734X78fbe10782bc45ac1d932c88fe45f2e6)()





Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu